Motani Indie

    Cestovatelské programy, které pro školy i širokou veřejnost připravují manželé Motani, patří již několik let mezi nejoblíbenější akce našich žáků. Letos jsme jejich prostřednictvím navštívili vzdálenou Indii plnou rozmanitých lidí, posvátných zvířat, prastarých staveb a zvláštních zvyků. Netradiční pohled na tuto zemi děti jako vždy zaujal, zapamatovaly si řadu informací a hlavně odcházely hluboce zasaženy odlišnou kulturou, příběhy lidí i zvířat. Samozřejmostí byla soutěž o ceny, seznámení s artefakty a dokonce proběhla zkouška tradičního sárí.

    Na závěr několik komentářů našich osmáků:

    „Líbila se mi radost a energie, kterou ze sebe lidé vyzařovali. Zaujal mě jejich způsob pohřbívání.“

    „Motani se mi líbili jako vždy, dávám 9/10. Indie je originální a zábavná.“

    „Bylo to skvělé. Zaskočil mě růžový chrám s krysami, které jsou posvátné a nesmí se zabít. Když krysa přeleze někomu přes nohu, znamená to štěstí.“

    „Chovají se lépe ke zvířatům než k lidem. Šokovalo mě spalování mrtvých a házení ostatků do řeky, kde se koupou a perou prádlo.“

    „Zaujala mě spousta věcí, ale nejvíc chrám krys a velký rozdíl mezi chudými a bohatými.“

    „Nelíbily se mi veřejné záchody bez dveří. Zajímavé byly soutěže krásy a soutěž o nejhezčí vousy.“

    Mgr. Eva Nevečeřalová, 8.A+8.B

    V hodinách vlastivědy jsme si začali povídat o pravěku. Všechny zajímalo, jaké tam bylo počasí, kde žili a jak žili. Nejenže jsme si vše pověděli a zjistili, ale také jsme si vyzkoušeli vyrobit pravěké nástroje. Jako první si vyrobili sekeromlat. Všichni byli zapálení do tvorby a velmi se snažili. Když zdárně vytvořili nástroj, tak si udělali pazourek. Každý si ho vytvořil podle svých představ. 

    Na úplný závěr si zkusili vyrobit Věstonickou Venuši. Osobně si myslím, že některé Venuše byly velmi zdařilé. 

    Celkově se aktivita velmi povedla a děti to moc bavilo. 

    Ve 4.B jsme si také vyzkoušeli, jaké to asi je, když tvořili malby na stěnách. Ač by se zdálo, že dostaly děti jednoduchou práci. Opak byl pravdou. Celou jednu vyučovací hodinu výtvarné výchovy se děti snažily, aby právě ta jejich malba byla dokonalá. 

    Pravěk máme za sebou a můžeme se vrhnout na další období naší historie.  

    Pravek 03 Pravek 21 Pravek 27 Pravek 37
    camera Další foto...      

    Mgr. Tereza Kopová

    V březnu před jarními prázdninami proběhl v obou prvních třídách preventivní program „Veselé zoubky“, který připravila společnost dm drogerie markt s.r.o. Děti si v pracovním sešitě vyplnily úkoly, týkající se zásad péče o zoubky. Po shlédnutí pohádky „Jak se dostat Hurvínkovi na zoubek“ dostaly děti ještě preventivní taštičky s produkty péče o zoubky a samolepku do koupelny, která dětem každý den poradí, jak si zoubky správně čistit.

    Vesele zoubky 02 Vesele zoubky 04 Vesele zoubky 06 Vesele zoubky 07
    camera Další foto...      

    Z. Bílková a J. Štoková

    V poněkud netradičním duchu proběhl lyžařský kurz, kterého se zúčastnili žáci a žákyně sedmých ročníků. Vrcholky Jizerských hor letos opustil sníh o něco dříve, a tak jsme byli nuceni zanechat lyžařské vybavení doma a nahradit jej pohorkami.

    V sobotu 24. února 2024 jsme dorazili na chatu Slovanka. Jakmile se žáci zabydleli ve svých pokojích, následovalo rozdělení do týmů, ve kterých působili po zbytek týdne. Jednotlivým skupinám samozřejmě nechyběly nápadité názvy jako například Brzdy, Medvědi apod.

    Každý den jsme v dopoledních hodinách absolvovali výšlap na zajímává a mnohdy opravdu krásná místa. Po vydatném obědě a poledním klidu nás čekal odpolední program, kdy nastal čas na probuzení týmového ducha. Žáci totiž při hrách a nejrůznějších úkolech sbírali body pro svůj tým v celotýdenní soutěži. Předposlední den našeho pobytu došlo na slavnostní vyhodnocení výherců, ale ocenění za skvělou spolupráci dostali i všichni ostatní.

    Bez úrazů a plni zážitků jsme se navrátili 2. 3. 2024 do Choltic a můžeme s hrdostí říct, že máme v nohách téměř 80 km.

    Turisticky kurz 009 Turisticky kurz 024 Turisticky kurz 050 Turisticky kurz 075
    camera Další foto...      

    Mgr. Barbora Nermuťová

    V rámci předmětu Finanční gramotnost se žáci vyzkoušeli praktickou výuku v choltickém obchodu, přesněji porovnávaní cen jednotlivých produktů. Žáci se naučili porovnávat ceny podle jednotkového množství a zjistili, že ne vždy levnější zboží je levnější. Žáci porovnávali nápoje podle ceny za jeden litr, čaje podle ceny za jeden sáček a jiné pochutiny podle ceny za sto gramů. Na konci si sestavili vlastní nákup na vymyšlenou party s cílem co nejvíce ušetřit.

    Ing. Jan Brožek

    Žáci 6. A si vyzkoušeli novou formu výuky, tzv. skupinovou výuku. Od 29. února do 8. března byli žáci rozděleni po čtyřech do pěti skupin. V rámci dějepisu si vybrali název skupiny podle antických městských států a to: Athény, Delfy, Kréta, Sicílie a Syrakusy. V jednotlivých předmětech mohli získávat body, které na konci rozhodovali o hodnotě výsledné známky za aktivitu. Poslední den žáci vyplnili evaluační dotazník, ve kterém hodnotili klady a zápory skupinové práce. Celkově hodnotili tuto činnost kladně a rádi by si to ještě zopakovali.

    Ing Jan Brožek

    Školní informační systém

    bakbuton
    Jak na to...
    ZÁPISY ONLINE

    Svátek má

    Praha

    Aktuality