Dne 19.2.2024 proběhl v 8. ročnících preventivní program zaměřený na partnerství, vztahy, seberozvoj.

Lektorka se v programu zaměřila na prevenci sexuálního rizikového chování. Objevily se témata jako biologie člověka, antikoncepce, jak si ověřit souhlas. I přes počáteční ostych žáků se program povedl.

PP 8 rocniky partnerstvi 01 PP 8 rocniky partnerstvi 02 PP 8 rocniky partnerstvi 03 PP 8 rocniky partnerstvi 04

Dita Hrdličková

I když ke stěžejnímu učivu v českém jazyce ve 3.ročníku patří hlavně vyjmenovaná slova, neméně důležitá je další oblast – a to komunikace, umět se vyjádřit, popsat věc i situaci, vzájemně spolu hovořit. V pondělí 19.2.2024 si děti volily mezi dvěma tématy.

Téma a) Maminka čeká na syna. On se jako obvykle opozdil. Maminka se zlobí, zjišťuje důvody. Syn vysvětluje, omlouvá se, navrhuje řešení. Maminka přijímá.

Téma b) Tomáš a Lukáš se domlouvají na plavání. Lukáš je opozdilec, proto mu Tom klade na srdce, v kolik a kde mají sraz. Tomovi ale nepřijel autobus, proto nemůže včas dorazit. Volá Lukášovi, vysvětluje, omlouvá se….

Děti se musely nejdříve domluvit a zvolit si dvojice. Vyšla nám jedna trojice, ale dívky si skvěle poradily a chlapec, který zůstal „lichý“, dostal roli řidiče autobusu i auta. A to je jeden z cílů vzdělávání – umět si poradit, nejdříve v jednoduchých situacích, dále i ve složitějších. Děti si na přípravě rozhovorů daly velmi záležet a jako bonus ke všemu – byla náramná legrace.

Cesky jazyk 3B 01 Cesky jazyk 3B 03 Cesky jazyk 3B 06 Cesky jazyk 3B 08
camera Další foto...      

Mgr. Radmila Falgenhauerová

V 1. třídách jsme přivítali pana policistu Slavíka z MP Přelouč. Děti se formou interaktivní přednášky seznámily s ochranou zvířat. Dozvěděly se, jak se starat o vlastní zvířátka, i jak se správně chovat při setkání s cizím psem a jak se bránit při jeho případnému útoku. Přikládáme několik fotografií ze zajímavé přednášky. 

Ochrana zvirat 01 Ochrana zvirat 02 Ochrana zvirat 03
Ochrana zvirat 04 Ochrana zvirat 05 Ochrana zvirat 06

Ilona Kubová

Jak jinak zahájit společně 2. pololetí než něčím příjemným?

Ve čtvrtek 1. února jsme si užili společnou snídani. Neučíme se pouze vyjmenovaná slova, matematiku, prvouku, k celkovému vzdělávání patří i slušné stolování, připravit si jídlo, uklidit si po sobě…. Už příprava snídaně byla zajímavá – tentokrát jsme zvolili ˇšvédský stůl“. Na talíře jsme nakrájeli housky, chléb, loupáky, koláče, štrůdl, jablíčka. Na další talířky připravili máslo, pomazánku, marmeládu a jiné dobroty. K pití jsme měli buď minerálku nebo vodu. Každý si na svůj talířek připravil to, na co měl chuť, a co dokázal sníst. Tím jsme předešli zbytečným nedojedeným zbytkům a plýtvání jídlem. Stůl jsme si nechali k dispozici asi tak do 10.30, jako v hotelu 😊 a poté vše společnými silami uklidili. Už se těšíme na příští společnou snídani. Upečeme si něco sami, o to více nám bude chutnat.

Společná snídaně 3.B 01 Společná snídaně 3.B 02 Společná snídaně 3.B 03

Mgr. Radmila Falgenhauerová

V období mezi 21. listopadem a 6. únorem jsme každé úterý vyrazili do Pardubic. Náš cíl byl plavecký areál. Na začátku jsme se rozdělili do družstev, našlo se i pár začátečníků.  Na konci výuky  jsme měli už jen samé plavce, a to od želvičky po delfínka.

Plavani 06 Plavani 17 Plavani 38 Plavani 43
camera Další foto...      

Mgr. Tereza Kopová

V návaznosti na velice oblíbený projekt Evropské výměny vánočních dekorací jsme uvítali jeho pokračování a připojili se do výzvy Peace cranes. Myšlenka poselství míru nás oslovila a ve všech třídách jsme se pustili do skládání origami. Bylo to náročné, zajímavé a veselé. Posíláme do světa naše jeřáby i holubičky s přáním MÍRu pro celý svět.

Peace cranes 01 Peace cranes 02 Peace cranes 03 Peace cranes 04

Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS