Tentokrát jsme ve 3.B propojili český jazyk s prvoukou, pracovními činnostmi a vlastně úvodem do fyziky. Zabývali jsme se minulostí, přítomností a budoucností a velmi se nám hodila nabídla pana Janovského, že předvede dětem, jak funguje parní stroj, jak se síla páry využívá i dnes a vše, co děti viděly a zažily, jsme zkusily převést do představ, jestli objevy a vynálezy doby našich prapradědečků a praprababiček by mohly mít nějaké využití i v budoucnosti. Děti viděly reálnou sílu páry, samozřejmě ve značném zmenšení, samy odhadovaly, k čemu který stroj mohl sloužit, v některých případech si vzpomněly, že prarodiče takový stroj doma měli nebo mají. Viděli jsme vedle samotného parního stroje a jeho síly, také pilu a hoblovačku na opracování dřeva, vodní mlýn, brousek, vyprávěli jsme si o parní lokomotivě. Z ukázek jsme „těžili“ i v dalších hodinách, popisovali jsme stroje, zapisovali zážitky, vyprávěli si, proč je dobré vědět o životě našich prarodičů, a hlavně spolu děti živě komunikovaly, ptaly se pana Janovského na vše, co je zajímalo.

    Parni stroj 01 Parni stroj 02 Parni stroj 03 Parni stroj 05
    camera Další foto...      

    Mgr. Radmila Falgenhauerová

    CEZ hp

    Dne 19.3.2024 se žáci devátých tříd účastnili super výletu. Díky moderním technologiím nemuseli vytáhnout paty ze školy, a přesto mohli navštívit jedno z nejstřeženějších míst v zemi – Jadernou elektrárnu Temelín. Celá prohlídka se uskutečnila virtuálně přímým přenosem do učebny 9.B.

    Děkujeme za zážitek, dozvěděli jsme se mnoho užitečných informací.
    Více info: www.cez.cz/cs/o-cez/infocentra/virtualne-v-elektrarne

    Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS

    Dívky osmého ročníku si během praktických činností vyzkoušely zajímavou techniku zdobení velikonočních vajíček. Technika je vhodná pouze pro zdobení vajíček, která jsou určena k dekoraci. Ke zdobení se totiž využívá lak na nehty nanesený na hladinu vody, do které se následně ponoří vajíčko (v našem případě plastové). Díky této technice vznikají na vajíčkách originální a zajímavé vzory.

     vajicka 1  vajicka 2

    Mgr. Dana Tučková 

    Motani Indie

    Cestovatelské programy, které pro školy i širokou veřejnost připravují manželé Motani, patří již několik let mezi nejoblíbenější akce našich žáků. Letos jsme jejich prostřednictvím navštívili vzdálenou Indii plnou rozmanitých lidí, posvátných zvířat, prastarých staveb a zvláštních zvyků. Netradiční pohled na tuto zemi děti jako vždy zaujal, zapamatovaly si řadu informací a hlavně odcházely hluboce zasaženy odlišnou kulturou, příběhy lidí i zvířat. Samozřejmostí byla soutěž o ceny, seznámení s artefakty a dokonce proběhla zkouška tradičního sárí.

    Na závěr několik komentářů našich osmáků:

    „Líbila se mi radost a energie, kterou ze sebe lidé vyzařovali. Zaujal mě jejich způsob pohřbívání.“

    „Motani se mi líbili jako vždy, dávám 9/10. Indie je originální a zábavná.“

    „Bylo to skvělé. Zaskočil mě růžový chrám s krysami, které jsou posvátné a nesmí se zabít. Když krysa přeleze někomu přes nohu, znamená to štěstí.“

    „Chovají se lépe ke zvířatům než k lidem. Šokovalo mě spalování mrtvých a házení ostatků do řeky, kde se koupou a perou prádlo.“

    „Zaujala mě spousta věcí, ale nejvíc chrám krys a velký rozdíl mezi chudými a bohatými.“

    „Nelíbily se mi veřejné záchody bez dveří. Zajímavé byly soutěže krásy a soutěž o nejhezčí vousy.“

    Mgr. Eva Nevečeřalová, 8.A+8.B

    V hodinách vlastivědy jsme si začali povídat o pravěku. Všechny zajímalo, jaké tam bylo počasí, kde žili a jak žili. Nejenže jsme si vše pověděli a zjistili, ale také jsme si vyzkoušeli vyrobit pravěké nástroje. Jako první si vyrobili sekeromlat. Všichni byli zapálení do tvorby a velmi se snažili. Když zdárně vytvořili nástroj, tak si udělali pazourek. Každý si ho vytvořil podle svých představ. 

    Na úplný závěr si zkusili vyrobit Věstonickou Venuši. Osobně si myslím, že některé Venuše byly velmi zdařilé. 

    Celkově se aktivita velmi povedla a děti to moc bavilo. 

    Ve 4.B jsme si také vyzkoušeli, jaké to asi je, když tvořili malby na stěnách. Ač by se zdálo, že dostaly děti jednoduchou práci. Opak byl pravdou. Celou jednu vyučovací hodinu výtvarné výchovy se děti snažily, aby právě ta jejich malba byla dokonalá. 

    Pravěk máme za sebou a můžeme se vrhnout na další období naší historie.  

    Pravek 03 Pravek 21 Pravek 27 Pravek 37
    camera Další foto...      

    Mgr. Tereza Kopová

    V březnu před jarními prázdninami proběhl v obou prvních třídách preventivní program „Veselé zoubky“, který připravila společnost dm drogerie markt s.r.o. Děti si v pracovním sešitě vyplnily úkoly, týkající se zásad péče o zoubky. Po shlédnutí pohádky „Jak se dostat Hurvínkovi na zoubek“ dostaly děti ještě preventivní taštičky s produkty péče o zoubky a samolepku do koupelny, která dětem každý den poradí, jak si zoubky správně čistit.

    Vesele zoubky 02 Vesele zoubky 04 Vesele zoubky 06 Vesele zoubky 07
    camera Další foto...      

    Z. Bílková a J. Štoková

    Školní informační systém

    bakbuton
    Jak na to...
    ZÁPISY ONLINE

    Svátek má

    Praha

    Aktuality