Paleta Slunce a projekt Živly – rok 2013/2014
V letošním roce byla propojena témata tradiční výtvarné soutěže s celoškolním projektem nazvaném Živly. Výtvarné práce s tímto tématem odevzdaly všechny ročníky s výjimkou 9.r. Děti se vyjadřovaly různými výtvarnými technikami a jejích výkresy nyní zdobí naši školu. Z fantazie dětí a jejich pohledu na svět skrze živly se můžeme nejen radovat, ale i něco nového objevit. Děti byly po právu odměněny výtvarnými potřebami. Za velkorysý peněžní dar i tento rok děkujeme SRPŠ.
Cílem projektu bylo rozšířit náš společný pohled na živly pomocí pohybu, tvořivé činnosti, pohádkami a příběhy, hudbou, rozhovorem, kresbou a osobním prožitkem.
1.A a 1.B
přečetli zemitou pohádku O řepě, třída1.B přidala skupinově vytvořené obrazy na zem, vodu, vzduch a oheň.
2.A
přečetla pohádky O řepě, Planoucí kámen, O Plaváčkovi, O Slunečníku, Měsíčníku a Větrníku, japonskou pohádku Kouzlo proti zapomnětlivosti, pracovala s hlínou, vytvořila semínkové mandaly, provedla pokusy s vodou, povídala si o síle větru, naučila se některé „zemité a ohnivé“ tance, děti si vytvořily šamanské masky a šamany v životní /dětské / velikosti, nafotily oboru. Povídali jsme si u vyrobených papírových ohnišť a vytvořili indiánské Léčivé kolo, pohybem jsme procházeli jógínskými a „tajči“ zvířátky a začali se učit dýchat Ca Lung, prožili jsme zemité rytmy s japonskými bubny a se skupinou Perkelt.
2.B
přečetla pohádky podobně jako 2.A a věnovala se všem živlům zejména výtvarnými činnostmi.
3.r
Zúčastnil se Palety Slunce.
4.r
Zúčastnil se Palety Slunce.
5.r
V Čj proběhly tyto činnosti – vlastní tvorba básně, ilustrace a opis básně o živlu. Živly ve frazémech a příslovích, čtení/povídání - pohádky, báje a mýty. Děti nakreslily a popsaly vládce živlu. Zabývaly se podobami živlu v ročních obdobích pomocí hry a vnímání všemi smysly, prošly relaxací a „ponořením se“ do živlu pomocí zvonkohry koshi.
6.r
se zamýšlel nad životem hmyzu v různých „živlech“, při skupinové práci vytvořil plakáty daného živlu a hmyzích obyvatel v něm žijících.
7.r
se zúčastnil Palety Sluce.
8.r
se zabýval následujícími činnostmi – automatická kresba živlu, který je mi nejbližší/podkresleno relaxační hudbou a zvonkohrami koshi/, dojem, pocity a nálady v přítomnosti živlu využity při subjektivně zabarveném popisu.
Charakteristika a povahové vlastnosti podobné živlům, vliv znamení zvěrokruhu na povahu člověka, živly ve frazémech a příslovích. Sloh/zamyšlení – vztah, klady/zápory vybraného živlu.
Všem vyučujícím, kteří si našli čas zabývat se s dětmi tímto projektem, patří mé poděkování. Dále děkujeme společnosti Liponova a.s.
Mgr. Ivana Benešová