Vytváření interaktivních desek a prezentace - podzimní aktivita ve 4.A
Na konci 3.r. jsme začali přemýšlet o tvorbě interaktivních desek na osobní téma vybrané každým žákem zvlášť. Začali jsme ukázkou takových desek. Následovala myšlenková mapa, do jejíhož středu si každý napsal, co ho zajímá. Pomocí rozhovoru a návodných otázek jsme myšlenkovou mapu rozšiřovali. Na výrobu desek děti dostaly v červnu hodně potřebného materiálu – samotné desky, obálky, samo uzavíratelné sáčky, lepidlo, suchý zip, barevné papíry, nakopírovaný materiál, něco si sehnaly i sami s pomocí rodičů. Nabízenou pomoc ode mě na obrázky a zatavení málokdo využil. Následující podzim ve 4.r. jsme v kruhu na koberci desky postupně probírali, každé dítě prezentovalo o svém zájmu, který tam ztvárnilo samo nebo s různou mírou pomoci rodičů. Pohovořilo o tom, proč si téma vybralo, jak je s výsledkem spokojeno, co desky obsahují, způsob zapojení rodiče, zda se dovědělo něco nového. Ostatní děti se učily dotazovat se na kamarádův projekt. Desky sloužily celý podzim na sdílení ve dvojicích i ve skupině, jako odpočinková aktivita po práci ve vyučování nebo o přestávkách. Na konci projektu se děti vyjadřovaly s odstupem času o tom, zda by si vybraly něco jiného nebo by u původně zvoleného tématu zůstaly. Sloužilo to tedy i k sebepoznání a zpřesňování předmětu zájmu stejně jako k poznání kamarádů zase v jiné oblasti nebo prohloubení toho, co už známo bylo. Užili jsme si to.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mgr. I. Benešová