Spolupráce s knihovnou

    Během dubna a května žáci 5. - 9. třídy postupně navštívili místní knihovnu, kde pro ně knihovnice Radka Zelenková připravila čtenářské lekce. Besedy měly za úkol motivovat ke čtení krásné literatury, přiblížit dětem zajímavé známé i méně známé osobnosti, knížky či témata světové i české literatury. Doplňují výuku literární výchovy a podporují čtenářskou gramotnost.

    Páté třídy nahlédly do světa handicapovaných lidí nejen prostřednictvím ukázek z knih, které o tomto tématu pojednávají. Velkým přínosem byl rozhovor s paní Koláčnou, která se s námi podělila o své životní zkušenosti, za což jí patří velký dík.

    Šesťáci se s knížkou přenesli do období 2. světové války a zakusili těžké chvíle spolu s židovským chlapcem, který se o sebe musí postarat sám.

    Pro 7. třídu byla připravena nelehká cesta nejen ke svatému Jakubovi do Santiaga de Compostela, ale hlavně cesta k sobě samému-do svého nitra.

    Osmáci se zamýšleli nad globálními problémy lidstva a pokoušeli se netradiční formou zachránit ohrožené druhy zvířat.

    Ani 9. třída neměla lehké téma. Seznámila se se životem hluchoslepé spisovatelky Helen Kellerové a všichni měli možnost si na vlastní kůži vyzkoušet řadu aktivit, samozřejmě bez pomoci zraku a sluchu.

    spoluprace s knihovnou 01 spoluprace s knihovnou 03 spoluprace s knihovnou 11 spoluprace s knihovnou 12
     camera Další foto...      

    Za zmíněnými čtenářskými lekcemi se skrývá mnoho času a energie, které musí jejich přípravě paní knihovnice věnovat. Doufáme, že tato skvělá a fungující spolupráce s naší školou bude pokračovat i dalších letech.

    Zda měly tyto programy význam, nejlépe dokáží reakce žáků:

    "Šest hvězdiček z pěti, krásné povídání o knížce."

    "Četli jsme knížky o handicapech, pak jsme si o všem povídali a byla tam i jedna paní, která má postiženého syna. No a je to úplně jiné slyšet to od člověka, který to prožívá každý den..."

    "Vnímala jsem to tak, že nás to mělo naučit, jak procházet naší cestou života nebo si alespoň uvědomit, jak naložit se životem."

    "Myslím si, že je dobré, když někdo myslí na ekologii a recyklaci a posílá to dál. Vybírání peněz na ohrožená zvířata za pomoci loterie se mi zdá jako správná volba-jedna z těch, které by mohly uspět. Kniha Anna byla velmi zajímavá."

    "Ten příběh byl úžasný, nic bych neměnila. Když to Radka četla, tak se mi ten příběh odehrával v hlavě jako film."

    "Postižení lidi za to nemůžou, mají to od narození, nebo z autonehody. A když uvidíte postiženého člověka, tak se mu nesmějte, ale radši mu s něčím pomozte. Určitě bude rád."

    "Tento den byl poučný, něco jsem si z toho odnesla-a to, že každý může někomu pomoct, hlavně bezbranným zvířatům. Hra, kterou jsme hráli, byla zábavná. Bylo by fajn, kdyby každý něco takového udělal doopravdy aspoň jednou za život."

    "Téma bylo pěkné a k zamyšlení, paní knihovnice hezky povyprávěla."

    "Určitě tu knihu začnu číst, zaujalo mě to. A ten program byl hezký ani ne nudný."

    "...Plnili jsme různé úlohy, které bychom splnili jako nic, kdybychom neměli zavázané oči...
    Čekala jsem nějakou nudnou akci v knihovně, ale mýlila jsem se. Byla jsem velmi zmatená, bála jsem se, že do něčeho nebo do někoho vrazím....
    S každým dalším úkolem jsem se cítila víc a víc nemotorná....
    Když nám vyprávěli různé scénky autorčina života, viděla jsem v mysli malou holčičku, která jako malá nemohla dělat nic....
    Jak je možné, že Helen Kellerová zvládla všechny překážky, co jí život nachystal?...
    Já jsem si jenom vyzkoušela, jaké to je, když člověk nevidí, a už jsem z toho byla dost nesvá. Kdybych k tomu ještě nemohla slyšet, nevím, asi bych se zbláznila..."

     Mgr. Eva Nevečeřalová a žáci

    Školní informační systém

    bakbuton
    Jak na to...
    ZÁPISY ONLINE

    Svátek má

    Praha

    Aktuality