Vláda schválila možnost realizace občasných vzdělávacích a socializačních aktivit pro žáky druhých stupňů základních škol, a to v období od 8. do 30. června 2020. V naší škole bude výuka ukončena k 26.6.2020 (29.-30.6. je naplánováno ředitelské volno). Jedná se o možnost (nabídku) pro školy, přičemž je na konkrétních personálních, materiálních a prostorových podmínkách každé školy, zda této možnosti využije, v jakém rozsahu a jakým způsobem. Nepůjde tedy o fungování v obdobném režimu, jako je tomu u 1. stupňů základních škol, ale spíše o možnost konání konzultací či třídnických hodin. Účast žáků bude dobrovolná a nemusí se jednat o každodenní provoz. (viz nařízení MŠMT)
Vzhledem k nízkému zájmu žáků 2. stupně o přítomnost ve škole, budou přihlášení žáci rozděleni do skupin dle ročníků. Do školy přijdou jeden den v týdnu, a to podle následujícího rozpisu, budou v učebně přírodopisu:
Ročník | |
Pondělí | 8. třída |
Úterý | 7. třida |
Středa | 6. třída |
Čtvrtek | |
Pátek | 9. ročník |
Rozvrh pro daný ročník bude následující (předměty byly vybrány dle zájmu žáků):
7:50 – 8:35 | 8:40 – 9:25 | 9:45 – 10:30 | 10:35 – 11:20 | 11:25 – 12:10 | |
6. ročník | Třídnická | Matematika | AJ | ČJ | Fyzika |
7. ročník | AJ | ČJ | F/D | Třídnická | Mat |
8. ročník | Čj | Matematika | AJ | Třídnická | |
9. ročník | Čj | Matematika | Aj | Třídnická |
Žák je povinen přinést hned první den podepsané čestné prohlášení a seznámení (viz příloha), bez tohoto dokumentu nebude žák vpuštěn do školy.
Žákům 2. stupně bude umožněna přítomnost v základní škole zejména z těchto důvodů:
- Individuální nebo skupinové (opět do 15 žáků) konzultace nebo setkání s vyučujícím navazující na vzdělávání na dálku (objasnění nebo upevnění učiva, zadání samostatného učení mimo školu) a v souvislosti s hodnocením vzdělávání za školní rok 2019/2020 – konzultace bude provádět jejich učitel daného předmětu (pokud by měli zájem o konzultace z ostatních předmětů, domluví se předem s daným vyučujícím přes Bakaláře)
- Socializační aktivity
- Odevzdání a převzetí učebnic, učebních pomůcek a školních potřeb
- Vyzvednutí školních potřeb nebo jiných osobních věcí žáků, které z důvodu zákazu osobní přítomnosti žáků zůstaly ve škole.
S ohledem na občasný a krátkodobější charakter výše uvedených aktivit nemusí být skupiny žáků 2. stupně neměnné, se skupinou žáků mohou také pracovat různí pedagogičtí pracovníci podle konkrétních potřeb. Vždy musí být splněny podmínky: jeden žák v lavici s rozestupy mezi lavicemi min. 1,2-2 metry, tyto rozestupy se dodržují i mimo třídu.
- Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny.
- Škola je oprávněna vymezit prostory, ve kterých se žáci mohou pohybovat.
- Škola vede evidenci o docházce žáků do školy. Zákonný zástupce je povinen omluvit nepřítomnost žáka (nejdéle do 3 dnů), a to přes Bakaláře vedení školy, mailem
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo telefonicky (734579103, 724339112) - Další hygienická opatření jsou popsána ve zvláštním pokynu MŠMT a ředitelky školy.
Organizace žáků 2. stupně:
- příchod do školy v 7:40 – 7:50
- den před školou bude vybíráno čestné prohlášení (bez tohoto čestného prohlášení nelze povolit vstup do školy)
- žáci si po vstupu vydezinfikují ruce, odejdou do šaten se přezout (přinesou si čisté přezůvky!!!) a poté do třídy.
- hygienické vybavení: na všech umyvadlech jsou tekutá i antibakteriální mýdla a jednorázové ubrousky, ve třídách jsou mýdla (+ anti-covid u učitele), bude prováděna průběžná dezinfekce prostor, po ukončení výuky celková dezinfekce a uklízení na mokro
- žáci musí mít do školy 2 roušky a čistý sáček, o používání roušek ve třídě rozhoduje pedagog, mimo třídu ve společných prostorách musí nosit roušku vždy (toalety, chodby apod.), nenošení roušky je důvod k vyloučení ze skupiny, žáci dále mohou odložit roušku při jídle a pití (dají si ji do sáčku),
- žáci mají možnost chodit v den, kdy jsou ve škole, na obědy, před obědem si žáci musí řádně umýt a vydezinfikovat ruce, jídelna je rozdělena na dvě samostatné části, bude vydezinfikována po každé skupině, jídlo bude žákům roznášeno, je třeba se předem přihlásit přes www.strava.cz
- každou hodinu se bude alespoň 5 minut intenzivně větrat
- rodiče nesmí vstupovat do školy
- žáci si přinesou:
- ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ (při prvním příchodu do školy)
- vlastní pomůcky (penál, pravítko, kružítko, učebnice, sešity apod.), nesmí si mezi sebou nic půjčovat,
- učebnice, PS, sešity a vypracované úkoly z daných předmětů, budou mít možnost konzultovat látku, které nerozumí apod.
- čisté přezůvky
- 2 čisté roušky a čistý sáček
- žáci odcházejí samostatně domů po ukončení rozvrhu