Domácí úkoly - 9.A

    Zadání od: Mgr. Iva Sedláčková    Předmět: francouzština

    1. hned po návratu platí dohodnutý test (kdo nepsal)
    2. shlédnout jeden francouzský film nebo přečíst knihu francouzsky píšícího autora a udělat prezentaci (v češtině) - o tom filmu/knize, jak to vzniklo, o autorovi/režisérovi, fotky/ukázky, informace o hercích, převyprávět děj (stručně), další zajímavosti, aspoň 9 slidů, nezapomenout na zdroje a úvod, zrušit hypertextové odkazy, nekopírovat celé - pouze přepsat do bodů, udělat to hezky, bude za to známka, nasdílet mi to přes portal.office.com a přečíst si pak k tomu moji odpověď (popř. doupravit). Odevzdat do 31.3.

    týden 14-20.4.2020

    Dobrý den, zasílám práci z francouzštiny na tento týden - máte ji uloženou na Teams. Ještě jednou postup přihlášení:

    Otevřete si portal.office.com, přihlašovací jméno je ve tvaru: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., heslo je stené jako se hlásíte ve škole do počítače. Otevřete si aplikaci Teams, (pokud to bude znovu chtít přihlášení, použijte to samé) pak kliknete vlevo na záložku týmy, vyberete si Francouzština 9.A, nahoře kliknete na Zadání, otevřete si Célébrités d´hier, máte tam zadání, word si dáte otevřít v online prohlížeči, doplníte, zavřete a dáte odevzdat práci. Existuje také možnost si aplikaci Teams (Microsoft) stáhnout do počítač nebo do mobilu, hlásíte se stejně.
    Prosím zkuste se tam všichni přihlásit, ráda bych se tam s vámi ve čtvrtek v 11:00 online sešla. Dejte mi také vědět, pokud se online výuky nezůčastníte. Děkuji, přeji krásné jarní dny, Iva Sedláčková

    Oba soubory připojuji i tady, ale zkuste Teams, děkuji.

    týden 20-24.4.2020

    Pokud byste něco potřebovali, napište mi přes Bakaláře nebo na mail, popř. zavolejte. Dávejte na sebe pozor a krásné volno.

    týden 27-30.4.2020

    Dobrý den, zasílám úkol na francouzštinu. Tento týden posílám jen testík na slovesné tvary:
    Testík na slovesné tvary
    Máte to i na Teams.
    Pokud by vám nešel vyplnit, vyčasujte mi písemně sloveso AVOIR, ETRE, ALLER, PARLER, FINIR (včetně minulého příčestí).

    týden 4-7.5.2020

    Každému jsem přes Bakaláře zaslala dva obrázky z krásné konverzace z roku 1931, slovíčka jsou ale stále platná. Vaším úkolem je sem do Wordu opsat slovíčka a přeložit je. Budeme mít moc hezký slovníček. ?

    Votre nom:

    Le titre (Název):

    1.
    2.
    Etc.

    Úkoly 18.5. - 25.5.2020

    1. La vielle photo - stará fotografie
    2. La nouvelle photo - současná fotografie
    3. Les information - Název, historie, součastnost, zajímavosti
    4. La vielle photo II. - stará fotografie
    5. La nouvelle photo II.- současná fotografie
    6. Les information II. - Název, historie, součastnost, zajímavosti

    Úkoly 25.5. - 29.5.2020

    Zakresli do slepé mapy Francie památky, které jsme prohlíželi v prezentaci při online hodině. Prezentace je uložena v Soubory/Výukové materiály/Moje Francie.

    A bintot!

    Přeji krásný týden, Iva Sedláčková

    Jinak se věnujte hlavně přípravě na přijímačky :-).

    Úkoly 1.6 - 5.6.2020

    Vytiskněte si, rozstříhejte, poskládejte fj_1_adjectifs_4_metodicky_list_pexeso.pdf, vyfoťte a pošlete mi to (nahrát na Teams - popř. na mail). Pokud nemáte možnost tisku, opište si francouzské názvy a zkuste k tomu přiřadit ty české :-). Bonne chance!

    Úkoly 8.6 - 12.6.2020

    Vzhledem k tomu, že někteří z vás dělají tento týden přijímací zkoušky, nebudu zadávat nový úkol z francouzštiny. Prosím o doplnění těch, které vám chybí,

    hezký den, Iva Sedláčková

     

    Zadání od: Mgr. Zuzana Vyhnálková    Předmět: ZRaI

    Referát PPT - i online.

    Aktuální směry vývoje moderních technologií, virtuální reality, VR brýle, konzole... . Délka max. 10 stránek, odevzdat do 31.3.2020. Oznámkuji.

    Děkuji a přeji hlavně hodně zdraví.
    Z. Vyhnálková

     

    Zadání od: Mgr. Zuzana Vyhnálková    Předmět: Hudební výchova

    Referát PPT - i online.

    Alternativní hudební směry 60 + 70. léta ( Beatles, Rolling Stones, ACDC,... hnutí hippie, Woodstock,...). Délka max. 10 stránek, odevzdat do 31.3.2020. Oznámkuji.

     

    Zadání od: Mgr. Eva Nevečeřalová    Předmět: Český Jazyk ( 2 TÝDNY)

    Na stránkách https://www.sciodat.cz/ jsou připravené testy z matematiky a českého jazyka. Vstupní údaje žáci mají na Bakalářích v záložce Komens - zprávy.

    • v učebnici si zopakovat rozvíjející větné členy s. 78-79
    • v pracovním sešitě vypracovat s. 40/8 a,b s. 37/ 1a,b
    • ZASLAT MAILEM : pracovní sešit s. 37/2
    • učebnice s. 79/3 pouze vypsat předměty
    • učebnice s. 80/4 pouze vypsat příslov. určení místa
    • učebnice s. 81/6 rozlišit příslov. určení míry a způsobu
    • učebnice s. 81/8 určit druhy příslovečných určení

    KDO CHODÍ NA CVIČENÍ Z ČESKÉHO JAZYKA, ZKOUŠÍ SI PŘIJÍMAČKOVÉ TESTY CERMAT Z MINULÝCH LET – volně ke stažení i s výsledky na stránkách www.cermat.cz

    ČESKÝ JAZYK 9. TŘÍDA (22.3.) – na 2 týdny

    • vypracovat pracovní listy v příloze – druhy vět vedlejších, souhrnné opakování mluvnice
    • hotové pracovní listy pokud možno poslat mailem
    • na www.sciodat.cz zpřístupněny další 3 testy

    V týdnu od 13.4. žáci napíší úvahu na jedno z nabízených témat. Pokud je to možné, slohovou práci mi pošlou ve wordu jako přílohu mailem, abych ji mohla vytisknout, opravit a založit do slohových sešitů. Jako pomoc jsou v DOKUMENTECH na BAKALÁŘÍCH nahrané materiály o úvaze-teorie i nabídka frází.

    témata:
    • BUDOUCNOST LIDSTVA
    • HUDBA V ŽIVOTĚ ČLOVĚKA
    • PLANETA ZEMĚ MÁ PROBLÉMY
    • HODNOTA LIDSKÉHO ŽIVOTA
    • SVOBODA
    • STÁŘÍ versus MLÁDÍ
    • NIKDO NENÍ DOKONALÝ

    ZADÁNÍ ÚKOLŮ TÝDEN OD 20.4.

    ZADÁNÍ ÚKOLŮ TÝDEN OD 27.4.

    • V týdnu od 27.4. si pokud možno vyplňte kvíz na TEAMS- STAVBA SOUVĚTÍ a PŘÍPRAVA NA PŘIJÍMAČKY (koho čekají). Kdo se nezúčastní online výuky, vypracuje z učebnice na straně 111 cvičení 2a,b a z pracovního sešitu na str.58 cvičení 2.

    ÚKOLY OD 4.5.

    Kromě online výuky vyplnit na teams KVÍZ VĚTNÉ ČLENY, kdo dělá přijímací zkoušky ještě KVÍZ PŘÍPRAVA NA PŘIJÍMAČKY 2. Kdo se neúčastní online výuky, vypracuje z učebnice str.113/1.

    ÚKOLY 11.-15.5.

    kvízy na teams, kdo se neúčastní online výuky, vypracuje v pracovním sešitě str. 59

    ÚKOLY OD 18.5.

    kromě online výuky: vypracovat kvízy na TEAMS.

    ÚKOLY OD 25.5.

    kromě online výuky: vypracovat kvízy na TEAMS.

    ÚKOLY OD 1.6.

    online výuka, kvíz na teams

    ÚKOLY OD 8.6.

    nový kvíz na teams, online výuka

    ÚKOLY OD 15.6.

    kromě online výuky vyplnit kvíz na teams

     

    Zadání od: Bc. Lucie Horsinková    Předmět: Literárně jazykový seminář

    • Žáci, kteří mají zadanou četbu, začnou číst! Po přečtení si vypracují osnovu, podle které budou o knize vyprávět.
    • Ti žáci, kteří nebyli ve škole, si zvolí knihu dle svého výběru a rovněž začnou číst.

     

    Zadání od: Mgr. Alice Vanišová    Předmět: Přírodopis

    • Učebnice str. 53-60 vnější geolog. děje (přečíst + zápis do sešitu).
    • Str. 60 vypracovat úkoly do sešitu 1-8.

    Na stránkách www.skolasnadhledem.cz si zkusit procvičovat v online cvičeních, horniny, minerály, geologické děje. (zadáte pouze do vyhledávače na jejich stránkách)

    30.3.-3.4.

    1. Přečíst a udělat zápis z učebnice str.60-64 (Půdy).
    2. Vypracovat úkoly na str.61 (porovnat půdy, je-li matečnou horninou pískovec a spraš), (zjistit na www.chmi.cz průměrné množství srážek za rok a teplotu v místě vašeho bydliště)- poslat mi na bakaláře nebo na email, bude hodnoceno., odevzdat do 6.4.
    3. Vypracovat úkoly na str.64 (1-8).

    13.4.- 17.4.

    1. Přečíst a udělat zápis z učebnice str. (65-67): podzemní vody+prekambrium,prvohory.
    2. Vypracovat úkol na str. 65 (Zjistit, z kterých zdrojů pitné vody je zásobována vaše obec, městys?), poslat mi do 20.4 na email.
    3. Zkusit si online cvičení na www.skolasnadhledem.cz Vznik života na Zemi

    20.4.-24.4.

    1. Přečíst a prostudovat si kapitolu: Druhohory, uč. str. 70-71. Zápis máte k dispozici na Teams. Nalevo kliknete na záložku týmy (9.A přírodopis). Kliknete nahoře na soubory- výukové materiály.
    2. Zároveň na Teams máte i k vyplnění pracovní list: Život na Zemi, kliknete nahoře na Zadání. Vyplníte, zavřete a dáte odeslat. Postup přihlášení na Teams znáte. Do 27.4. vyplnit.
      Pracovní list připojuji i zde.
    3. Můžete se podívat na pěkná videa na www.ctedu.cz , kliknete na 2. stupeň- přírodopis- geologie. Pěkná videa na téma Zemětřesení, Bludné balvany.
    4. Pokud by někdo z vás něčemu z učiva neporozuměl a potřeboval ho vysvětlit, tak se ozvěte. Můžeme se domluvit na online konzultaci přes Teams.

    27.4.-30.4.

    1. Přečíst a prostudovat: třetihory, čtvrtohory, uč. Str. 72-73. Zápis je k dispozici na Teams.
    2. Vyplnit test na Teams, kliknete na Zadání- Éry vývoje Země, vyplníte a dáte odeslat.
    3. Na stránkách www.skolasnadhledem si zkuste online cvičení: Historie Země (doplňování do textu).

    4.5.-7.5.

    1. Přečíst a prostudovat téma: Geologický vývoj a stavba ČR, Český masiv (uč. str.75-76). Zápis máte opět k dispozici na Teams (9.A přírodopis), Soubory- výukové materiály.
    2. Do sešitu si uděláte úkoly v uč.str. 75 (všechny v tom červeném rámečku).
    3. Prostudujete si geologickou mapu ČR v učebnici.

    11.5.-15.5.

    1. Přečíst a prostudovat Západní Karpaty, uč. str.79-80. Zápis je k dispozici na Teams.
    2. Vypracovat si do sešitu úkoly (1-8) v učebnici na str.80.
    3. Na stránkách www.skolasnadhledem.cz si zkusit online cvičení Geologická stavba území Česka-test

    18.5.-22.5.

    1. Přečíst a prostudovat Ekologie a životní prostředí, uč. str. 81-82. Zápisy máte k dispozici na Teams (Soubory-Výukové materiály).
    2. Do sešitu si udělat úkoly v učebnici na str.81,82 v zeleném rámečku.
    3. Prostudovat si obrázky v učebnici na str.82 (potravní řetězec, cyklus uhlíku v přírodě).

    25.5.-29.5.

    1. Přečíst a prostudovat si téma: Podmínky života (abiotické), uč. str.83-85. Zápis je k dispozici stále na Teams.
    2. Udělat si do sešitu úkol v zeleném rámečku v učebnici na str.83.
    3. Prostudovat si obrázek : Koloběh vody v přírodě na str.83.

    1.6.-5.6.

    1. Pokračovat v tématu: Abiotické podmínky, uč. str. 86-90. Zápis stále k dispozici na Teams.
    2. Vypracovat úkoly do sešitu na str.90 (1-10).

    8.6.-12.6.

    1. Přečíst a prostudovat si téma: Biotické podmínky, uč. str. 91-94. Zápis je k dispozici stále na Teams.
    2. Vyplnit a odeslat mi na email pracovní listy (přílohy zde).

    15.6.-19.6.

    1. Přečíst a prostudovat si téma: Stav životního prostředí, člověk a biosféra, uč. str. 94-99. Zápis je stále k dispozici na Teams.
    2. Na stránkách www.skolasnadhledem.cz si zkusit online cvičení: Globální problémy životního prostředí- testlobální problémy

     

    Zadání od: Mgr. Hana Ošlejšková    Předmět: Chemie

    z prezentace Sacharidy a Hnojiva si udělat zápisky a vypracovat pracovní list.

    1. Prostudujte si prezentace Chemické reakce a Slučování a na konci prezentace si vyzkoušejte, zda jste tomu porozuměli.
    2. Urči typ chemické reakce a doplň stechiometrické koeficienty:
      1. H2O2 → H2O + O2 ……………..
      2. CaCO3 → CaO + CO2 ……………...
      3. H2 + Cl2 → HCl ……………..
      4. C + O2 → CO ……………..
      5. H2O + CO2 → H2CO3
      6. SO2 + O2 → SO3 ……………..
    3. Vypočítej stechiometrické koeficienty chemických rovnic pomocí matematických rovnic:
      1. CaSO4 + C → CaO + SO2 + CO2
      2. FeCl3 + H2S → Fe2S3 + HCl
      3. Al + HCl → AlCl3 + H2
      4. PCl3 + H2O → H3PO3 + HCl
      5. CO2 + H2O → C6H12O6 + O2

        Výsledky cvičení 2 a 3 mi odešlete ke kontrole.
    4. vypracujte prezentaci na téma Vitamíny (najděte druhy vitamínů, jejich zdroje a účinky)
    5. prostudujte si přiložený zápis Chemické hrozby a udělejte si výpisky, nebo si ho vytiskněte.
    6. prostudujte si přiloženou prezentaci a odešlete mi odpovědi na 5 otázek z posledního slidu prezentace ke kontrole
      Prezentace hořlavost a hašení
    7. vypracujte referát na téma „Amoniak“ a „Sirouhlík“ (nezapomeňte, že jste žáky 9. ročníku!)
      odešlete mi ho ke kontrole do 25.5.
    8. vypracujte referát na téma: Etylén, propan-butan a acetylén. Odešlete mi ho ke kontrole.
    9. prostudujte si prezentaci Léčiva a udělejte si zápisky
    10. vypracujte pracovní list na téma „Alkoholické nápoje“ a pošlete mi ho ke kontrole pl alkoholické nápoje
    11. prostudujte si prezentaci „Bojové látky“ a podle ní vypracujte pracovní list, který mi odešlete ke kontrole. 29 Bojové látky a PL 29 bojové látky

     

     

    Vypracované pracovní listy zaslat na e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

     

    Zadání od: Mgr. Hana Ošlejšková    Předmět: Zdravověda

    • Vypracovat referát, ve kterém porovnáte rozdíly mezi projevy chřipky, nachlazení a nákazy koronavirem Covid 19. Vypracovat prezentaci na 1 z témat: tonutí, vyšetření poraněného, turistika a bezpečnost, bezpečnost v domácnosti, bezpečnost ve škole. Zamyslete se nad rizikovými místy, poskytnutí první pomoci, zajištěním prevence (úrazy, otravy….).

    • dokončení prezentace z minulého týdne – zaslat na uvedený e-mail do 27.3.!!!
    • prohlédněte si prezentaci Víš odkud voláš a odpovězte na otázky. Odpovědi mi pošlete na e-mail.
        1. Jak se nazývá systém, který určuje naši polohu v terénu (je v autě, mobilu …)?
        2. Zapiš čísla tísňového volání a uveď, komu patří.
        3. Kdo provozuje číslo 112?
        4. Když se stane nehoda/úraz ve městě nebo v obci. Které prvky pomohou při vaší lokalizaci?

    Práci odeslat na e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

     

    Zadání od: Mgr. Vlasta Jozífová    Předmět: Matematika

    Na stránkách https://www.sciodat.cz/ jsou připravené testy z matematiky a českého jazyka. Vstupní údaje žáci mají na Bakalářích v záložce Komens - zprávy.

    Budu zadávat na každý den konkrétní domácí úkoly. Látka byla probrána, jde o procvičení. Každý den splněné úkoly opravím a pošlu zpětnou vazbu. Žákům byla již v úterý 10. 3. nabídnuta konzultace po internetu, Skype, mail, nebo po telefonu. Volat budu na požádání vždy já.

    Všechny úkoly odevzdávejte na bakalářích, nebo jako přílohu mailu. Děkuji Jozífová

    • pondělí 16. 3. - vypracuj stránku v PS str. 151, překontroluj, že máš splněný úkol na str. 152 v PS
    • úterý 17. 3. - vypracuj stránku v PS str. 194
    • středa 18. 3. - vypracuj stránku v PS str. 199
    • čtvrtek 19. 3. - vypracuj stránku v PS str. 236
    • 23. 3. 2020 PS str. 25
    • 24. 3. 2020 PS str. 100
    • 25. 3. 2020 PS str. 153
    • 26. 3. 2020 PS str. 179
    • 30. 3. 2020 PS str. 178
    • 31. 3. 2020 PS str. 181
    • 1. 4. 2020 PS str. 191/1
    • 2. 4. 2020 PS str. 203

    Úkoly 14. - 17. 4. 2020

    Teams – schůzka, uložím prezentace, testy

                Opakování úhly – výpočty, konstrukce, vzorové příklady

                Trojúhelník – vlastnosti, konstrukce, výpočty, vzorové příklady

    Na každý den, pondělí - čtvrtek, mám připravené opakování a procvičování, ukázku řešení. Schůzka bude zakončena testem, ten musíte odevzdat každý. Test bude bodovaný. Každý z vás se může rozhodnout, zda chce ještě něco konzultovat /17.00 - 21.00 po předchozí domluvě/ , nebo chce další příklady na procvičování.

    Zkoušet bude v průběhu týdne -  s každým se domluvím na čase a způsobu.

    Dobrovolně si vybírej příklady, které potřebuješ procvičit a posílej ke kontrole.

    Všem nabízím konzultace – každý den 17.30 – 21.00. Domluvit se můžeme na Bakalářích – pošli zprávu

    Úkoly 20. - 24. 4.

    1. Výuka Teams - pondělí 20. 4. – kruh, kružnice
                          - úterý 21. 4. – poměr, postupný poměr
                          - středa 22. 4. – přímá úměrnost
                          - čtvrtek 23. 4. - nepřímá úměrnost
    2. Vypracuj kvízy na Teams – do 24. 4.

    Úkoly 11. - 15. 5.

    • 11.5.   procenta, promile
    • 12.5.  postup konstrukce čtyřúhelníků
    • 13.5.  rovnice
    • 14.5.  kužel

    Úkoly 18. - 22. 5.

    • 18.5. počet řešení - geometrie
    • 19.5. slovní úlohy
    • 20.5. směsi
    • 21.5. kužel

    Úkoly 25. - 28. 5.

    • 25.5. počet řešení – geometrie (kvíz zadán minulý týden)
    • 26.5. slovní úlohy na směsi (online výuka 13.00)
    • 27.5. Kvíz - koule
    • 28.5. kužel,  opakování vzorečků  (online výuka 13.00)

    Úkoly 1. - 6.6.

    • Tento týden nebude online výuka
    • Zadání DU z pracovního sešitu str.167, 168, 169

    Úkoly 8. - 12.6.

    • Tento týden bude online výuka ve čtvrtek 11. 6. v 12.00
    • Vysvětlím příklady z pracovního sešitu str. 167, 168, 169

    Úkoly 15. - 19.6.

    • Tento týden nebude online výuka.
    • Kdo má zájem o vysvětlení konkrétních příkladů, zopakování látky z matematiky nebo němčiny,
      napíše na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    Cvičení z matematiky 

    Ti, kteří jsou přihlášeni na Cvičení z matematiky vypracují pracovní list podle zadání  v Teams

     

     Zadání od: Mgr. Vlasta Jozífová    Předmět: Němčina

    •  Přelož do češtiny NJ 16. - 19.3.
    •  Na Bakalářích v dokumentech je nahraný článek. Vyber si jednu osobu a volně přelož. Můžeš použít  slovníky-všechny druhy, jen nepoužívej překladač.

    Úkoly 14. - 17. 4. 2020

    Pro němčináře připravuji schůzku na čtvrtek – 13.30

    Všechny úkoly zadávám vždy na začátku týdne a vkládám třemi způsoby:

    • školní web - úkoly
    • Bakaláři - v dokumentech
    • školní e-mail

    Úkoly 20. - 24. 4.

    • Teams – společné opakování - čtvrtek

    Úkoly 11. - 15. 5.

    • Slovní zásoba
    • perfektum

    Úkoly 18. - 22. 5.

    • Slovní zásoba
    • Perfektum - Teams

    Úkoly 25. - 28. 5.

    • Výuka Teams – čtvrtek 28.5. v 13.00 poslech
    • Minulý čas - Věty v perfektu - překlad

    Úkoly 1. - 6.6.

    • Doplňovací cvičení – zadám do mailu

    Úkoly 8. - 12.6.

    • Online ve čtvrtek 11.6. v 12.30
      Opakování - perfektum

    Úkoly 15. - 19.6.

    • Tento týden nebude online výuka.
    • Kdo má zájem o vysvětlení konkrétních příkladů, zopakování látky z matematiky nebo němčiny,
      napíše na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    Všem nabízím konzultace – každý den 17.30 – 21.00. Domluvit se můžeme na Bakalářích – pošli zprávu

     

     Zadání od: Mgr. Vlasta Jozífová    Předmět: PZ

    Úkoly označené PZ jsou povinné pro ty, co půjdou na PZ.

    • Vypracuj str. 140 v PS podle návodu, který je uložen v DOKUMENTECH na Bakalářích.
    • Vypracuj slovní úlohy na práci str. 118/1 a 119/2. Dobrovolně vypracuj a pošli další příklady
    • Příprava na příjímací ZK: PS str. 119
    • PZ PS str. 186/10
    • PZ PS str. 190/9,10
    • PZ PS 191/2,3
    • PS str. 8, 228, 235 - do 24. 4.  - na školní mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    • Procenta, slovní úlohy
    • Trojúhelník a kružnice
    • Soustava rovnic
    • Vzájemná poloha dvou kružnic
    • Směsi
    • Slovní úlohy
    • Konstrukční úlohy
    • Soustava rovnic
    • Opakování vzorečků pro výpočet obvodu, obsahu, objemu
    • Směsi
    • Slovní úlohy
    • Konstrukční úlohy
    • Soustava rovnic
    • Opakování vzorečků pro výpočet obvodu, obsahu, objemu
    • Výuka ve škole pondělí - čtvrtek
    • Tento týden máte zasloužené volno. Kdo má zájem, připojí se ve čtvrtek v 12.00

     

    Zadání od: Mgr. Alice Vanišová    Předmět: PŘÍRODA  A JÁ

    úkoly do 27.3.

    1. Udělat si referát na téma: OCHRANA PŘÍRODY V ČR ( zadáno ještě ve škole), formou prezentace (7 snímků) nebo na papír A4. (zaslat jako přílohu na bakaláře nebo na můj školní email.)
    2. Zpracovat téma MEZINÁRODNÍ DOHODY O OCHRANĚ PŘÍRODY. (referát opět poslat na můj email nebo přes bakaláře.)
    3. Kdo ještě neodevzdal referát na libovolného živočicha s jeho vzorci chování, tak mi pošle.
    4. Na stránkách www.skolasnadhledem.cz si zkuste online cvičení (Národní parky)

    úkoly 30.3.-3.4

    • Na stránkách https://www.jsns.cz/lekce/15557-ekoduely-sumava-na-rozcesti se podívat na dokument Šumava na rozcestí.
    • Vypracovat referát (formou prezentace 7 snímků, nebo na A4 ) o tomto dokumentu (čeho se týkal, rozebrat názory jednotlivých skupin v dokumentu, napsat váš názor na řešení kůrovcové kalamity). (Odevzdat do 6.4., bude hodnoceno)

    úkoly 13.4.-17.4.

    • Vyhledej informace na téma: Červená kniha ohrožených druhů v ČR a Červený seznam. Ve formě prezentace nebo na papír A4 mi odevzdat do 24.4.

     

    Zadání od: Mgr. Veronika Jaklová    Předmět: Anglický jazyk

    1. Platí, že si napíšete test na slovíčka U3, part C warning sign, do pondělí 30.3. do 16. h. mi každý z vás vyplní testový kvíz na následujícím odkazu: https://kahoot.it/challenge/0952821?challenge-id=73a220fc-cde6-4d77-9c17-e5c2b70948e2_1585152849642 
      každý z vás se před vstupem podepíše křestním a příjmením, žádné přezdívky apod. (jinak budu test považovat za nevyplněný, tudíž…)

    2. Příprava na speaking = writing do pátku 3. 4., texty zašlete emailem, opravím je, poté to budu zkoušet ústně!
      MY FUTURE and MY DREAMS
      - vytvoříš plakát formátu A4, vše v AJ, minimum 90 slov
      - My future - použiješ buď will nebo going to
      - My dreams - můžeš použít buď would nebo 2. podmínku
      - nápovědné otázky:
      What I want to achieve?
      What I want to study and where?
      Who I want to become in the future and why? (ex. I want to be a doctor so I can save lives)
      How my life will be like in 10 years from now

    3. Udělej si zápis do gramatických sešitů
      zelená tabulka v uč. str. 25, nadpis Time expressions - changes
      + procvič si danou gramatiku v PS str. 19/ 6

      zápis i hotové cvičení vyfoť a zašli na email

    4. Procvičování gramatiky - modal verbs, reflexive pronouns, 2nd conditional, vše zaslat do pátku 3. 4.
      1. WB str. 29 celá - listening si pustíš přes CD, které je součástí pracovního sešitu, pokud ho (z jakéhokoli důvodu) nemáš, zařiď se
        WB str. 32/ 1, 2, 3, 4 a str. 33/ 7, 8
      2. SB str. 37/ 5 - do Exercise booku
        Nejdříve opiš modrou tabulku, doplň chybějící slova a uveď český překlad vět (výběr slov k doplnění: be, idea, dangerous, cannot, yourself, out, wouldn´t, were)

        Poté napíšeš alespoň 10 vět s použitím sloves might/could a reflexive pronouns podle příkladové věty
        The boy might fall off the tree and hurt himself. (picture 1)

        Vše do pátku 3. 4., zaslat vyfocené na email!

    úkoly 14.4.-17.4.

    1) Vocabulary

    • nová slovíčka – unit 4, part A, B
    • projeď si výslovnost (výslovnost slovíček najdeš i na slovnik.seznam.cz), nauč se je
    • procvičuj si nepravidelná slovesa (část A a C)

    2) Procvičování gramatiky - unit 3

    • SB p. 42/ ex. 2 (v celých větách) , 3  (stačí pouze vypsat chybějící zájmena), vše do školního sešitu, vyfocené potom pošli na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo na messenger.

    3) Prepositions

    1. SB p. 44/ ex. 1 b – listening najdeš v sekci Audio na tomto webu:https://elt.oup.com/student/project/level5/?cc=cz&selLanguage=cs , oranžovou tabulku si přepíšeš do gramatikcého sešitu s nadpisem PREPOSITIONS a doplníš
    2. SB p.44/ ex. 2 b – poslechni si nahrávku a tužkou zaškrtej v učebnici dotazník
    3. WB p. 34/ ex. 1, 2
    4. vytiskni si, vlep a nebo přepiš zápis do gramatik, který nadeš v Bakalářích (nebo v Teamsu) v dokumentech pod názvem Prepositions of place

    4) Questions

    1. zápis do pamatováku – nadpis Questions, opiš otázky z učebnice str. 45/4 v oranžových rámečních a přelož př. What? = Co?
    2. do exercise booku (školního sešitu) vytvoř otázky k odpovědím SB p. 45/ ex. 4 b, SB p. 45/ ex. 5
    3. procvičuj: WB p. 34/ex. 3,4; p. 35/ ex. 6

    ÚKOLY NA TÝDEN 20. - 24. DUBNA

    1. Online výuka PO, ST + za týden test (slovní zásoba Unit 4, part A, B)
    2. Překlad vět – pracovní list s názvem Překlad 1 (dokument najdete v Teams aplikaci, kde budete mít možnost přímo psát do dokumentu a upravovat ho)
    3. Doplň si kvíz na Kahoot (odkaz najdeš v aplikaci Teams, v souborech ve složce Kvízy)
    4. Poslech – WB p. 35/5 (buď si pusť CD nebo si stáhni zvukový soubor v Bakalářích)
    5. Tvorba otázek – do školního sešitu (Exercise Book) napiš 7 otázek na MĚ, já na ně budu příští hodinu muset odpovídat popravdě :-) (v jakémkoli čase, procvič si gramatiku tvorby otázek)

    Úkoly 4. 5. – 10. 5.

    1. online výuka v aplikaci Teams (PO, ST – 1. skupina 9:20 – 10:20, 2. Skupina 10:30 – 11: 30)
    2. vyplň test Reflexive pronouns v aplikaci Teams (v části Zadání, přístupné od 4. 5. od 13:00 do středy 9:00)
    3. procvičuj slovíčka a gramatiku ve WB str. 36 -37 celé
    4. Vytiskni si a vlep, nebo si přepiš zápis do gramatických sešitů – soubor najdeš v aplikaci Teams, v části Soubory -> složka Zápisy (Gerundium formo f verbs)
    5. Do Exercise Book vypracuj následující cvičení z učebnice
      SB: str. 46/1 neopisuj, stačí správná odpověď
      str. 46/4 a, b - přečíst, najít neznámá slovíčka (vypsat je do sešitu a přeložit do čj), která práce?
      str. 47/5, 6

    Úkoly 11. 5. – 17. 5.

    1. online výuka v aplikaci Teams (PO, ST – 1. skupina 9:20 – 10:20, 2. skupina 10:30 – 11: 30)
    2. Vyplň veškeré testy v aplikaci Teams, testy JSOU KLASIFIKOVANÉ, veškeré nevyplněné testy budou klasifikovány jako nedostatečné (testy najdeš v části Zadání: Reflexive pronouns, Vocabulary Unit 4)
    3. Dodělej si veškerou práci, která zde na webu byla zadaná! Vyfoť a pošli mi svojí vypracovanou práci jak z pracovního sešitu, tak z učebnice (vypracované ve školním sešitě Exercise Book)
    4. Přečti si, přepiš/ vytiskni a vlep do gramatiky látku Phrasal verbs (najdeš v Teams, v části Zápisy)
    5. Procvičuj si látku v pracovním sešitě a učebnici:
      WB: str. 38 -39 vše,  str. 42/ ex. 1, 2
      SB: str. 47/ ex. 8 do školního sešitu
      SB: str. 48/ ex. 1 (stačí doplnit chybějící slovo ve větě, neopisuj celé)
      ex.2 zde už piš celé věty, rozděluj frázová slovesa (vysvětlená gramatika je v Teams v části Zápisy – Phrasal verbs)
      ex.3 pro každé slovo z tabulky vyjmenuj frázová slovesa a zapiš jejich překlad př. put away = odložit, dát pryč, do školního sešitu
    6. Další písemka bude příští týden na tvorbu otázek + tázací wh- zájmena/příslovce (what, when, why, etc.)

    Úkoly 18. 5. – 22. 5.

    1. online výuka v aplikaci Teams (PO, ST – 1. skupina 9:20 – 10:20, 2. skupina 10:30 – 11: 30)
    2. Vyplň veškeré testy v aplikaci Teams, testy JSOU KLASIFIKOVANÉ, veškeré nevyplněné testy budou klasifikovány jako nedostatečné (testy najdeš v části Zadání: Reflexive pronouns, Vocabulary Unit 4)
    3. Tento týden vás čeká test na tvorbu otázek ve všech časech, které znáte + tázací zájmena (wh-) + krátké odpovědi, test bude otevřen od středy 20. 5. celý týden do 27. 5. do 9 hod.
    4. Dodělej si veškerou práci, která zde na webu byla zadaná! Vyfoť a pošli mi svojí vypracovanou práci jak z pracovního sešitu, tak z učebnice (vypracované ve školním sešitě Exercise Book)
      Už máte mít hotové: WB: p. 34, 35, 36, 37, 38, 39
    5. Procvičuj si látku v pracovním sešitě:
      WB: p. 42/ ex. 3, 4, 5

    ÚKOLY 25. - 31.5

    1. online výuka v aplikaci Teams (PO, ST – 1. skupina 9:20 – 10:20, 2. skupina 10:30 – 11: 30)
    2. Vyplň veškeré testy v aplikaci Teams, testy JSOU KLASIFIKOVANÉ, veškeré nevyplněné testy budou klasifikovány jako nedostatečné (testy najdeš v části Zadání: Reflexive pronouns, Vocabulary Unit 4, Making Questions)
    3. Procvičuj si látku v pracovním sešitě a učebnici:
      SB: p. 48/ ex. 4,5, 7 + p.54/ ex. 1-3 do škol nohou sešitu
      WB: p. 40 – 43 dodělat nedodělky

    ÚKOLY 1.6.-7.6.

    1. online výuka v aplikaci Teams (PO, ST – 1. skupina 9:20 – 10:20, 2. skupina 10:30 – 11: 30)
    2. Zápis do gramatik  PASSIVE VOICE najdeš  Teamsech v sekci soubory, ve složce Zápisy
    3. Procvičuj si látku v pracovním sešitě a učebnici:
      SB: p. 57/ex. 5 do sešitu Exercise Book (nepiš v celých větách, pouze podmět a přísudek v trpném rodě)
      WB: p. 44 celá, 45/ex.4

    ÚKOLY 8.6.-12.6.

    1. Online výuka v aplikaci Teams SE OD TÉTO STŘEDY MĚNÍ!!! (Každé PO a ST, celá třída, od 14:00 – 15:00)
    2. Ti z vás, kdo se chystáte na konzultační hodiny v pátek, napište mi (nejlépe do Teamsů nebo na školní mail), co byste rádi chtěli procvičit, co vám nejde, s čím potřebujete poradit
    3. Zápis do gramatik  PASSIVE VOICE najdeš  Teamsech v sekci soubory, ve složce Zápisy
    4. Listening: SB p. 59/6 a), b) do školního sešitu, stačí napsat pořadí a odpovědi na otázky
    5. Pracovní list Passive Voice (nejdeš v souborech na Teamsech, na Bakalářích v dokumentech nebo na vyžádání zašlu na školní mail či Messenger)

    ÚKOLY 15. 6. – 19. 6.

    1. Online výuka v aplikaci Teams (Každé PO a ST, celá třída, od 14:00 – 15:00, pro případné zájemce od 17:00)
    2. Ti z vás, kdo se chystáte na konzultační hodiny v pátek, napište mi (nejlépe do Teamsů nebo na školní mail), co byste rádi chtěli procvičit, co vám nejde, s čím potřebujete poradit
    3. Podívej se na anglicky mluvený seriál/film, sleduj s českými titulky, sepiš ve zkratce, o čem byl film/seriál a pošli na mail (svými slovy, s použití správné gramatiky)
    4. Zkontrolovat pracovní list Passive Voice + zápis, poslat hotové na email

     

    Zadání od: Mgr. Jan Knap    Předmět: Zeměpis

    12.3.

    • Vypsat ze Z:
      • Průmysl,
      • struktura průmyslu,
      • těžební a energetický průmysl

    20.3.

    • Vypsat ze Z  + odpovědět do sešitů několika odpověďmi na každý bod:

      PRŮMYSL:
      Co jsou průmyslová odvětví
      Jaké jsou vhodné podmínky pro průmyslové závody
      Průmyslové oblasti světa
      Co je těžký průmysl
      Nejvýznamnější ložiska surovin - státy:
                                                      - paliva:
                                                      - rudy:
                                                      - nerudné suroviny:
      Energetický průmysl
      Druhy elektráren

      Hutní průmysl
      Strojírenský průmysl
      Chemický průmysl
      Spotřební průmysl

    29.3.

    • Vypsat ze Z  + odpovědět do sešitů několika odpověďmi na každý bod:

    Doprava a spoje:
    Doprava:
    Dopravní síť:  -
                         -
                         -
                          -
    Dopravní uzel:
    Rozdělení dopravy:  - dle objektu dopravy: -
                                                                         -
                                     - dle dopravního prostředku:  -
                                                                                    -
                                                                                    -
                                                                                    -
                                                                                    -
                                                                                    -
                                     - dle dopravního prostředí: -
                                                                                 -
                                                                                 -
                                                                                 -

    Nejvíce aut a nejhustší dopravní síť je v :
    Vysokorychlostní vlaky jsou + jejich jména: -
                                                                         -
                                                                          -
    Největší přístav světa ( město + stát  ): 
    Největší letiště světa ( město + stát  ):
    Potrubní doprava je / jsou: -
                                               -
                                               -
                                               -
                                                -
    Spoje : ( vysvětli ): -
    Přenos zpráv: -
                           -
                           -
                           -
                            -

     14.4.

    • Vypsat ze Z  + odpovědět do sešitů několika odpověďmi na každý bod:

    Služby a cestovní ruch

    Služby:
    •  
    •  
    • Výrobní:
    • Nevýrobní
    Cestovní ruch:

    Rozvoj cestovního ruchu je ovlivněn:

    1)
    2)
    3)
    4)
    5)
    6)

    Typy cestovního ruchu:

    a)
    b)
    c)
    d)
    e)
    f)
    g)

    Hlavní oblasti cestovního ruchu jsou:

    a) pro nás:
    b) pro Evropu:
    c) pro svět:

    20.4.

    • Opakování a procvičování probrané látky
    • vyhledávání případných zajímavostí k minulým látkám
    • opakování mapy = vyhledávání na mapě:
      1. viz minulé látkyb
      2. jak jsme zvyklí = významná světová města, moře, řeky, .......

    27.4.

    • Opakování a procvičování probrané látky
    • vyhledávání případných zajímavostí k minulým látkám
    • opakování mapy = vyhledávání na mapě:
      1. viz minulé látky
      2. jak jsme zvyklí = významná světová města, moře, řeky, .......

    4.5.

    Propojení světového hospodářství

    • Mezinárodní obchod
    • Hlavní centra světového obchodu
    • Export
    • Import
    • Clo
    • Kvóty
    • Saldo
    • Zisk – co ho ovlivňuje
    • Hospodářsky málo rozvinuté země
    • Hospodářsky velmi rozvinuté země
    • Patenty, technologie
    • Výroba, montovny
    • vyhledávání případných zajímavostí k minulým látkám
    • opakování mapy = vyhledávání na mapě:
      1. viz minulé látky
      2. jak jsme zvyklí = významná světová města, moře, řeky, .......

    11.5.

    Propojení světového hospodářství

    • Mezinárodní obchod
    • Mezinárodní hosp. organizace
    • OPEC
    • EU
    • G 8
    • Další organizace
    • Globalizace
    • Příčiny, výhody / nevýhody a důsledky globalizace
    • Mezinárodní měnový fond, obvyklé měny v obchodování

    opakování  mapy = vyhledávání na mapě: 
    a) viz minulé látky
    b) jak jsme zvyklí = významná světová města, moře, řeky, ...

    18.5.

    Propojení světového hospodářství

    • není nová látka, jen opakování
    • opakování  mapy = vyhledávání na mapě: 
      a) viz minulé látky
      b) jak jsme zvyklí = významná světová města, moře, řeky, .......

    25.5.

    Propojení světového hospodářství + životní prostředí

    • Co je životní prostředí
    • Jak ho člověk ovlivňuje:
      1. pozitivně
      2. negativně
      3. změny na planetě
      4. ekologie
      5. znečišťování planety, ekologické katastrofy
      6. ozonová díra a freony
      7. skleníkový efekt,…..
    • opakování  mapy = vyhledávání na mapě:
      1. viz minulé látky
      2. jak jsme zvyklí = významná světová města, moře, řeky, .......

    Práce na dva týdny

    8.6.

    Propojení světového hospodářství + životní prostředí

    • Ekologie
    • Jaké přírodní síly znáš a jak ovlivňují planetu
      1. povodně
      2. sucho
      3. tsunami
      4. tornáda, vichry, cyklony, hurikány
      5. sopky, zemětřesení
      6. freony a jiné kosmické anomálie
      7. likvidace pralesů, průmyslové havárie….
    • opakování  mapy = vyhledávání na mapě: 
      1. viz minulé látky
      2. jak jsme zvyklí = významná světová města, moře, řeky, .......

    15.6.

    Není nová látka

    • opakování  mapy = vyhledávání na mapě: 
      1. viz minulé látky
      2. jak jsme zvyklí = významná světová města, moře, řeky, .......
      3. hledání zajímavých míst na mapě, letoviska, místa, kam bychom chtěli vycestovat, kulturní místa = hrady , zajímavosti, velkoměsta

     

    Zadání od: Mgr. Jan Knap    Předmět: Dějepis

    12.3.

    • vypsat látky ze stran: 76 -83
      • Evropa a její uspořádání,  "železná opona",
      • Studená válka, NATO, OSN,
      • Var. smlouva, NDR, NSR, RVHP, ČÍNA, INDIE

    20.3.

    • vypsat látky ze stran: 84 - 91
      • ČESKOSLOVENSKO NA ROZCESTÍ
      • Odsun N., Židé, Romové, Hospodářství, 1946 Únor 48, Totalita, Normalizace, JZD, LM, PTP,  Pol. procesy. ČSSR. Prezidenti,ČSM,..…

    29.3.

    • Prosím vypsat a ke každému bodu cca min 2 -- 3 řádky
            Studená válka:
                                 - vznik
                                 - Dallas + W. Churchil
                                 - Železná opona
                                 - Východní blok
                                 - Kapitalistické státy
                                 - Blokáda Berlína
                                 - Marchallův plán
                                 -  Emigrace na západ
                                 - 2. Berlínská krize
    • vypsat látky ze stran: 92  .... 

     14.4.

    Prosím vypsat a ke každému bodu cca min 5 -- 8 řádků

    Studená válka svět
    • boje ve Vietnamu – Francie:
    • Alžír a Francie
    • De Gaulle 50. a 60. léta
    • Atomové zbraně:
    • Korejská válka
    • Polsko 50. léta
    • Maďarsko 50. léta

    20.4.

    Prosím vypsat a ke každému bodu cca min 5 -- 8 řádků

    USA 2/2 20. století

    • Prezidenti - 9 velmi významných
    • Co udělali
    • Války USA po 2. sv. válce
    • Místa krizí: Korea, Vietnam, Kuba, Berlín, Perský záliv, Jugoslávie, ......
    • Atentát JFK
    • Co dalo světu - věda, umění, kultura, ......
    • Děti květin, hudba, americký sen, ........
    • Ekonomie a politika ( G7, Nato, Anzus,.... )
    • A další.......

    27.4.

    Prosím vypsat a ke každému bodu cca min 5 -- 8 řádků
    USA 2/2 20. století

    • Prezidenti - 9 velmi významných
    • Co udělali
    • Války USA po 2. sv. válce
    • Místa krizí: Korea, Vietnam, Kuba, Berlín, Perský záliv, Jugoslávie, ......
    • Atentát JFK
    • Co dalo světu - věda, umění, kultura, ......Apollo
    • Děti květin, hudba, americký sen, ........
    • Ekonomie a politika ( G7, Nato, Anzus,.... )
    • A další.......
    • Dvojčata v NY

    Toto je na dva týdny

    4.5.

    Prosím vypsat a ke každému bodu cca min 3 -- 6 řádků SSSR 2/2 20. století

    • Prezidenti - 6 velmi významných
    • Co udělali
    • Pětiletky kolchozy,….
    • Místa krizí: Kubánská krize, 2. Berlínská krize, Vietnam, …..
    • Jak ovlivňovali Evropu a Asii
    • Perestrojka
    • Rusko a Putin
    • V čem byli na „ špici“? Kde ovlivnili svět ve vědě, sportu,...
    • A další.......
    • Životní úroveň

    11.5.

    Prosím vypsat a ke každému bodu cca min 3 -- 6 řádků

    ČSSR  2/2 20. století

    • Prezidenti – OD 1948 DO SOUČASNOSTI
    • Co udělali
    • Pětiletky JZD,….
    • 50TÁ LÉTA - normalizace, vznik ČSSR, Ústava
    • Pražské jaro – otvírání se světu, skaut, + filmy, hudba,…..
    • Rok 1968 + průběh + Vojska – vpád na naše území
    • Palach a další + emigrace
    • 70tá léta
    • Husák a jeho doba
    • Sametová revoluce 1989 + průběh a co následovalo, OF…

    Práce na dva týdny

    25.5.

    ČESKO    KONEC 20. století a počátky 21. století

    • Prezidenti – OD 1990  DO SOUČASNOSTI
    • Co udělali
    • OF a další strany
    • Kupónová privatizace
    • Rozdělení republiky
    • Česko a vznik
    • Vstup do mez. organizací ( NATO , EU, ...)
    • Rušení ostrahy hranic
    • K jakým změnám došlo
    • Politické strany současnosti
    • Politický systém, druhy voleb a funkční období…
    • Koalice, vládní strany a opozice
    • Zahraniční kapitál ( banky ) a továrny / montovny ( + příklady )

    Práce na dva týdny

    8.6.

    Svět  KONEC 20. století a počátky 21. století KULTURA, VĚDA, ZÁBAVA,...

    • Možnosti zábavy
    • Hudební skupiny, zpěváci, malíři,…..
    • Významné stavby
    • Jak se mění kultura, nové proudy….
    • Věda a její pokroky
    • Čím věda ulehčuje život
    • Jak věda ovlivňuje Tebe
    • Významní vědci posledních let a jejich vynálezy
    • Nové vynálezy posledních let
    • Tzv. „ kosmické materiály“
    • Komunikace a její změny PC, ...
    • Jaké změny TY očekáváš????

     Práce na dva týdny

    15.6.

    Není nová látka

    • Opakování a procvičování učiva

     

    Zadání od: Mgr. Jan Knap    Předmět: Fyzika

    12.3.

    • vynechat cca jednu stránku  - bude zde dokončení minulých látek ( po příchodu dokončíme společně )
    • vypsat látky ze stran 101 -109
      • světlo, rychlost světla, lom světla a úhel odrazu,...
      • odraz světla - materiály, druhy zrcadel, jejich využití
      • lom světla a druhy materiálů, lom světla v materiálu a jeho využití
         je nutné nakreslit i obrázky!

    20.3.

    • vypsat látky ze stran 110 -114
      • Čočky : druhy Obr. 7.15 + 7.17- nakreslit, výhody a změny
      • Lom světla v čočkách obr. 7.14 +7.16 - narýsovat
      • Co se děje po průchodu F, co ovlivňuje f  co se děje s obrazem
      • využití čoček
      • Lupa ( 117 )   - použití, výhody + max zvětšení + materíály a co její mohutnost ovlivňuje

        je nutné nakreslit i obrázky!

    29.3.

    • vypsat látky ze stran 115 -116
      • Lidské oko
      • Nakreslit a popsat jednotlivé části
      • Jak funguje
      • Vady oka: - krátkozrakost:
                       - Dalekozrakost:
                       - Kombinované vady:
                       - Šedoslepost
                       -  Barvoslepost
                       - Tupozrakost
                       - Akomodace čočky
                        - Dioptrie.........

      • Nápravy vad zraku:  -
                                      -
                                      -
                                      -

        je nutné nakreslit i obrázky!

     14.4.

    • vypsat látky ze stran 117-120  =Mikroskop
      • Nakreslit a popsat jednotlivé části:
      • Jak funguje:
      • Jak se s ním pracuje:
      • Jak zvětšíme rozlišení:
      • Co je srovnávací mikroskop:
      • Kdo s ním pracuje:
      • Na co se dává pozor při práci ( viz 6. ročník )
      • Výhody / nevýhody  při porovnání s lupou

    20.4.

    • vypsat látky ze stran 121-123 = Dalekohled
      • Nakreslit a popsat jednotlivé části:
      • Jak funguje:
      • Jak se s ním pracuje:
      • Jak zvětšíme rozlišení:
      • Druhy a jejich použití
    • Dálkoměr: co je a jak se s ním pracuje ( Obrázek )
      • Kdo s ním pracuje:
      • Na co se dává pozor při práci a co je důležité při výběru nového a jaké vlastnosti jsou důležité
      • Noktovizor a další speciální zařízení
    • je nutné nakreslit i obrázky!

    je nutné nakreslit i obrázky!

    27.4.

    • Pro tento týden je jen opakování probraných látek
    • Projděte si otázky v učebnici k optice. Jedná se o strany 101 – 123

    4.5.

    Světlo a barvy ( str. 93 )

    • Rozklad světla na barevné spektrum
    • Vlnové délky
    • Co rozkládá světlo na jednotlivé barvy ( 5 x )
    • Ultrafialové světlo
    • Infračervené světlo
    • Využití v praxi
    • Míchání barev

    Vesmír str. 150 -  153

    • AU
    • pc
    • l. y.
    • Rychlost světla
    • Světelný rok
      Sluneční soustava:
    • Planeta zemského typu
    • Velké planety
    • Oběžné dráhy a rychlosti oběhu….
    • Do sešitu opsat tab. 9.1. str. 153

    11.5.

    Vesmír str. 153 - 157

    • Slunce + popis
    • Jádro + korona
    • Hvězda, helium, skvrny
    • Země + popis
    • Rozměry, časy, ….
      + popis
    • Fáze
    • Krátery + mapy
    • Oběžné dráhy + zatmění

    Do sešitu obr. 9.8 str. 157

    18.5.

    Vesmír str. 157 -  160

    • Planetky
    • Komety + názvy +  koma + zajímavosti
    • Meteory + krátery + zánik v atmosféře + pravidelné pozorování

    Odpovědět si ( ústně ) na otázky str. 159 + 170

    Vesmír str. 167 -  170

    • Družice + druhy a použití
    • Sonda + druhy a použití
    • Rakety:
      1. druhy
      2. jména
      3. kosmodromy ) USA, Rusko, jiné… )
    • Sputnik
    • Gagarin
    • Apollo
    • Armstrong
    • Remek ..
    • Mir, ISS
    • Raketoplány
    • Cesty ke hvězdám

    Práce na dva týdny ( poslední „nová“ látka z fyziky )

    15.6.

    Není nová látka

    • Opakování a procvičování učiva

    Doufám, že jste měli hodně úspěchů u přijímacích zkoušek a dostali se tak, kam jste chtěli!
    Přeji hezké prázdniny a hodně zdraví. Přeji mnoho úspěchů a štěstí v dalším životě!!!

    Hezké dny a hodně zdraví přeje Jan Knap ​

     

    Zadání od: Ing. Jan Brožek    Předmět: Člověk a ekonomika

    V předmětu Člověk a ekonomika byly na začátku pololetí rozdány termíny s odevzdáním prezentací. V příloze zasílám tabulku s přehledem odevzdaných prezentací.

    Podmínky byly jasně stanoveny, kdo neodevzdá v termínu má o stupeň sníženou známku.

    Prezentaci odevzdali: Šedivá, Kolářová, Lejhancová, Smetanová, Kučera, Nevečeřalová, Slavíková, Šanda, Kocourková, Prokopová

    Opozdilci mají možnost odevzdat prezentaci do 18. 5. 15:00. Kdo neodevzdá do stanoveného termínu, známka se mu opět zhoršuje.

    Neodevzdání se neakceptuje!!!

    Školní informační systém

    bakbuton
    Jak na to...
    ZÁPISY ONLINE

    Svátek má

    Praha

    Aktuality