Zadání od: Mgr. Iva Sedláčková Předmět: angličtina
- zůstává překlad SB str. 83 Náhrdelník - 2 sloupce, tj. po řádek 66
- naučit všehcna nepravidelná slovesa (už je máte umět)
- dodělat celou L4 v PS (WB), včetně poslechů
- z učebnice:
- str. 51/4 a - napsat do sešitu spojené výrazy a přeložit je do ČJ
- str. 51/5a - správně přeházet, napsat do sešitu a přeložit
- str. 51/6 doplnit výrazy, napsat do sešitu a přeložit
- zaregistrujte se prosím pomocí kartičky z pracovního sešitu na AJ na www.projectonlinepractice.com, posílám kód třídy: C-187-567-0372, (můžete zkusit cvičení z 1. lekce, pro zopakování). Přeji hezký den a připomínám překlady, Iva Sedláčková
Odevzdat do 31.3.
Úkoly 27.4.-4.5.
Dobrý den, v příloze zasílám úkoly na další týden, odevzdávejte na Teams, popř. na mail, nebo Bakaláře. Také vyplňte prosím testík slovíčka:
Slovíčka L5 a+b
Další online výuka je středa od 9:00 a v pátek od 8:30 -
Úkoly 4.5.-11.5.
Dobrý den, v příloze zasílám úkoly na další týden.
Úkoly 18.5. - 25.5.
- SB cv. 69/4 - napište pouze výsledky tj. 1d etc.
- Přečtěte si vysvětlení First conditional (1. podmínka) - uloženo v Teams/Soubory/Výukové materiály. Kdo chodí na online, už to umí! - Pokud byste tomu nerozuměli, dejte mi vědět, ráda to znovu vysvětlím!
- WB 55/5,6 - nemusíte posílat
- WB 55/7 - napište mi sem věty v angličtině a jejich překlad
- Přečíst článek SB p. 68
- Dobrovolný úkol je uložený na Teams/Soubory/Dobrovolný úkol
- Good luck ?!
Úkoly 25.5. - 29.5.
Translate these sentences (přeložte tyto věty):
- Když budu mít peníze, koupím si nová sluchátka.
- Když budu mít nová sluchátka, půjdu se projít ven.
- Když půjdu ven, vezmu si deštník.
- Když si vezmu deštník, nebude pršet.
- Když nebude pršet, koupím si zmrzlinu.
- Když si koupím zmrzlinu, budu štastný.
- Když budu šťastný, …. (doplňte věty dále sami)
- Když …..
- Když …...
- Když …..
Nezapoměňte!!!!
If + present simple (jednoduchý prostý), future with WILL (budoucí čas s will).
- Slovíčka
- Dobrovolný úkol:
Úkoly 1.6. - 5.6.
Úkoly 8.6. - 15.6.
Hezký týden, Iva Sedláčková
Kdybyste někdo potřeboval poradit, napište mi na Bakaláře nebo na mail. Ráda Vám odepíši. Dávejte na sebe pozor, hezké volno.
Zadání od: Mgr. Zuzana Vyhnálková Předmět: ZRaI
Referát PPT - i online
Aktuální směry vývoje moderních technologií, virtuální reality, VR brýle, konzole... . Délka max. 10 stránek, odevzdat do 31.3.2020. Oznámkuji.
Děkuji a přeji hlavně hodně zdraví.
Z. Vyhnálková
Zadání od: Mgr. Eva Nevečeřalová Předmět: Český Jazyk ( 2 TÝDNY)
- podle učebnice si zopakovat druhy příslovečných určení (kromě zřetelu, prostředku, původce děje) str. 78
- v pracovním sešitě vypracovat rozbory vět jednoduchých s. 44-46 (kromě poslední věty s přístavkem)
- do domácího sešitu přepsat z učebnice str. 45/4
- ZASLAT MAILEM: prac. sešit str. 35 (kromě příslovečného určení zřetelu, prostředku, původce děje) – číslo věty + druh příslovečného určení
- učebnice str. 80/3
- učebnice str. 80/ 1 z článku vypsat všechny přívlastky, rozlišit shodné a neshodné
V týdnu od 13.4. žáci napíší úvahu na jedno z nabízených témat. Pokud je to možné, slohovou práci mi pošlou ve wordu jako přílohu mailem, abych ji mohla vytisknout, opravit a založit do slohových sešitů. Jako pomoc jsou v DOKUMENTECH na BAKALÁŘÍCH nahrané materiály o úvaze-teorie i nabídka frází.
témata:
- BUDOUCNOST LIDSTVA
- HUDBA V ŽIVOTĚ ČLOVĚKA
- PLANETA ZEMĚ MÁ PROBLÉMY
- HODNOTA LIDSKÉHO ŽIVOTA
- PŘÍRODA
- DOMOV
- NIKDO NENÍ DOKONALÝ
ZADÁNÍ ÚKOLŮ TÝDEN OD 20.4.
- kromě online výuky vyplnit pracovní list na rozbor věty jednoduché
ČESKÝ JAZYK 8. TŘÍDA (22.3.) – na 2 týdny
- zopakovat si druhy vět vedlejších ( učebnice str. 100 – 102, výukový materiál v DOKUMENTECH na BAKALÁŘÍCH, složka Eva Nevečeřalová)
- v pracovním sešitě str. 49 – kromě vět číslo 13, 17 (doplňková), 14 (zřetelová)
- pracovní list na druhy vět vedlejších v příloze
- pokud možno zaslat cvičení z pracovního sešitu a pracovní list mailem
- do školního sešitu přepsat zápis VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI VĚTAMI HLAVNÍMI – viz příloha
ZADÁNÍ ÚKOLŮ TÝDEN OD 27.4.
V týdnu od 27.4. si napište zápis z literatury (viz příloha) a podívejte se alespoň na 2 balady z filmu Kytice. Kdo se nezúčastní online výuky v pondělí, vypracuje z učebnice cvičení 1 na straně 84, na TEAMS je kvíz na větné členy.
ÚKOLY OD 4.5.
Kromě online výuky vyplnit na teams SOUHRNNÝ KVÍZ 1 a napsat zápis z literatury (viz příloha). Kdo se neúčastní online výuky, vypracuje v pracovním sešitě str.56.
ÚKOLY 11.-15.5.
kdo se neúčastní online výuky, vypracuje pracovní list na DRUHY VĚT VEDLEJŠÍCH (v příloze),
dále je kvíz na teams - VĚTY VEDLEJŠÍ.
ÚKOLY OD 18.5.
kromě online výuky: vypracovat kvíz na TEAMS, přepsat zápis z literatury (v příloze)
ÚKOLY OD 25.5.
kromě online výuky a kvízu na teams přepsat zápis z literatury (český realismus)
ÚKOLY OD 1.6.
online výuka, kvíz na teams, zápis z literatury (májovci)
ÚKOLY OD 8.6.
kromě online výuky vypracují nový kvíz na teams, napíší si zápis z literatury - viz příloha RUCHOVCI A LUMÍROVCI
ÚKOLY OD 15.6.
kromě online výuky vyplnit kvíz na teams
Zadání od: Bc. Lucie Horsinková Předmět: Němčina
- Pracovní list 1
- Německý jazyk 8.A, 8.B (23.3. – 24.3.2020)
- NJ řešení prac.list 1 8.A,B
- NJ prac.list 3 (30.3.-6.4.)
- DÚ 8.A, 8.B pracovní list (14.4. - 17.4.)
Domácí úkoly 20. 4. – 24. 4. 2020
- Opakování modulu 2 v učebnici, gramatika 78 – 83 (zejména zápor nicht, kein)
- Učebnice str 84/cv 5 a 6 (tužkou do knihy)
- Pracovní list - zápor nicht/kein (poslat do 27. 4. 2020)
Domácí úkoly 27. 4. – 30. 4. 2020
- učebnice str 85 (začínáme novou lekci)
- podívejte se na slovíčka nové lekce (pracovní sešit)
- všechna slovíčka z nové lekce, která neznáte, si zapište do svého sešitu a naučte se je
- sloveso essen (jíst) – naučte se jej časovat (rovněž zapsat do sešitu
ESSEN (JÍST)
- ich esse 1.wir essen
- du isst 2.ihr esst
- er, sie,es isst 3.Sie/sie essen
Domácí úkoly 4.5. – 7.5. 2020
- Pracovní sešit strana 61/a – Essen oder trinken? Doplníte slova do tabulky (zda se jedí nebo pijí).
- Pracovní sešit strana 62/3 – vyplníte podle příkladu (člen ein, eine, einen)
- Pracovní sešit strana 62/5 – vyplníte podle příkladu (zápor kein, keine, keinen)
Ti, kteří si stále ještě nezapsali slovíčka z nové lekce, tak učiní a naučí se je.
POSLAT DO 11. 5. 2020
Domácí úkoly 11.5. – 15.5.2020
Učebnice str 88/cv 6 – ústně
Učebnice str 88/7 – písemně do sešitu (Cvičení na opakování slovesa „essen“. Was isst Oliver? Was ist Marion…? Sie isst… Er isst…). POSLAT DO 18. 5. 2020
Zapsat do sešitu časování slovesa „nehmen“ (vzít)
- ich nehme 1. wir nehmen
- Du nimmst 2. ihr nehmt
- er nimmt 3. sie/Sie nehmen
Domácí úkoly 18.5. – 22.5.2020
Pracovní sešit str 62/ 6 (Essen und trinken in der Pause) - doplnit dialog
Pracovní sešit str 63/7 – doplnit tabulku (sloveso nehmen)
Pracovní sešit str 63/8 – podle příkladu napište krátký dialog (POSLAT DO 25. 5. 2020)
Opakovat slovíčka, podívat se v knize na stranu 90 – 91
Naučte se otázky: Was kostet…? Was mὅchtest du/mὅchten Sie? Wie sagt man auf Deutsch? A pokuste se na ně odpovídat (pomocí učebnice)
Domácí úkoly 25.5. – 29.5.2020
Pracovní sešit str 64/9, str 65/10, 11 – křížovka
Učebnice str 91/13, 14 – spojte, co k sobě patří
Pracovní list – poslat do 1. 6. 2020
Domácí úkoly 1.6.-5.6.2020
Slovní zásoba (pracovní sešit stra 89 – 90, Modul 3, Lektion 2; od slovíčka die Schule) + dny v týdnu. Zapsat slovíčka do sešitu a naučit se je.
Učebnice str 94/6 - písemně do sešitu
Učebnice str 96/11 – vytvořit si vlastní rozvrh podle příkladu
Učebnice str 96 GRAMMATIK (zelený rámeček opsat nebo vytisknout níže napsané a nalepit do sešitu)
1. pád | 2.pád | |
Mužský rod | der Spitzer | Ich suche den Spitzer |
Ženský rod | die Tasche | Ich suche die Tasche |
Střední rod | das Lineal | Ich suche das Lineal |
Množné číslo | die Bücher | Ich suche die Bücher |
Domácí úkoly 8.6.-12.6.2020
Učebnice str 98/ 17, 18
Kdo si ještě nenapsal dny v týdnu (úkol z minulého týdne), tak si je napíše a naučí se je (tato slova naleznete i v pracovním sešitě na straně 90 – 91; der Montag, der Dienstag…).
Učili jste se časovat sloveso „essen“ a „nehmen“ v přítomném čase. Nyní si vyčasujte sloveso „sehen“ a „fahren“ (na straně 120 máte tabulku s těmito slovesy).
Vyplňte přiložený pracovní list – poslat do 15. 6. 2020
Zadání od: Mgr. Lucie Horsinková Předmět: Literárně jazykový seminář
- Žáci, kteří mají zadanou četbu, začnou číst! Po přečtení si vypracují osnovu, podle které budou o knize vyprávět.
- Ti žáci, kteří nebyli ve škole, si zvolí knihu dle svého výběru a rovněž začnou číst.
- DÚ 14.4. (pracovní list)
Zadání od: Mgr. Božena Špilínková Předmět: Matematika
Žákům byly předány úkoly na tento a příští týden v úterý ve škole -
- 3 stránky nakopírované Lineární rovnice
- práce v PS 3.díl str. 169,171,172, 173, 175, 176.
- Vypracují do zvláštního sešitu nebo na papíry A4 a bude kontrolováno až se vrátíme do školy.
Matematika - práce do 3.4. 2020
- Nové učivo: výkladový sešit - najdeme vše na stránkách jane111.chytrak.cz - Učivo - Kružnice a kruh: 3. Vzájemná poloha dvou kružnic
- 4.Thaletova věta - Cvičení - Vzájemná poloha 2 kružnic Thaletova věta
- Opakování : 5.1. Lineární rovnice - všechny vypočítat i se zkouškou
Matematika - práce na týden 14.4.- 17.4.
- Nová látka - výklad - učivo na stránkách www.jane111.chytrak.cz
- Kružnice a kruh - 1.5. Délka kružnice,obvod kruhu - vše opsat do sešitu na výklad
- Procvičování - 1.4. Délka kružnice,obvod kruhu ( propočítat a poslat aspoň 5 vyřešených příkladů, kdo chce, může vše)
- PS 3. díl str. 187, 188
- Může vám pomoci na Bakalářích -Výuka - Výukové zdroje - Kružnice.
- Kdo si chce navíc procvičovat a zdokonalovat se, ať si počítá na stránkách www.jane111.chytrak.cz v odkazu Na jedničku Lineární rovnice bez zlomků, Lineární rovnice se zlomky (může též poslat během dubna).
Matematika - úkoly na týden 20.4. - 24.4.
- Nová látka - 1.6. Obsah kruhu (www.jane111.chytrak.cz)
- Procvičování - 1.5. Obsah kruhu - vše propočítat a ke kontrole odeslat aspoň 6 příkladů
- PS str 190,191,192
- Opakování - neustále rovnice - můžete i odesílat
Matematika - úkoly na týden 27.4. - 30.4.
- Učivo - 1.1 Válec ( opět čerpáme z www.jane111.chytrak.cz)
2.1 Válec - Povrch válce - do sešitu na výklad - Cvičení 2.1 Povrch válce - vše propočítat a odeslat ke kontrole aspoň 5 úloh
- PS str. 198 narýsovat siť válce, dále str. 199
Úkoly na týden 4.5. - 7.5.
- opět čerpáme z www.jane111.chytrak.cz
- Učivo - 2.2 Objem válce -výkladový sešit
- Cvičení -2.2 Objem válce - aspoň 6 úloh zaslat ke kontrole
- PS str. 200 a zopakovat si jednotky objemu!
- Zkoušejte počítat těžší rovnice, které jsem již zasílala dříve a odesílejte mi je ke kontrole. Někteří ještě nezaslali úkoly o povrchu válce.
Úkoly na týden 11.5. - 15.5.
- Tento týden budeme opakovat a procvičovat - Povrch a objem válce
PS str. 201,202,203 a prosím odeslat ke kontrole.
Úkoly na týden 18.5. - 22.5.
- Ještě budete procvičovat učivo Povrch a objem válce - úlohy z praxe - PS str. 204,205,206 a test str. 208( dle dosažených bodů si sami oznámkujete) a vše zaslat do konce týdne ke kontrole.
Úkoly na týden 25.5. - 29.5.
- Nová látka - Koule, kulová plocha (najdete na Bakalářích - výuka - výukové zdroje - koule - výklad, objem,povrch)
- Cvičení - PS str. 210, 211,212
- Opakování - PS str. 242 A1, A6.....odeslat ke kontrole do konce týdne!
Úkoly na týden 1.6. - 5.6.
- Opakování PS str. 243,244 ( nemusíte A16), 246
- www.jane111.chytrak.cz - Cvičení- Pythagorova věta v praxi - 5 úloh odeslat ke kontrole
- Pracovní sešity si schovejte, nevyhazujte je, budete je potřebovat v 9. třídě!
Úkoly na týden 8.6. - 12.6.
- Opakování - www.jane111.chytrak.cz - Cvičení - Výrazy - Sčítání a odčítání mnohočlenů
- Odeslat ke kontrole 1.sloupec - sčítání a 2. sloupec - odčítání.
Úkoly na týden 15.6.- 19.6.
- Vypracujte Závěrečný test z matematiky pro 8.třídu - viz. příloha a zašlete zpět ke kontrole do 19.6.
Hodně štěstí a mějte se pěkně. B. Špilínková
Zadání od: Mgr. Alice Vanišová Předmět: Přírodopis
- Učebnice str.48-53, nervová soustava (přečíst a udělat zápis)
Na stránkách www.skolasnadhledem.cz si zkusit online cvičení na vylučovací a kožní soustavu a na nervovou soustavu (zadáte pouze do vyhledávače na jejich stránkách)
Domácí úkoly 30.3.-3.4.
- Přečíst a udělat zápis z učebnice str. 54-55 – Žlázy s vnitřním vyměšováním.
- Vypracovat úkoly na str.55 (1-7).+ úkol na str.54 (co je to endokrinologie, kdo je endokrinolog?)
- Vyplnit pracovní list a poslat mi na bakaláře nebo na email (bude známkováno- používejte učebnici, vyhledávejte na internetu), odevzdat do 6.4.
- Zkusit si online cvičení na www.skolasnadhledem.cz na hormonální soustavu.
Domácí úkoly 13.4.-17.4.
- Přečíst a udělat zápis z učebnice str. 56-58 (smyslová soustava-zrak a hmat)
- Pozorně si prostudovat obrázky na str.57 (stavba oka), na str.58 (akomodace čočky, zobrazení předmětu na sítnici, oční vady) klidně si obrázky okopírujte a nalepte do sešitu.
- Udělat si úkoly v růžovém rámečku v učebnici (na str.58 – vyhledat informace o vitamínu A+ názvy čoček upravující krátkozrakost a dalekozrakost?) do sešitu. (používejte učebnici, internet)
- Stále si můžete také procvičovat (online cvičení) znalosti na www.skolasnadhledem.cz.
Domácí úkoly 20.4.-24.4.
- Přečíst a prostudovat si téma Sluch, uč. str. 59-60. Prohlédnout si pozorně obrázky č.73,74.
Zápis máte k dispozici na Teams. Vlevo je záložka týmy (zvolíte svoji třídu přírodopis). Nahoře kliknete na Soubor – výukové materiály. - Zároveň na Teams máte k vyplnění pracovní list: Sluch. Kliknete nahoře na Zadání. Pracovní list vyplníte, zavřete a dáte odeslat do 27.4. Zkušenosti s přihlášením na Teams máte. Pokud by jste měli nějaký problém, tak napište.
Pracovní list je k dispozici i zde. - Zkuste se podívat na pěkné video na www.ctedu.cz. Kliknete na 2. stupeň- přírodopis-biologie člověka. Je tam video na Zrak.
- Pokud by někdo z vás něčemu z učiva neporozuměl, tak napište. Můžeme si domluvit online konzultaci přes Teams.
Domácí úkoly 27.4.-30.4.
- Přečíst a prostudovat téma: chuť, čich, uč. str.60-61. Zápis máte k dispozici na Teams- výukové materiály.
- Vyplnit test na Teams (otevřete si Zadání-Smyslová soustava, vyplníte,dáte odeslat).
Domácí úkoly 4.5.-7.5.
- Zopakujete si předešlá témata: nervová soustava, smyslová soustava.
- Na stránkách https://www.jsns.cz/lekce/15655-sila-mozku-od-neuronu-k-sitim se podíváte na krátký dokument: Síla mozku: Od neuronů k sítím. (vypracujete referát o tomto dokumentu, čeho se týkal a jak na vás zapůsobil- buď na A4, nebo formou prezentace 5 snímků).
Domácí úkoly 11.5.-15.5.
- Přečíst a prostudovat si Rozmnožovací soustava člověka:mužské a ženské pohlavní ústrojí: uč. str.62-63. Zápis máte k dispozici na Teams-Soubory-Výukové materiály.
- Na stránkách www.skolasnadhledem.cz si zkuste online cvičení: Pohlavní soustava (přiřazovat správně pojmy v obrázcích).
Domácí úkoly 18.5.-22.5.
- Přečíst a prostudovat si téma: Vývin lidského jedince, uč. str. 63-65. Zápis je k dispozici na Teams.
- Prostudovat si tabulku na str. 65 (Vývin jedince).
- Vyplnit si test Pohlavní soustava na Teams- Zadání (vyplníte a dáte odeslat).
Domácí úkoly 25.5.-29.5.
- Přečíst si téma: Pohlavní choroby, uč. str.65-66. Zápis máte k dispozici na Teams (pohlavní soustava).
- Doporučuji se podívat na internetu na krátký dokument Nezkreslená věda: o viru HIV a nemoci AIDS.
Domácí úkoly 1.6.-5.6.
- Přečíst a prostudovat si téma: Genetika – Člověk a dědičnost, uč. str.67-70. Zápis je k dispozici na Teams (Soubory-výukové materiály).
- yplnit pracovní list a poslat mi do 8.6.: Genetika, zde jako příloha.
- Na stránkách www.skolasnadhledem.cz si zkusit online cvičení Genetika-test.
- Doporučuji se podívat na internetu na dokument Nezkreslená věda: Genetika
Domácí úkoly 8.6.-12.6.
- Tento týden si začnete opakovat lidské tělo. Posílám na vyplnění pracovní listy. Pošlete mi oskenované na email. Používejte učebnici, internet,...
Domácí úkoly 15.6.-19.6.
- Vyplnit a poslat mi pracovní listy (viz příloha zde), jedná se stále o opakování orgánových soustav.:-)
Zadání od: Mgr. Hana Ošlejšková Předmět: Chemie
- přečíst si v učebnici Oxidy – s. 65-66 a udělat si výpisky do sešitu,
- vypracovat přiložené pracovní listy.
- Vypsat Sulfidy – s. 67.
- Do sešitu vypracovat otázky z učeb. 67/1-6.
- Vypsat Halogenidy – učeb. s. 62-63 a vypracovat pracovní listy.
- Přečtěte si „Kyseliny“ v učebnici s. 70-72.
- přečtěte si přiloženou prezentaci. Pokud nebudete něčemu rozumět, napište mi a individuálně vám to vysvětlím.
- vypracujete přiloženou tabulku a odešlete ji na e-mail
- Prostudovat prezentaci Kyseliny a udělat si podle ní zápisy do sešitu. Přečíst si v učebnici Kyseliny – s. 70-72.
- Vypracovat přiloženou tabulku a odeslat ke kontrole do 26.4.
- Vypracujte tabulku a odešlete mi ji ke kontrole.
- prostudujte si přílohu Kyselost a zásaditost a udělejte si z ní zápisky. Pokud nebudete něčemu rozumět, ozvěte se. - 36. Kyselost-zasaditost
- prostudujte si znovu prezentaci Kyselost a zásaditost a vypracujte přiložený pracovní list. Odešlete mi ho ke kontrole do konce týdne.
- vypracujte přiložený pracovní list a odešlete mi ho ke kontrole
PL halogenidy opak. - přečtěte si přiloženou prezentaci na téma „Hydroxidy“ a udělejte si z ní zápis do sešitu Hydroxidy 22.7.
- vypracujte přiložený pracovní list a odešlete mi ho ke kontrole do 25.5. Hydroxidy pl 17.5.
- zopakujte si v prezentaci a v pracovním listu látku „Molekuly“ a pracovní list mi pošlete ke kontrole.
Molekuly – pl, prezentace Molekuly a sloučeniny – vir - zopakujte si nebezpečné látky a jejich symboly podle přiložené prezentace. Odešlete mi odpovědi na následující otázky:
- Jaký je rozdíl mezi R a S větami?
- Uveďte 4 místa, kde se setkáte s výbušnými látkami.
- Uveď 2 extrémně hořlavé látky.
- Která výbušná látka se používá při výrobě dynamitu?
- Jak vysoká je smrtelná dávka nikotinu?
- Roste v České republice oměj šalamounek? Pokud ano, na jakých biotopech?
- Jakým symbolem se označují látky zdraví škodlivé?
- zopakujte si bezpečnost práce v laboratoři a domácnosti a vypracujte pracovní list, který mi odešlete ke kontrole. PL 1 bezpečnost práce
- zopakujte si periodickou soustavu prvků, vypracujte pracovní list a odešlete mi ho ke kontrole PL16A psp
Vypracované pracovní listy zaslat na e-mail:
Zadání od: Mgr. Hana Ošlejšková Předmět: Zdravověda
Vypracovat referát, ve kterém porovnáte rozdíly mezi projevy chřipky, nachlazení a nákazy koronavirem Covid 19. Vypracovat prezentaci na 1 z témat: tonutí, vyšetření poraněného, turistika a bezpečnost, bezpečnost v domácnosti, bezpečnost ve škole. Zamyslete se nad rizikovými místy, poskytnutí první pomoci, zajištěním prevence (úrazy, otravy….).
- prohlédněte si prezentaci Víš odkud voláš a odpovězte na otázky. Odpovědi mi pošlete na e-mail.
- Jak se nazývá systém, který určuje naši polohu v terénu (je v autě, mobilu …)?
- Zapiš čísla tísňového volání a uveď, komu patří.
- Kdo provozuje číslo 112?
- Když se stane nehoda/úraz ve městě nebo v obci. Které prvky pomohou při vaší lokalizaci?
Práci odeslat na e-mail:
Zadání od: Mgr. Alice Vanišová Předmět: PŘÍRODA A JÁ
úkoly do 27.3.
- Přečíst si na stránkách české televize (čt24) článek a udělat na základě tohoto článku referát : Planeta je na prahu šestého hromadného vymírání. Ohrožen je milion druhů, varuje zpráva OSN
https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/2806889-planeta-je-na-prahu-sesteho-hromadneho-vymirani-ohrozen-je-milion-druhu-zvirat-a
(formou prezentace 7 snímků nebo na papír A4-poslat na můj email nebo přes bakaláře, bude známkováno) - Udělat referát na téma: OCHRANA PŘÍRODY V ČR (formou prezentace 7 snímků nebo na papír A4-poslat na můj email nebo přes bakaláře, bude známkováno)
- Na stránkách www.skolasnadhledem.cz si zkusit online cvičení NÁRODNÍ PARKY
úkoly 30.3.-3.4.
- Na stránkách https://www.jsns.cz/lekce/15557-ekoduely-sumava-na-rozcesti se podívat na dokument Šumava na rozcestí.
- Vypracovat referát (formou prezentace 7 snímků, nebo na A4 ) o tomto dokumentu (čeho se týkal, rozebrat názory jednotlivých skupin v dokumentu, napsat váš názor na řešení kůrovcové kalamity). (Odevzdat do 6.4., bude hodnoceno)
úkoly 13.4.-17.4.
- Vyhledej informace na téma: Červená kniha ohrožených druhů v ČR a Červený seznam. Ve formě prezentace nebo na papír A4 mi odevzdat do 24.4.
Zadání od: Veronika Jaklová Předmět: Konverzace z anglického jazyka
MY FAVOURITE FAMOUS PERSON
- vyberete si 1 známou osobu (sportovec, herec/čka, zpěvák/zpěvačka, atd.) a vytvoříte na ni medailónek ve formě plakátu (poster) formátu A4
- napište o jejich životě, kariéře, čím se proslavili, přidej zajímavost, vše samozřejmě v anglickém jazyce (VĚTY TVOŘ SÁM, ŽÁDNÉ KOPÍROVÁNÍ ani GOOGLE PŘEKLADAČ, ten jak jistě víte vytváří nesmyslné věty)
- vytvoř PowerPoint prezentaci (v názvu dokumentu BUDE tvé příjmení) a zašli mi ji na můj email
- rozsah bude min. 90 slov
- pamatuj na pravidlo: na 1 slidu co nejméně textu, co nejvíce obrázků
WORKSHEET
- na základě medailonku vytvoř pro své spolužáky pracovní list (formou kvízu, křížovky, písničky s vynechanými slovy v případě kapel a zpěváků, atd.)
Vše zkontroluji a vaši práci oznámkuji.
Zadání od: Mgr. Jan Knap Předmět: Zeměpis
12.3.
- vynechat cca dvě stránky - bude zde dokončení minulých látek ( po příchodu dokončíme společně )
- Vypsat ze Z - 2. díl látky ze stran 8 - 11. a mapku ze strany 19.
- Vypsat ( podobně, jako jsme dělali u Evropy ): pohoří, hory, řeky, přehrady, nížiny...
20.3.
- Vypsat ze Z - 2. díl látky ze stran 12,14,16. 18, 20 a 21. - velmi stručně
- Strana 36 mapa - zapsat a nakreslit do sešitu
29.3.
- Vypsat ze Z - 2. díl látky ze stran 22 - 26. - velmi stručně
- Zemědělství
- Vypsat ze Z - 2. díl látky ze stran 37 - 42.
- HLM Praha:
- poloha
- historické budovy ( 30 x )
- jiné důležité budovy ( 15 x )
- části města
- Vláda + ministrerstva, velvyslanectví, .......
- Průmyslové podniky : .............
- HDP:
- Letiště:
- Důležitá nádraží :
- Metro:
- .........................
14.4.
- Vypsat ze Z - 2. díl látky ze stran 42 - 45.
- Středočeský kraj:
- poloha + zajímavosti
- historické budovy + hrady ( 30 x )
- jiné důležité budovy ( 10 x )
- významná města + jejich význam ( 15x )
- Průmyslové podniky : .............
20.4.
- Vypsat ze Z - 2. díl látky ze stran 46 - 51.
- Jihočeský a Plzeňský kraj:
- pro každý kraj
- poloha + zajímavosti
- historické budovy + hrady ( 5 x )
- jiné důležité budovy ( 10 x )
- významná města + jejich význam ( 15x )
- Průmyslové podniky : .............
27.4.
- Vypsat ze Z - 2. díl látky ze stran 52 – 54.
- Karlovarský kraj
- poloha + zajímavosti
- historické budovy + hrady ( 5 x )
- jiné důležité budovy ( 8 x )
- významná města + jejich význam ( 10x )
- Průmyslové podniky : ..........…
- Kolonády
4.5.
- Vypsat ze Z - 2. díl látky ze stran 56 – 61.
- ÚSTECKÝ a LIBERECKÝ kraj
- poloha + zajímavosti
- historické budovy + hrady ( 5 x )
- jiné důležité budovy ( 6x )
- významná města + jejich význam ( 8x )
- Průmyslové podniky : ..........…
- Pravčická brána, Ještěd, NP, ...
18.5.
- Vypsat ze Z - 2. díl látky ze stran 68 – 74.
- Vysočina a Jihomoravský kraj kraj
- poloha + zajímavosti
- historické budovy + hrady, zámky ( 5 x )
- jiné důležité budovy ( 6x )
- významná města + jejich význam ( 8x )
- Průmyslové podniky : ..........…
- Telč, rozvodí řek, Devět skal, Třebíč, Slavkov, Macocha, Znojmo, Lednice, Tugendhat, Špielberk, Masarykův okruh, ...
25.5.
- Vypsat ze Z - 2. díl látky ze stran 75 – 80.
- Olomoucký a Moravskoslezský kraj kraj
- poloha + zajímavosti
- historické budovy + hrady, zámky ( 5 x )
- jiné důležité budovy ( 6x )
- významná města + jejich význam ( 8x )
- Průmyslové podniky : ..........…
- Lázně, Praděd, Haná, CHKO, Darkovičky, Karlova Studánka, ...
1.6.
opakování mapy = vyhledávání na mapě:
- viz minulé látky
- jak jsme zvyklí = významná naše města, úmoří , řeky, přehrady....…
- opakování našich krajů
- opakování našich významných lázní, CHKO, památek, hradů, ...
- opakování našich významných průmyslových podniků,…
8.6.
Zlínský kraj
- poloha + zajímavosti
- historické budovy + hrady, zámky ( 5 x )
- jiné důležité budovy ( 6x )
- významná města + jejich význam ( 8x )
- Průmyslové podniky : ..........…
- Luhačovice, Baťův kanál, ...
15.6.
opakování mapy = vyhledávání na mapě:
- viz minulé látky
- jak jsme zvyklí
- hledání zajímavých míst na mapě – např. Luhačovice, České Švýcarsko, Darkovičky, Praděd,…..
Zadání od: Mgr. Jan Knap Předmět: Dějepis
12.3.
- vypsat látky ze stran: 66 -67 = Rusko .....
- vypsat látky ze stran 71 - 76 = Kolonie, pokrok, dělníci, zemědělství, města, povolání, společnost, ženy ...
20.3.
- vypsat látky ze stran 77 - 80
- Věda, pokrok, vynálezy ...
- napsat objevy a jejich vynálezce, možnost obrázku a v závorce kdy bylo vynalezeno
29.3.
- vypsat látky ze stran 82 - 87
- Vznik R-U
- příčiny
- pol. strany u nás
- průběh roku 1866
- Prusko + Bismarck
- 1867
- císař
- důsledky
- drobečková politika
- nové pol. strany
- první kroky našich politiků po roce 1867
- vztahy - češi / němci
14.4.
- vypsat látky ze stran 88 - 90 = Věda + pokrok + vynálezy ulehčující život v 19. století a počátkem 20. století u nás
- příčiny rozvoje vědy
- objevitelé a vynálezci ( více než jen v učebnici – hledání na internetu,…. )
- 1910 a 1911 Jan Kašpar a další
- změny v dopravě a jména vynálezců a jejích vynálezů
- cukrovarnictví
- pivovarnictví a pivovary ( nové + založení )
- významné továrny ( kdo zakládá + co se vyrábí )
20.4.
- vypsat látky ze stran 86 - 88
- Vztahy Č / N u nás, TGM
- příčiny PROBLÉMŮ
- Významné osobnosti
- Češi + jejich zklamání
- Zahraniční politika (Č )
- Pasívní a aktivní politika a proč k tomu došlo a proč se to změnilo ( 60. - 80. léta 19. století )
27.4.
- Vznik: Itálie
- Savojské království
- Rozdrobenost Itálie
- Proč se začíná sjednocovat Itálie
- Významné postavy ( 3x )
- Pochod na Řím
- Boje s Habsburky + bitvy
- Zisky území
- Dokončení sjednocování
- 1871 Řím – HLM
- Pomoc NĚMECKA? Proč?
4.5.
- Vznik: Německa Období cca 1850 - 1890
- Prusko
- Rozdrobenost
- Proč se začíná sjednocovat
- Významné postavy ( 3x )
- Boje s Habsburky + bitvy, s Francii + bitvy, ....
- Zisky území
- Dokončení sjednocování
- Berlín
- Železný kancléř
- N. císařství
- N. a průmysl
11.5.
Kultura 19. století
Období cca 1800 - 1910
- Stavebnictví
- Hudba, malířství, sochařství
- Literatura
- Významné postavy ( 25 x )
- Slohy:
- Klasicismus + Empír
- Romantismus
- Novorománský, Novogotický , Novorenesanční, Novobarokní, ... Secesní styl ( co je pro ně typické, budovy, ……. )
- jde o naše území i celý svět
Práce na dva týdny
25.5.
ČECHY – KONEC 19. A POČÁTEK 20. STOLETÍ ( do roku 1918 )
- Aktivní a pasívní politika
- Drobečková politika + naše zklamání
- Boje o rovnoprávnost našich zemí, volební právo, ..
- Položení základního kamene ND 1881 + 1883
- Sokol, turistika a změny životního stylu
- Kabaret, zábava
- Počátky naší politiky a vznik našich nových pol. stran
- Národní strana
- Sociální demokraté
- Agrárníci
- Národní socialisté
- Křesťanské strany,……..
- Spory o rukopisy
- TGM + krátký životopis
- Mafie + naše zahraniční pol. za Světové války
- Život v našich zemích za Světové války
( Práce na dva týdny )
8.6.
Svět – KONEC 19. A POČÁTEK 20. STOLETÍ ( do roku 1918 )
- Trojdohoda + státy + kdy vznikl + proč vznikl
- Trojspolek + státy + kdy vznikl + proč vznikl
- Co měli společné , co je spojovalo.
- Imerialismus a jeho znaky = 5x
- Nové světové koalice
- Války na přelomu století ( do roku 1914 ) = 8x
- Různá mírová jednání – např. Balkán….
- Mahdí
- Burská válka
- Japonsko
- Krvavá neděle
- Potěmkin
- změny v armádách + nová výzbroj + výstroj
- Zavádění strojů a vynálezů do života a armád
- energetika
- chemie, biologie
- doprava
- armády...
15.6.
- Není nová látka
Opakování a procvičování minulých látek + doplnění látek, jestliže to nebylo uděláno
Zadání od: Mgr. Jan Knap Předmět: Fyzika
12.3.
- vynechat cca tři stránky - bude zde dokončení minulých látek ( po příchodu dokončíme společně )
- vypsat látky ze stran 122 -136 = el. proud, měření proudu, ampérmetr, měření napětí, voltmetr, zdroje napětí
- je nutné nakreslit i obrázky
20.3.
- Písemně do sešitů otázky:
- 131 U 1,2
- 136 U 2, 3, 4, 5.
- Pakování látek - el proud
29.3.
- Vypsat do sešitů str. 137 - 145 :Ohmův zákon:
- Značka:
- Jednotky
- Vzoreček + jednotkový vzoreček + odvozené vzorečky
- Písemně do sešitů : 141 U - 1. 10.
- Opakování látek - el proud
14.4.
- Vypsat do sešitů str. 146 - 150: Ohmův zákon: - řazení odporů za sebou
- vzorec pro I, R, U:
- nákres
- opsat příklad 2.10 do sešitů
- Písemně do sešitů : 149 U - 3
- Opakování látek - el proud
20.4.
- Vypsat do sešitů str. 150 - 153: Ohmův zákon: - řazení odporů vedle sebe
- vzorec pro I, R, U:
- nákres
- opsat do sešitů a počítat dle tohoto R = ( R1 * R2 ) / ( R1 +R2 )
Platí že: 1 a 2 = index, * = krát, / = děleno - Písemně do sešitů : 152 - 2 a 6 a,b, c
- Opakování látek - el proud
27.4.
- Vypsat do sešitů str. 154 - 157: Ohmův zákon: Reostat
- Jeho funkce a využití – v domácnosti ( více příkladů )
- Kdy je max. a min. proud
- Opakování látek - el proud
4.5.
- Vypsat do sešitů str. 159 - 163: El. práce a výkon
- El. práce
- Příkon
- Výkon
- Účinnost + co jí ovlivňuje
- Ztráty + co je ovlivňuje ( 6 x )
- Elektroměr + jednotky
- Průměrná spotřeba a cena el. proudu ( kolik spotřebuješ el proudu za týden = podívat se na
- elektroměr na počátku a po týdnu, odečíst a vydělit počtem lidí v domácnosti )
- Vypsat do sešitů str. 166 - 171: Akustika
- Zdroje zvuku ( 8 x )
- Tón
- Druhy zvuku
- Rychlost zvuku + jednotky + Mach
- Rychlost zvuku v: kovech, skle, kapalinách, plynech
- Frekvence
11.5.
Vypsat do sešitů str. 172 - 173: Akustika
- Lidské ucho
- Jeho části
- Jak funguje
- Rozsah slyšitelných tónů a co ho ovlivňuje + Eustachova trubice
- Vady a nemoci ucha ( 5x )
- Frekvence – Infrazvuk + Ultrazvuk + využití
Do sešitů nakreslit / vytisknout obr. 3.9 str. 172
11.5.
Vypsat do sešitů str. 172 - 173: Akustika
- Lidské ucho
- Jeho části
- Jak funguje
- Rozsah slyšitelných tónů a co ho ovlivňuje + Eustachova trubice
- Vady a nemoci ucha ( 5x )
- Frekvence – Infrazvuk + Ultrazvuk + využití
Do sešitů nakreslit / vytisknout obr. 3.9 str. 172
18.5.
- Vypsat do sešitů str. 174 - 177: Akustika
- Odraz zvuku
- Chvění, rezonance
- Jak funguje
- Ladička
- Harmonické tóny
- Odraz zvuku
- Rychlost zvuku – ozvěna + proč a vzdáleností
- Dozvuk
- Sonar + ASDIC + využití
- Echolokace
Do sešitů nakreslit / vytisknout obr. 3.16 str. 177
25.5.
- vypsat do sešitů : Akustika
- Hluk a ochrana sluchu
- Hlasitost
- Hluk, sluchový vjem
- Libé x nelibé zvuky ( příklady )
- Melodie
- Jednotky hlasitosti
- Obrana sluchu:
Práh slyšitelnosti |
0 dB |
|
|
15 dB |
Tikot hodinek |
|
30 dB |
Šepot, |
|
50 dB |
|
Hlasitý hovor |
60 dB |
|
|
75 dB |
Auto – venkovní zvuk, rádio, |
|
80 dB |
|
|
120 dB |
Diskotéky, |
Práh bolesti |
130 dB |
Startující letadlo, forsáž, výbuch, |
Doplnit tabulku + více příkladů
Nutno vyhledat jinde - PC, naučné slovníky...
1.6.
- Vypsat do sešitů : Meteorologie Strana 182 – 187
- Podnebí x počasí x klima
- Meteorologie
- co zkoumá
- co jí ovlivňuje
- jaké obvyklé jednotky a čísla nás zajímají
- předpověď počasí – pranostiky x pozorování x vědecké metody
- Atmosféra a její složení
- Poklesy teploty v závislosti na : -
8.6.
- Vypsat do sešitů: Meteorologie Strana 188 – 192
- Oblaka / oblačnost – tvorba mraků a jejich vlastnosti
- Sledování, družice, radary
- co zkoumá
- co jí ovlivňuje
- Předpověď počasí
- Kroupy
- Sníh
- Srážky + srážkoměr
- Tlak vzduchu
- Jednotky
- Izobary
- Barograf
- Tlakové níže / výše, cyklóny
- Pravidelné větry / větrná místa + stupnice větrů
15.6.
- Problémy atmosféry
- Strana 197 – 1¨201 Jen si přečíst a přemýšlet o látce
Prosím o doplňování sešitů látkami a jejich „zachování“ do počátků příštího roku – bude se podle nich opakovat. Děkuji
Pokud něco potřebujete, napište mi.
Přeji hezké prázdniny a hodně zdraví.
Hezké dny a hodně zdraví přeje Jan Knap
Zadání od: Mgr. Iveta Nováková Předmět: Pracovní činnosti
na známky!
- vyfoťte a pošlete ROUŠKU, kterou jste si doma vytvořili
- kdo má zdravotnickou roušku vytvoří na papír návrh roušky, kterou by chtěl nosit
- poslat fotku: Co jste upekli nebo uvařili na Velikonoce
- nebo poslat recept
Zadání od: Mgr. Irena Holomková Předmět: Ruský jazyk
- zopakovat si slovní zásobu již probíraného učiva včetně azbuky
- do procvičovacího sešitu napsat něco o sobě - příklad : Jmenuji se …, bydlím v …., mám takové a takové záliby, ve škole mám rád … a nemám rád.....
Samozřejmě zapsat v ruštině. - Zopakovat si všechna slovíčka od začátku roku a v pracovním sešitě vypracovat: str. 58 - cvičení 1A, 1B, 2A, str. 59 - cv. 2B, 3A, 3B.
- Do procvičovacího sešitu napsat, kde s rodinou bydlím (v domě, v paneláku atd.) a popsat svůj pokoj. Použití všech možných výrazů, které už známe.
- Opakování slovíček 1. - 5. lekce,
vypracovat cvičení v pracovním sešitě str. 60 cv. 5B, 6A, 7,
str. 61 cv.9, 10. - Prosím vypracovat v pracovním sešitě na str. 62, cvičení 12 a 14.
- Opakování a zápis slovíček z 5. lekce
Do procvičovacího sešitu napište krátké vyprávění o svém domě, pokoji - učebnice str. 51, cv. 3
Připomínám, že tento úkol i úkol z minulého týdne už je s odevzdáním, buď přes Bakaláře - komens, nebo na emailovou adresu. - Opakování slovíček z páté lekce.
Pracovní sešit str. 64/cv. 16 - sestavené věty prosím napsat do procvičovacího sešitu a poslat buď přes KOMENS a nebo na moji emailovou adresu.
Připomínám všem, že pravidelně každou středu v 10h máme ruštinu online a bývá veselo, přidejte se!! - Pracovní sešit str. 63 - křížovka
Opkaování slovíček z 5. lekce