Zadání od: Mgr. Zuzana Vyhnálková Předmět: ZRaI
Referát PPT - i online
Aktuální směry vývoje moderních technologií, virtuální reality, VR brýle, konzole... . Délka max. 10 stránek, odevzdat do 31.3.2020. Oznámkuji.
Děkuji a přeji hlavně hodně zdraví.
Z. Vyhnálková
Zadání od: Mgr. Zuzana Vyhnálková Předmět: VkZ
- Do sešitu zápis: Co je to epidemie a pandemie + Příklady, i z historie (mor, cholera, neštovice,...).
Zadání od: Mgr. Zuzana Vyhnálková Předmět: VV
- DOBROVOLNÉ - Nakresli (pastelky, tužka, fixy, progresa) na papír A4 obrázek buňky koronaviru.
Zadání od: Mgr. Zuzana Vyhnálková Předmět: Zeměpis
20.3.
- Atmosféra, samostudium z učebnice od str. 33. Včetně DÚ - obrázku složení atmosféry.
- Žáci vypracují referát na téma hurikány, sezonní větry (monzuny, pasáty), měření síly větru,... Prosím o max. 10 stránek PPT (portal.office.com a nasdílet online soubor) a nebo poslat mailem na
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. . Termín odevzdání do 31.3.2020. - Zápis do sešitu zašlu přes bakaláře, můžete jej vytisknout a vlepit do sešitu. Další možností je jej do sešitu opsat... ;-)
- Do sešitu zezadu na dvoulist (velikost A3) mapu světa - kontinenty a státy; vytiskni a nalep nebo nakresli; vyznač k aktuálnímu dni výskyt nemocných koronavirem v 15 nejvíc postižených zemích světa. Toto proveď 3x s odstupem alespoň dvou dní, pokaždé jinou barvou.
Např: 18.3. zeleně, 21.3. modře, 24.3. červeně. - Atmosféra zápis
- Atmosféra PL
- Počasí zápis
- Podnebí zápis
30.3.
vzhledem k aktuální situaci prosím o nastudování následujícího:
- Procvičování a dokončení tématu Atmosféra,
- uč. str. 40-42,
- PL prosím odevzdat vypracovaný do 3.4.2020.
Případnou další látku k nastudování zašlu stejnou cestou.
Pokud by měl někdo potíže se zadanou látkou, prosím, neváhejte mě oslovit a to buď mailem nebo zprávou přes bakaláře.
14-20.4.2020
- Nová látka: Hydrosféra - uč. str. 46 - 49;
- zápis můžete do sešitu vytištěný vlepit,
- PPT Hydrosféra je výkladová prezentace.
- Čištění odpadních vod je téma k seznámení.
- Vyplněný PL prosím odevzdat do 20.4. buď přes bakaláře nebo mailem nebo jako sdílený dokument.
20 - 24.4.
opakování Hydrosféra (uč. 46-49),
Nová látka:
Pohyb vody na Zemi - uč. str. 50-52, zápis můžete jako obvykle vlepit nebo opsat do sešitu
27 - 30.4.
dokončení Hydrosféry (uč. str. 53) téma Škody způsobené vodou - do sešitu vypište seznam 10 zemí (oblastí) světa nejvíce postižené suchem nebo záplavami
K procvičení látky doporučuji vypracovat opakování z učebnice str. 55.
Kdyby někdo měl problém s učivem, neváhejte mě kontaktovat, určitě najdeme řešení.
4-15.5.2020
Nová látka Pedosféra, uč. str. 56-61. Zápis přikládám, PPT k výkladu také. PL je k procvičení látky, je na vás, jestli jej vypracujete sami nebo s pomocí... Odevzdat do 15.5.2020.
Prosím, neváhejte mi napsat, pokud potřebujete konzultaci k učivu nebo něčemu nerozumíte.
18-30.5.2020
Nová látka:
Biosféra - úvod: učebnice str. 63-64 k samostudiu.
Dále str. 65-71 si prostudujte postupně, jde o jednotlivé typy přírodní krajiny. Více ve výkladové PPT Biosfera.ppt, Biosféra.ppt. Zápis přikládám, můžete jej jako vždy vytisknout a vlepit nebo opsat do sešitu.
Život v mořích a oceánech (uč. str. 72) zpracujte jako referát (PPT - max. 5 str.) a odevzdejte do 7.6.2020. OZNÁMKUJI!
PL je k procvičení látky, doporučuji jej vypracovat. Odevzdání je dobrovolné, ale do 31.5.2020.
Pokud potřebujete vysvětlit látku nebo nerozumíte zadání, NAPIŠTE mi (bakaláři, teams, mail,...)! Od některých nemám odevzdáno nic, prosím zkontrolujte si odchozí poštu. Kdo ještě nic neposlal, doporučuji urychlenou nápravu a odevzdání.
týden 8-14.6.
Opakování - vypracujte do sešitu nebo přes fólii Souhrnné opakování z učebnice str 73-74.
týden 15-21.6.
Závěrečné opakování viz učebnice str. 75-77.
Připomínám, že kdo ještě neodevzdal PPT Život v mořích a oceánech, ať tak udělá okamžitě (včera bylo pozdě!).
Jestli něčemu nerozumíte nebo potřebujete vysvětlit, tak napište.
Také se s některými uvidím ve středu ve škole. Těším se na vás.
Přeji hodně sil
Z. Vyhnálková
Zadání od: Mgr. Eva Nevečeřalová Předmět: Občanská výchova
- probírali jsme téma Co nás proslavilo, Co Česko dalo světu – řadu významných osobností jsme nestihli, proto každý vypracuje referát ze sportu, nebo JEDNÉ oblasti kultury
- neopisujte celé odstavce z internetu! Stačí jména, nejvýznamnější díla, zařazení do století apod., pouze v bodech
- vyberte si české:
- HUDEBNÍ SKLADATELE
- MALÍŘE
- SOCHAŘE
- SPORTOVCE
- SPISOVATELE
- FILMOVÉ TVŮRCE (režisér, herec…)
Zadání od: Bc. Lucie Horsinková Předmět: Český jazyk
Opakovat: BOŽENA NĚMCOVÁ
- vlastním jménem Barbora Panklová
- narodila se ve Vídni
- dětství prožila v Ratibořicích
- provdala se za Josefa Němce (odtud její příjmení)
- pohřbena v Praze na Vyšehradě
Nejznámější dílo: Babička (hlavní postavy – babička, vnučka Barunka, kněžna Zaháňská, Viktorka)
Další díla: Divá Bára, Karla, V zámku a v podzámčí, Pohorská vesnice, pohádky (četli jsme si pohádku O bílém hadu)
Úkol: Zkusit si najít nějaké informace o Janu Nerudovi.
Domácí úkoly 25. 3. – 27. 3. 2020
Středa:
Zájmena neurčitá: strana 89 v učebnici (žlutý rámeček – opsat do sešitu), pod rámečkem cv. 8 ústně
Čtvrtek:
Zájmena záporná: strana 89 v učebnici (žlutý rámeček – opsat do sešitu), pod rámečkem cv. 9 – písemně do sešitu (vypsat jen zájmena a určit jejich druh)
Pátek:
Strana 90/10a v učebnici – písemně do sešitu (vypsat jen zájmena a určit jejich druh).
Tímto jsme probrali zájmena. Příští týden vám připravím poslední pracovní list na opakování tohoto učiva a vrhneme se na číslovky.
Domácí úkoly 30.3. – 6.4.
Literatura:
Opakujte si Jana Nerudu. V zápise, který jsem vám posílala, máte od tohoto autora básničku. Pokud má někdo zájem (a možnost), může mi poslat video/audio ukázku, na které báseň zarecituje. Poslaný materiál poté smažu, nikdo se nemusí obávat zneužití. Samozřejmě pěknou recitaci ohodnotím jedničkou.
Mluvnice:
Souhrnné opakování probraného učiva (zájmena) – vyplňte přiložený pracovní list (termín zaslání úkolu do 6. 4. 2020)
Nové učivo – číslovky (učebnice strana 101 – 106), zkuste si udělat vlastní krátký zápis (co jsou to číslovky, jaké máme druhy, uveďte ke každému druhu příklad…)
Domácí úkoly, mluvnice: 25. 3. – 27. 3. 2020
Středa:
Zájmena neurčitá: strana 89 v učebnici (žlutý rámeček – opsat do sešitu), pod rámečkem cv. 8 ústně
Čtvrtek:
Zájmena záporná: strana 89 v učebnici (žlutý rámeček – opsat do sešitu), pod rámečkem cv. 9 – písemně do sešitu (vypsat jen zájmena a určit jejich druh)
Pátek:
Strana 90/10a v učebnici – písemně do sešitu (vypsat jen zájmena a určit jejich druh).
Tímto jsme probrali zájmena. Příští týden vám připravím poslední pracovní list na opakování tohoto učiva a vrhneme se na číslovky.
Domácí úkoly 14. 4. – 17. 4. 2020
Úterý: mluvnice
Učebnice str 102/ cv 5 a cv 6 (písemně do sešitu); poslat ofocené do 20.4.
Středa: čtení
Čítanka str 124 – Lassie se vrací
Čtvrtek: mluvnice
Učebnice str 103/ cv 7a (tužkou do knihy)
Pátek: sloh
Ti, co ještě neodevzdali popis pracovního postupu, tak mi ho pošlou. Zbytek se podívá na stranu 161 – 165 v učebnici (výpisky a výtah). Přečtěte si, co je to výtah, co vyjadřují klíčová slova, co jsou to výpisky.
Domácí úkoly 20. 4. – 24. 4. 2020
Pondělí:
Učebnice str 105/cv 9a, 9b (ústně)
Pokud ještě někdo nemá vlastní zápis na téma „číslovky“ opíše si nebo nalepí můj zápis do sešitu, který vám přikládám. Naleznete zde i skloňování číslovek dvě a obě.
Úterý – čtvrtek:
Učebnice str 106/cv 10a, cv 11 (písemně do sešitu)
Pátek:
Pracovní list – číslovky 1 (poslat do 27. 4.)
Domácí úkoly 27. 4. – 30. 4. 2020
Pondělí:
Učebnice str 48/17 (tužkou doplnit)
Úterý:
Učebnice str 104/8a (ústně)
Středa:
Pracovní list – číslovky (poslat do 4.5.2020)
Čtvrtek:
Učebnice str 107 – 108 (slovesný způsob) – přečíst, udělat zápis do sešitu (kratší výpis ze žlutých rámečků).
Domácí úkoly 4. 5. – 7. 5. 2020
Pondělí:
Mluvnice
- Učebnice strana 107/1 – písemně do sešitu (vyhledat sloveso ve větě a určit, který slovesný způsob vyjadřují, tzn. oznamovací, rozkazovací nebo podmiňovací) Zápis - slovesný způsob
- Učebnice strana 109/2 – ústně
Úterý:
Literatura
Čítanka strana 113 – 115 (Liška Bystrouška) – přečíst. Slova, která neznáte nebo jim nerozumíte, si podtrhněte tužkou a popovídáme si o tom při online výuce.
Středa:
Mluvnice
- Učebnice strana 109/5a – ústně
- Učebnice strana 110/6 – písemně do sešitu
Čtvrtek:
Mluvnice – pracovní list (slovesa + doplnění i, í/y, ý) – poslat do 11. 5. 2020
Domácí úkoly 11.5. – 15.5.
Pondělí:
Mluvnice
Pracovní sešit - slovesa; cvičení 1, 3 na straně 34
Úterý:
Literatura
Čítanka - Bertík Vajíčko (G. Durrel), přečíst, odpovědět na otázky na konci textu, udělat krátký zápis do sešitu (o čem daný úryvek pojednává)
Středa - Čtvrtek
Mluvnice
Učebnice str 111, odpovědět na otázky v oranžovém rámečku (opakování) – písemně do sešitu
Pátek:
Mluvnice
Učebnice str 112 – přísudek (udělat si zápis do sešitu); pracovní list (opakování slovesného způsobu) –
poslat do 18. 5. 2020
Domácí úkoly 18.5. – 22.5.
Pondělí:
Mluvnice
Učebnice strana 112/1 a str 113/ 2 (písemně do sešitu)
Úterý:
Mluvnice
Pracovní list 1 – přísudek slovesný jednoduchý/ složený (poslat do 25. 5. 2020)
Středa:
Mluvnice
Učebnice str 113/3 písemně do sešitu. Pracovní list 2 – přísudek jmenný se sponou/beze spony (poslat do 25. 5. 2020)
Čtvrtek:
Mluvnice
Pracovní list 3 – určení druhu přísudku (poslat do 25. 5. 2020).
Učebnice strana 113 – 114 (Co je podmět a jeho druhy), udělat si zápis do sešitu.
Pátek:
Literatura
Čítanka strana 111 – 113 (Vejce, Sépie, Housenka od M. Macourka) – přečíst
Domácí úkoly 25.5. – 29.5.
Pondělí:
Mluvnice
Učebnice str 114/cv 1, 2a (písemně do sešitu)
Úterý:
Mluvnice
Učebnice str 114/cv 3 (písemně do sešitu), str 115 opsat si tabulku do sešitu (shoda přísudku s podmětem)
Středa:
Mluvnice
Učebnice str 115/1 – písemně do sešitu, pracovní list (urči druh podmětu) – poslat do 1. 6. 2020
Čtvrtek:
Literatura
Čítanka strana 110 (Věra Hrdličková) – přečíst, zkusit odpovědět na otázky na straně 111
Pátek:
Mluvnice
Pracovní sešit str 35/1, 2 – poslat do 1. 6. 2020
Domácí úkoly 1.6.-5.6.
Pondělí:
Sloh
Učebnice strana 167 – 170 (reklamní a propagační texty), přečíst a najít v novinách nebo na internetu nějaké reklamní nebo propagační texty, které vás zaujmou.
Mluvnice
Učebnice str 115/2 – písemně do sešitu
Úterý:
Literatura
Čítanka str 116 – 118 přečíst (Já Baryk a můj šnek)
Mluvnice
Učebnice str 117 (shoda přísudku s několikanásobným podmětem) – opsat tabulku do sešitu. Na str 117/cv 1 – písemně tužkou do knížky
Středa:
Mluvnice
Pracovní sešit str 35/3a,
Učebnice str 119 (předmět - udělat si z tabulky v rámečku zápis do sešitu + nějaké příklady vět, které jsou uvedené nad ní); na straně 119 cv 1 (ústně) – společně zkontrolujeme na online hodině
Čtvrtek:
Mluvnice
Pracovní sešit str 38/1, 2a, b, c, d – písemně (poslat do 8. 6. 2020)
Pátek:
Mluvnice
Učebnice str 120/2, 3 – písemně do sešitu
Domácí úkoly 8. 6. – 12. 6. 2020
Pondělí:
Mluvnice
Učebnice str 120 – 122 (příslovečné určení místa - napsat si zápis do sešitu z oranžového rámečku); zkusit si cvičení na straně 122/1a, b – písemně do sešitu
Úterý:
Mluvnice
Učebnice str 122/2a, pracovní list (opakování předmětu) – poslat do 15. 6.
Středa:
Literatura:
Čítanka str 118 – 120 (Jiří Žáček – Ušaté Torpédo, Tulákovy Vánoce); přečíst a odpovědět na první a poslední otázku v oranžovém rámečku (prostřední otázku ne, protože přívlastky jsme neprobírali)
Čtvrtek – pátek:
Mluvnice
Pracovní sešit str 40/1, 2
Učebnice str 122 – 123 (příslovečné určení času – udělat si z oranžového rámečku zápis); str 123/cv 3 – písemně do sešitu
Domácí úkoly 15. 6. – 19. 6. 2020
pondělí – úterý :
Přísloveční určení způsobu – str 124 v učebnici (udělejte si zápis z oranžového rámečku). Na stejné straně cvičení 5 – tužkou do knihy nebo písemně do sešitu.
Pracovní sešit str 41/cv 1 (opakování příslovečného určení času)
středa - čtvrtek
Pracovní sešit str 42/cv 1, 2, 3 (příslovečné určení způsobu) – poslat do 19.6.
pátek:
Učebnice str 124 (vyplňte si tabulku pod oranžovým rámečkem)
Zadání od: Mgr. Dana Tučková Předmět: Matematika
12.3. zadáno: PS 87, 88 odevzdání do 16.3. Odevzdání - foto přes Bakaláře, e-mail, nebo skupinu na Messengeru.
- do 16.3. - bez odevzdání
- Podívat se na prezentaci na webu https://slideplayer.cz/slide/2328471/
- (na webu prezentaci spustíte pomocí tlačítka Play - viz příloha Spusteni.png, na čtvrtém snímku nefunguje automatické časování, je nutné prezentaci posouvat pomocí kliknutí myší, procvičení na posledním snímku nevěnujte pozornost - viz příloha 4snímek.png)
- Do sešitu zepředu zápis - viz příloha shodne_utvary.pdf
- k zápisu z prezentace doplnit jak shodnost označujeme/zapisujeme
- 6B už část zápisu má - podívat se do sešitu a případně doplnit zápis, co chybí. - PS 89/2
- do 17.3. - odevzdání do 17.3. 16h
- PS 89 celá
- do 19.3. - bez odevzdání
- Podívat se na video https://www.youtube.com/watch?v=_3lqXUxq-jE
- do sešitu zepředu zápis Osová souměrnost - viz příloha Osova_soumernost.jpg
- rýsovat dle videa - 1.příklad
- dále do sešitu doplnit i přímku a kružnici v osové souměrnosti - dle videa
- vše zepředu - nová látka
- do 20.3. - odevzdání do 20.3. 16h
- PS 90/1,2
- do 24.3.
- kdo ještě neudělal – tak se podívat na video a udělat zápis (stejný úkol co byl do 19.3.)
- poslat foto zápisu!
- Podívat se na video https://www.youtube.com/watch?v=_3lqXUxq-jE
- do sešitu zepředu zápis Osová souměrnost - viz příloha Osova_soumernost.jpg
- v zápisu rýsovat trojúhelník dle videa
- dále do sešitu doplnit i přímku a kružnici v osové souměrnosti - dle videa
- vše zepředu - nová látka
- Odpovědět na otázky z dokumentu Shodnost_rozhodni.docx – poslat foto
- do 26.3
- Projít učebnici kapitola Osová souměrnost – strana 26, 27 (všímejte si modrých rámečků – důležité informace – máme i v zápisu v sešitě – zopakujte si)
- Do sešitu zezadu str. 28/ cv.1 – poslat foto
- do 27.3.
- Početník 2. díl str.1/ 1,2,3,4 – poslat foto
- Do 30.3. – poslat foto
- PS 90/cv. 3, 4
- Do 31.3. – poslat foto
- PS 91/cv. 5,6
- uč. 3 díl str.28/cv.3 – pouze b)
- Do 2.4.
- Dokreslete obrázky podle osové souměrnosti s osou o – viz příloha (stačí překreslit, není třeba tisknout, práci urychlí čtverečkovaný papír)
- na internetu můžete procvičovat osovou souměrnost na webu www.Umimematiku.cz, tam vyhledat Osová souměrnost – doporučuji vyzkoušet hlavně „mřížkovanou“ ?
- Do 3.4. – poslat foto
- početník 2.díl str.1/cv.5 a str.2/cv.6,7
- Do 14.4.
- Početník 2.díl str.3 celá
- Do 16.4.
- PS 91/7,8
- Připomenout si jak se dělá osa úhlu – sešit nebo učebnice
- Do 17.4.
- str 92/3; 93/4
- Do 24.4.
- Do 21.4. PS 93/7,8
- Do 24.4. Test v MS Teams
On-line hodina matematiky přes MS Teams:
Hodiny budou každý týden:
Pondělí 10:00 – 10:45
Čtvrtek 9:00 – 9:45
Prosím upravit možnost odevzdávání úkolů takto:
Foto úkolů je možné poslat přes Bakaláře, nebo na e-mailTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .
Po předchozí domluvě možnost konzultací přes MS Teams.
- do 30.4.
- 27.4. – online hodina MS Teams
- 28.4. – test v Teams
- 30.4. – online hodina MS Teams
- Týden 4.5.-8.5.:
- 4.5. – Online hodina MS Teams od 10h
- 5.5. – Test v MS Teams
- 7.5. – Online hodina MS Teams od 9h
- Týden 11.5.-15.5.:
- 11.5. – online hodina Teams – 10h
- 12.5. – PS 98/1,2; 99/7
- 14.5. – online hodina Teams – 9h
- 15.5. – PS 100
- Týden 18.5. - 22.5.
- 18.5. – Online hodina od 10h
- 19.5. – PS 101/6, PS 102/7
- 21.5. – Online hodina od 9h
- 22.5. – PS 102/1,2 (jen MNO, STU, XYZ)
- Týden 25.5. – 29.5.:
- 25.5. – Online Teams 10h
- 26.5. – PS 103/5, 104/6,7
- 28.5. – Online Teams 9h
- 29.5. – PS 105
- Týden 1.6. – 5.6.
- 1.6. – Online Teams 10h
- 2.6. – PS 107/1,2
- 4.6. – Online Teams 9h
- 5.6. – Test v Teams – Vlastnosti trojúhelníku
- Týden 8.6. – 12.6.
- 8.6. – Online hodina 10h
- 9.6. – Test Teams
- 11.6. – Online hodina 9h
- 12.6. – Test Teams
- Týden 15.6.-19.6.:
- 16.6. – Test Teams
- 18.6. – Čt – Online – 9h
Dotazy možné psát přes Bakaláře nebo Teams. Na Bakaláře odeslána informace o konzultacích přes aplikaci Teams na portal.office.com.
Foto úkolů možné poslat přes Komens v Bakalářích, e-mail
Zadání od: Mgr. Hana Ošlejšková Předmět: Přírodopis
- opsat do sešitu zápisy dle přílohy: zápis př6
- v učebnici si přečíst stránky 51 – 62 a dozadu do sešitu vypracovat odpovědi na otázky z učebnice: 51/2,3, 53/1-5, 54/1,2 a 54/1-3, 55/2,3, 56/1-6, 58/1-5, 62/1-8.
- vypracujte pracovní list na téma hmyz a odešlete ho na e-mail:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. . - Udělejte si zápisky z učebnice ze stran: 63 – 67 (do denních motýlů včetně – podle předchozího vzoru) a přečtěte si pozorně text. Odpovědi na otázky 64/1-6 odešlete na můj e-mail. Pracovní list i odpovědi budou známkované. Termín: 27.3.!!!
- zopakujte si denní motýly (přečtěte si učebnici s. 65-67). Prohlédněte si přiloženou prezentaci.
- přečtěte si z učebnice noční motýly ( s. 68-69) a podle přiloženého zápisu si udělejte zápisy do sešitu
- na můj e-mail odešlete vypracované odpovědi na otázky z učebnice s. 69/1-6
- přečtěte si v učebnici Ostnokožce – s. 70, prohlédněte si přiloženou prezentaci. Její poslední 2 slidy jsou váš zápis do sešitu, přepište si ho.
- Přečíst v učebnici s. 77- 78 (sinice, červené a hnědé řasy).
- Opsat výpisky do sešitu – podle 2 slidů v prezentaci Sinice a červené a hnědé řasy podle slidů v prezentaci Řasy
- Prohlédněte si prezentaci sinice a řasy.
- Učivo si procvičte na pracovním listu Sinice. Vyplněný pracovní list mi odešlete.
- Téma: Zelené řasy, rozsivky
- prostudujte si přiloženou prezentaci a udělejte si zápis podle posledních slidů řasy stélkaté A
- vypracujte pracovní listy a odešlete mi je ke kontrole pl řasy, pl řasy 2
- přečtěte si v učebnici Mechorosty – s. 81 -84
- odpovězte na otázky z učebnice 84/1, 2, 3 a odpovědi mi pošlete ke kontrole do konce týdne.
- přečtěte si v učebnici Plavuně a přesličky – s. 87-88 v učebnici
- odpovězte na otázky z učebnice 87/1, 2, 3 a 89/1, 2, 3 a odpovědi mi pošlete ke kontrole do konce týdne.
- přečtěte si v učebnici „Kapradiny“ – s. 89 – 91
- prohlédněte si přiloženou prezentaci a zopakujte si celé kapraďorosty (tj. přesličky, plavuně a kapradiny) Kapradiny, přesličky, plavuně
- vypracujte přiložený pracovní list a odešlete mi ho ke kontrole do 25.5. Kapradiny 23.8.
- přečtěte si v učebnici s. 92-94. Přepište si zápis do sešitu. Nahosemenné rostliny zápis
- zopakujte si kapraďorosty v následující úkol
- přečtěte si v učebnici s. 95-99 (Nahosemenné rostliny)
- vypracujte odpovědi na otázky z učebnice 100/1 až 8 a odpovědi mi pošlete ke kontrole do konce týdne
- zapište si do sešitů zápis podle přílohy nahosemenné rostliny – zástupci – plocha
- přečtěte si v učebnici Jehličnaté dřeviny a jejich společenstva – s. 100-101
- prostudujte si přiloženou prezentaci Lesní patra
- udělejte si zápis podle přílohy zápis společenstva
- přečtěte si v učebnici téma „Houby“ – s. 102 – 107
- prostudujte si přiloženou prezentaci Houby – vir
- vypracujte pomocí učebnice a prezentace pracovní list a odešlete ho ke kontrole pl houby 26.8.
Zadání od: Mgr. Hana Ošlejšková Předmět: Anglický jazyk
- vypsat do slovníčků slovíčka: 83/ Revision – od „finally“ až do 4C – Mut goes shopping (včetně) – tj. do „worried“ a naučit se je.
- Do školních sešitů si přepsat nepravidelná slovesa – dokončit celý první sloupec. 3. tvary dopíšeme společně a naučit se je.
- V učebnici přečíst a přeložit si 44/1. V PS 34/1-3 a 35/4 – poslech z CD v PS.
- Do sešitu přeložit příběh z učebnice s. 46/2 – Stone soup.
- přečtěte si gramatiku – počitatelná a nepočitatelná podstatná jména (v příloze)
- v pracovním sešitu vypracujte s. 35
- přečtěte si v učebnici Mut goes shopping –s. 48 a vypracujte cvičení 49/2. Pak mi ho odešlete na e-mail.
- vyplňte následující přehled a odešlete mi ho na e-mail:
- Naučit a napsat do slovníčku slovíčka PS 83/4B a 4C – do slovíčka worried
- Ze slovíček 1.-3. Lekce vypsat:
- 10 slovíček, která začínají na „m“
- 20 slovíček, která začínají na „b“ - odešlete mi to ke kontrole do 26.4.
- Naučte se nepravidelná slovesa a napište si je do přehledu do sešitu:
infinitiv
česky
Minulý čas
2. Tvar minulého času
To make
dělat, vyrábět
made
made
To mean
znamenat
meant
meant
To pay
(za)platit
paid
paid
To put
dát, položit
put
put
To read
číst
read
read
To ride
jezdit (na)
rode
ridden
To ring
zvonit
rang
rung
To run
běhat
ran
run
To say
říci (něco)
said
said
To see
vidět
saw
seen
- napište si do přehledu nepravidelných sloves ve velkém sešitu následující slovíčka a naučte se je:
- do slovníčků si napište slovíčka z PS 83/4D
- po výkladu v úterý vypracujte v PS 38/1 a 2 a odešlete ke kontrole. Pokud nestihnete připojení, výklad máte v PS na s. 76 – How much, how many
- přepište si do velkých sešitů na angličtinu další nepravidelná slovesa a naučte se je:
Sloveso - infinitiv
Český překlad
Minulý čas
Minulý čas – 2. tvar
To steal
krást
stole
stolen
To stick
Lepit, přilepit
stuck
stuck
To sweep
Zametat
swept
swept
To swim
Plavat
swam
swum
To take
Vzít
took
taken
To teach
Učit
taught
taught
To tear
Trhat
tore
torn
To tell
Říci (komu)
told
told
To think
Myslet
thought
thought
To throw
házet
threw
thrown
- procvičte si nepravidelná slovesa v této tabulce a pošlete mi ji do konce týdne ke kontrole:
Sloveso - infinitiv
Český překlad
Minulý čas
Minulý čas – 2. tvar
To steal
krást
stolen
To stick
lepit, přilepit
stuck
To sweep
swept
plavat
swam
To take
vzít
taken
učit
taught
To tear
tTrhat
torn
To tell
told
told
myslet
thought
To throw
thrown
- naučte se slovíčka - PS 83/4D
- v úterý se sejdeme na Teamsech
- výklad: some x any – PS 76 a a little x a few PS 76, PS s. 41, učebnice 54/1-4
- vytiskněte si a vlepte do sešitu Jak vyjadřovat množství potravin, nebo si to opište
- vypracujte pracovní list a pošlete mi ho ke kontrole. Vaším úkolem je doplňovat slovíčka z rámečku a spojovat s obrázky.
- poslechněte si na webu výklad. Je na tomto odkazu.
- http://i-lector.com/clanek/vyjadreni-mnozstvi-video/
- naučte se slovíčka z PS s. 83/Culture – začíná to slovíčkem „around“ a končí „vegetarian“
Jak vyjadřovat množství potravin
How to make… - přepište do sešitů nepravidelná slovesa a naučte se je. Pak vyplňte tabulku a odešlete mi ji ke kontrole do 25.5.
Infinitiv
česky
Minulý čas
2. tvar
To steal
krást
stole
stolen
To stick
(při)lepit
stuck
stuck
To sweep
zametat
swept
swept
To swim
plavat
swam
swum
To take
vzít
took
taken
To teach
učit
taught
taught
To tear
trhat
tore
torn
To tell
říci (komu)
told
told
To think
myslet
thought
thought
To throw
házet
threw
thrown
Infinitiv
česky
Minulý čas
2. tvar
To steal
krást
stolen
To
(při)lepit
To sweep
swept
To
plavat
swum
To take
took
To teach
taught
To tear
trhat
To tell
told
To think
thought
To
házet
thrown
- naučte se slovíčka Culture – s. 83 (od around do vegetarian)
- vypracujte v pracovních sešitech s. 40/1, 2 a 3 a 40/6 a odešlete mi to ke kontrole
- přečtěte a přeložte si v učebnici s. 50 (Apple crumble)
Přípravy od 25.5
- naučit se slovíčka 83/ English Across the Curriculum, 84/Revision a Your Project
- doplnit si ústně v učebnici 56/1
- do sešitu si přepsat rámeček z učebnice 56/4
- z poslechového CD si doplnit v PS 45/4
- napsat text podle PS 45/6b o Eiffel Tower – všechny informace máte vedle obrázku. Stačí napsat pouze ve větách. Odešlete mi to ke kontrole.
- dopište si do sešitu poslední nepravidelná slovesa a naučte se je:
Sloveso
česky
Minulý čas prostý
2. tvar
To understand
rozumět
understood
understood
To wake
(vz)budit (se)
woke
woken
To wear
nosit, mít na sobě
wore
worn
To win
vyhrát
won
won
To write
psát
wrote
written
Přípravy od 1.6.
- vypracujte cvičení z učebnice 57/6 a 7 a odešlete mi je ke kontrole. Doporučuji, počkejte po on-line hodině, kde si článek společně přečteme a přeložíme.
- v pracovním sešitu vypracujte cvičení 52/1 a 2. Pokud si nebudete jistí, napište mi.
- prohlédněte si pracovní list weather, spojte obrázek se slovíčkem a procvičte si slovní zásobu
Přípravy od 8.6.
- přečtěte si výklad „Stupňování přídavných jmen“ z přiložené tabulky. Vysvětlím vám to na on-line výuce.
S – tab – adjectives - vypracujte přiložený pracovní list a odešlete mi ho ke kontrole.
s_prl_anj_dk_032_grading_adjectives_er_est_6_cz - napište si do slovníčků a naučte se slovíčka z PS 84/5A-5B (končí to „yesterday“)
Přípravy od 15.6.
- procvičte si stupňování přídavných jmen v pracovním listu a pošlete mi ho ke kontrole
Stupňování přídavných jmen vir - přečtěte si článek v učebnici na s. 62 a odpovězte na otázky 62/1a. Odpovědi mi pošlete ke kontrole.
- napište si a naučte se slovíčka z PS 84/ The weather – 5D (končí slovíčkem „worth“)
Zadání od: Mgr. Soňa Blažková Předmět: Dějepis
Zpracovat do 20.3. zadaná témata v učebnici přečíst. Do sešitu odpovědět na otázky = místo zápisu. Otázky jsou pro vás závazné a zároveň návodné pro to, co se máte učit.
Městský stát SPARTA – uč.s. 70
- Který národ založil Spartu?
- Co se stalo s původním obyvatelstvem?
- Kdy stát přebral výchovu dětí?
- Jak probíhá výchova dívek.
- Jak probíhá výchova chlapců.
ŘECKO-PERSKÉ VÁLKY - uč.s. 71- 72
- Kdo ohrožuje řecká města?
- Proč se vzbouřila řecká města v Malé Asii?
- Bitva u Marathonu – kdy proběhla, kdo zvítězil
- Proč se běhá dnes maratonský běh, jak je dlouhý?
- Bitva u Thermopyl – kdy proběhla, kdo zvítězil
- Proč padli spartští vojáci, kdo je vedl?
- Bitva u Salamíny – kdy proběhla, kdo zvítězil
- Bitva u Plataj – kdy proběhla, kdo zvítězil
Domácí úkol – období 24.3. – 27.3.
Války mezi Spartou a Aténami – uč.s. 74
- Jak a kdy začala Peloponéská válka?
- Jak dlouho trvala a kdy skončila?
- Situace Atén a Sparty po válce.
Řecko pod nadvládou Makedonie – uč.s. 75-76
- Vláda krále Filipa II. –
- Vláda krále Alexandra Makedonského-
- Výprava proti Peršanům
- Výprava do Indie – r.323 př.n.l.
- Rozpad Makedonské říše
Domácí úkoly na 20.4.-27.4.
- Řecké divadlo uč.s. 84 (zápis přiložen)
Olympijské hry uč.s. 85 (zápis přiložen)
Vytištěné zápisy si můžete přímo lepit do sešitu. - Opakování celého Řecka 27.4.-4.5.
bude na příští týden, kdo chce, může začít opakovat
Přiloženy Otázky na opakování celého Řecka s výsledky
Domácí úkoly na týden 27.4.- 4.5
- opakování celé Řecko - viz příloha
- Příští týden - test celé Řecko
Domácí úkoly na týden 4.5.- 11.5.
- test –Řecko, vyplněný test pošli zpět do 11.5.
- zápis Řím počátek a republika uč.s. 88-93,- zápis přiložen
Zápisy vytištěné můžeš lepit přímo do ŠS
Domácí úkoly na 11.5.- 18.5.
- 2 zápisy –Ovládnutí Apeninského poloostrova s. 94 - 95 – zápis přiložen
- Punské války uč.s. 96-99 – zápis přiložen
- Zápisy obsahují na konci otázky pro opakování, aby se vám to lépe učilo. Vypracovávejte ústně.
Domácí úkoly na 25.-29.5.
- test – opakujeme učivo z Říma pošli do 1.6. - přiložen
- zápisy –Císařství a Krize císařství - přiloženo
úkoly na 16.-5.6.
- Zánik římské říše – zápis přiložen
- Umění a věda Říma – zápis přiložen
úkoly na 8.6.-12.6.
- test abc – Řím – přiložen pošli do 15.6. nejpozději
- úkol do 19.6. pouze přečíst v uč. Každodenní život Římanů – s. 114-120.
- POZOR, uschovejte sešit dějepisu ze 6.třídy na příští školní rok, děkuji.
Zadání od: Mgr. Alice Vanišová Předmět: PŘÍRODA A JÁ
(úkoly do 27.3.)
- Udělat si referát na téma: OCHRANA PŘÍRODY V ČR ( zadáno ještě ve škole), formou prezentace (7 snímků) nebo na papír A4. (zaslat jako přílohu na bakaláře nebo na můj školní email.)
- Zpracovat téma MEZINÁRODNÍ DOHODY O OCHRANĚ PŘÍRODY. (referát opět poslat na můj email nebo přes bakaláře.)
- Kdo ještě neodevzdal referát na libovolného živočicha s jeho vzorci chování, tak mi pošle.
- Na stránkách www.skolasnadhledem.cz si zkuste online cvičení (Národní parky)
úkoly 30.3.-3.4
- Na stránkách https://www.jsns.cz/lekce/15557-ekoduely-sumava-na-rozcesti se podívat na dokument Šumava na rozcestí.
- Vypracovat referát (formou prezentace 7 snímků, nebo na A4 ) o tomto dokumentu (čeho se týkal, rozebrat názory jednotlivých skupin v dokumentu, napsat váš názor na řešení kůrovcové kalamity). (Odevzdat do 6.4., bude hodnoceno)
úkoly 13.4.-17.4.
- Vyhledej informace na téma: Červená kniha ohrožených druhů v ČR a Červený seznam. Ve formě prezentace nebo na papír A4 mi odevzdat do 24.4.
Zadání od: Mgr. Jan Knap Předmět: Fyzika
12.3.
- vynechat cca jednu stránku - bude zde dokončení minulých látek ( po příchodu dokončíme společně )
- vypsat látky ze stran 95 -100
- Čas, jeho měření, měřidla, přesnost měření
- časové jednotky a jejich převody: dny - hodiny - minuty - sekundy a převody mezi nimi
20.3.
- Opakování a procvičování probrané látky, převodů a příkladů dle vzoru v sešitech.
- Prosím o procvičování příkladů s dětmi, např.:
1den = ...........hodin = .............minut = ................. sekund
1,5 hodiny = ........................................ minut = .................................... sekund
3 /4 hodiny = .......................................minut = ......................................sekund
2587 sekund = ............minut ..................... sekund
6583 sekund = ................ hodin ............... minut .................................... sekund
A další příklady
29.3.
- Nejsou nové úkoly - nejdeme dále s látkou.
- Prosím o pokračování procvičování z minulého týdne.
- Opakování minulých látek.
14.4.
- opakování ČAS A JEHO MĚŘENÍ
- procvičování převodů jednotek
- dopsat do sešitů tabulku: (Tabulka může být podstatně delší ) Příloha
- vypracovat a poslat mi v co nejkratším termínu ( do pátku ) tyto převody Příloha
20.4.
- opakování ČAS A JEHO MĚŘENÍ
- Nová látka: Měření teploty:
- strana 100 - 103 učebnice
- Doplnit a dále vypsat a zdůvodnit:
- Značka
- Jednotky: je jich více ( C, K, F )
- Co se děje při zahřívání s tělesy + deformace látek
- Co je dilatace / dilatační spára + kde je najdem
- Jak se napínají dráty u železnic, aby byly stále napnuté (problém dilatace )?
- Co je bimetal
- Jak se dříve nasazovaly obruče na kola a sudy?
- Proč, když nejde povolit ( např.: zarezlý šroub ) se zahřeje plamenem?
27.4.
Nová látka: Měření teploty:
- strana 106 - 108 učebnice
- Doplnit a dále vypsat a zdůvodnit:
- Teploměr
- Druhy teploměrů:
- lihový
- rtuťový
- pružinový
- membránový
- bimetalový
- spektrální
- digitální / odporový / termistor
- Jednotky: C, K, F
- Prosím o nakreslení : Lékařský teploměr a jeho popis + zvláštnosti
4.5.
Nová látka: Měření teploty:
- strana 109 - 114 učebnice
- Projít si a zdůvodnit látku a promyslet otázky
- Do sešitů:
- Termograf
- Průměrná teplota
- denní
- měsíční / roční...
- Kladné a záporné teploty ( 5 - 6 řádků )
- Absolutní nula a přepočet O K a stupně C
- vlastnosti látek pod nulou a při velmi vysokých teplotách
Nová látka: El. proud:
-
- strana 117 - 119 učebnice
- Co musí splňovat el. obvod, aby fungoval?
- nakreslit do sešitu značky: Obr 3.4 / str. 118
Děkuji všem, co mi odpověděli na příklady
11.5.
Nová látka: El. proud:
- strana 120 - 123 učebnice
- A. Volta
- Jednotka + značka napětí + odvozené jednotky
- Měření – napětí ( čím + kde se měří ( obr. 3.7))
- A. M. Ampére
- Jednotka + značka proudu + odvozené jednotky
- Měření – proudu ( čím + kde se měří ( obr. 3.32...) )
- Zdroj proudu :
- článek + druhy ( 4 x)
- baterie
- akumulátor
- Obvyklý proud v bateriích - více příkladů použití ( pokud to jde )
Proud |
Kde ho potřebujeme |
1,5 V |
|
4,5 V |
|
6 V |
|
9 V |
|
12 V |
|
24 V |
Písemně odpovědět na úkoly 123 / 3 a,b, 2 b,
18.5.
Nová látka: El. proud:
- strana 123 - 129 učebnice
- Vodiče
- Příklady
- Látky a materiály, které vodí el. proud
- Izolanty
- Příklady
- Látky a materiály, které nevodí el. Proud
- Elektrolyt x destilovaná voda
- druhy výbojů – jiskrový – blesk + další použití v domácnosti
- Hromosvod + vynálezci
- Tepelné účinky proudu :
- využití v domácnosti + spotřebiče běžně používané ( 10 x )
25.5.
Nová látka: El. proud:
- strana 130 - 132 učebnice
- Obvody a jističe
- Příklady obvodů + vodiče = síla a materiály vodičů
- Výhody jističů x pojistkám
- Automatické jističe
- Tepelné spotřebiče
- Příklady
- Tavné pojistky, přístrojové pojistky = důvody použití
- Přehřejvání spotřebičů
- Proč se vypínají spotřebiče při delším odstavení
- Zkrat a důvody zkratu
- Šetření el. proudem - proč
- Požáry způsobené el. Proudem
Ústně odpovědět na otázky str. 132
1.6.
Nová látka: El. proud:
- strana 133 - 138 učebnice
- Magnetické pole a cívka
- Magnetické vlastnosti materiálů, mag. pole, ...
- Cívky a jádro
- Jak zvýšíme mag. sílu:
- Čím měříme el. proud, napětí
- Příklady + zapojení měřících přístrtojů
- Jak ovlivňuje velikost proudu / napětí přístroje?
- V jakých jednotkách měříme proud / napětí
- Na co si dáváme pozor při zapojování:
- Ústně odpovědět na otázky str. 135 a 137 / 138
Děkuji všem, co mi odpověděli na příklady a odpoví na další příklady
8.6.
Nová látka: El. proud:
- strana 1338 - 146 učebnice
- Elektromagnet
- Jeho využití v domácnosti
- Zvonek
- Jak funguje
- Nákres – str. 140 ( oba obr. )
- El. obvody
- Příklady + zapojení
- Druhy obvodů:
- Jednoduchý+ název + příklady
- Rozvětvený + název + příklady
- Zapojení měřících přístrojů
- Na co si dáváme pozor při zapojování:
15.6.
Nová látka: El. proud:
- strana 147 – 149 učebnice
- Bezpečné zacházení s el. proudem
Jen si přečíst a přemýšlet o látce
Ústně odpovědět na otázky str. 140 a 144
Prosím o doplňování sešitů látkami a jejich „zachování“ do počátků příštího roku – bude se podle nich opakovat. Děkuji
Hezký dny a hodně zdraví přeje Jan Knap
Zadání od: Mgr. Iveta Nováková Předmět: Pracovní činnosti
- poslat fotku: Co jste upekli nebo uvařili na Velikonoce
- nebo poslat recept