Domácí úkoly - 6.A

    Zadání od: Mgr. Zuzana Vyhnálková    Předmět: ZRaI

    Referát PPT - i online

    Aktuální směry vývoje moderních technologií, virtuální reality, VR brýle, konzole... . Délka max. 10 stránek, odevzdat do 31.3.2020. Oznámkuji.

    Děkuji a přeji hlavně hodně zdraví.
    Z. Vyhnálková

     

    Zadání od: Mgr. Zuzana Vyhnálková    Předmět: Zeměpis

    20.3.

    • Atmosféra, samostudium z učebnice od str. 33. Včetně DÚ - obrázku složení atmosféry.
    • Žáci vypracují referát na téma hurikány, sezonní větry (monzuny, pasáty), měření síly větru,... Prosím o max. 10 stránek PPT (portal.office.com a nasdílet online soubor) a nebo poslat mailem na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Termín odevzdání do 31.3.2020.
    • Zápis do sešitu zašlu přes bakaláře, můžete jej vytisknout a vlepit do sešitu. Další možností je jej do sešitu opsat... ;-)
    • Do sešitu zezadu na dvoulist (velikost A3) mapu světa - kontinenty a státy; vytiskni a nalep nebo nakresli; vyznač k aktuálnímu dni výskyt nemocných koronavirem v 15 nejvíc postižených zemích světa. Toto proveď 3x s odstupem alespoň dvou dní, pokaždé jinou barvou.
      Např: 18.3. zeleně, 21.3. modře, 24.3. červeně.
    • Případnou další látku k nastudování zašlu stejnou cestou.
    • Atmosféra zápis
    • Atmosféra PL
    • Počasí zápis
    • Podnebí zápis

    30.3.

    vzhledem k aktuální situaci prosím o nastudování následujícího:

    • Procvičování a dokončení tématu Atmosféra,
    • uč. str. 40-42,
    • PL prosím odevzdat vypracovaný do 3.4.2020.

    Pokud by měl někdo potíže se zadanou látkou, prosím, neváhejte mě oslovit a to buď mailem nebo zprávou přes bakaláře.

    14-20.4.2020

    20 - 24.4.

    opakování Hydrosféra (uč. 46-49),

    Nová látka:

    Pohyb vody na Zemi - uč. str. 50-52, zápis můžete jako obvykle vlepit nebo opsat do sešitu

    27 - 30.4.

    dokončení Hydrosféry (uč. str. 53) téma Škody způsobené vodou - do sešitu vypište seznam 10 zemí (oblastí) světa nejvíce postižené suchem nebo záplavami

    K procvičení látky doporučuji vypracovat opakování z učebnice str. 55.

    Kdyby někdo měl problém s učivem, neváhejte mě kontaktovat, určitě najdeme řešení.

    4-15.5.2020

    Nová látka Pedosféra, uč. str. 56-61. Zápis přikládám, PPT k výkladu také. PL je k procvičení látky, je na vás, jestli jej vypracujete sami nebo s pomocí... Odevzdat do 15.5.2020.

    Prosím, neváhejte mi napsat, pokud potřebujete konzultaci k učivu nebo něčemu nerozumíte.

    18-30.5.2020

    Nová látka:

    Biosféra - úvod: učebnice str. 63-64 k samostudiu.

    Dále str. 65-71 si prostudujte postupně, jde o jednotlivé typy přírodní krajiny. Více ve výkladové PPT Biosfera.ppt, Biosféra.ppt. Zápis přikládám, můžete jej jako vždy vytisknout a vlepit nebo opsat do sešitu.

    Život v mořích a oceánech (uč. str. 72) zpracujte jako referát (PPT - max. 5 str.) a odevzdejte do 7.6.2020. OZNÁMKUJI!

    PL je k procvičení látky, doporučuji jej vypracovat. Odevzdání je dobrovolné, ale do 31.5.2020.

    Pokud potřebujete vysvětlit látku nebo nerozumíte zadání, NAPIŠTE mi (bakaláři, teams, mail,...)! Od některých nemám odevzdáno nic, prosím zkontrolujte si odchozí poštu. Kdo ještě nic neposlal, doporučuji urychlenou nápravu a odevzdání.

    týden 8-14.6.

    Opakování - vypracujte do sešitu nebo přes fólii Souhrnné opakování z učebnice str 73-74.

    týden 15-21.6.

    Závěrečné opakování viz učebnice str. 75-77.

    Připomínám, že kdo ještě neodevzdal PPT Život v mořích a oceánech, ať tak udělá okamžitě (včera bylo pozdě!).

    Jestli něčemu nerozumíte nebo potřebujete vysvětlit, tak napište.

    Také se s některými uvidím ve středu ve škole. Těším se na vás.

    Přeji hodně sil
    Z. Vyhnálková

     

    Zadání od: Mgr. Eva Nevečeřalová    Předmět: Občanská výchova

    • probírali jsme téma Co nás proslavilo, Co Česko dalo světu – řadu významných osobností jsme nestihli, proto každý vypracuje referát ze sportu, nebo JEDNÉ oblasti kultury
    • neopisujte celé odstavce z internetu! Stačí jména, nejvýznamnější díla, zařazení do století apod., pouze v bodech
    • vyberte si české:
      1. HUDEBNÍ SKLADATELE
      2. MALÍŘE
      3. SOCHAŘE
      4. SPORTOVCE
      5. SPISOVATELE
      6. FILMOVÉ TVŮRCE (režisér, herec…)

     

    Zadání od: Bc. Lucie Horsinková    Předmět: Český jazyk

    Opakovat: BOŽENA NĚMCOVÁ

    • vlastním jménem Barbora Panklová
    • narodila se ve Vídni
    • dětství prožila v Ratibořicích
    • provdala se za Josefa Němce (odtud její příjmení)
    • pohřbena v Praze na Vyšehradě

      Nejznámější dílo: Babička (hlavní postavy – babička, vnučka Barunka, kněžna Zaháňská, Viktorka)

      Další díla: Divá Bára, Karla, V zámku a v podzámčí, Pohorská vesnice, pohádky (četli jsme si pohádku O bílém hadu)

    Úkol: Zkusit si najít nějaké informace o Janu Nerudovi.

    Domácí úkoly 25. 3. – 27. 3. 2020

    Středa:

    Zájmena neurčitá: strana 89 v učebnici (žlutý rámeček – opsat do sešitu), pod rámečkem cv. 8 ústně

    Čtvrtek:

    Zájmena záporná: strana 89 v učebnici (žlutý rámeček – opsat do sešitu), pod rámečkem cv. 9 – písemně do sešitu (vypsat jen zájmena a určit jejich druh)

    Pátek:

    Strana 90/10a v učebnici – písemně do sešitu (vypsat jen zájmena a určit jejich druh).

    Tímto jsme probrali zájmena. Příští týden vám připravím poslední pracovní list na opakování tohoto učiva a vrhneme se na číslovky.

    Domácí úkoly 30.3. – 6.4.

    Literatura:

    Opakujte si Jana Nerudu. V zápise, který jsem vám posílala, máte od tohoto autora básničku. Pokud má někdo zájem (a možnost), může mi poslat video/audio ukázku, na které báseň zarecituje. Poslaný materiál poté smažu, nikdo se nemusí obávat zneužití. Samozřejmě pěknou recitaci ohodnotím jedničkou.

    Mluvnice:

    Souhrnné opakování probraného učiva (zájmena) – vyplňte přiložený pracovní list (termín zaslání úkolu do 6. 4. 2020)

    Nové učivo – číslovky (učebnice strana 101 – 106), zkuste si udělat vlastní krátký zápis (co jsou to číslovky, jaké máme druhy, uveďte ke každému druhu příklad…)

    Domácí úkoly, mluvnice: 25. 3. – 27. 3. 2020

    Středa:

    Zájmena neurčitá: strana 89 v učebnici (žlutý rámeček – opsat do sešitu), pod rámečkem cv. 8 ústně

    Čtvrtek:

    Zájmena záporná: strana 89 v učebnici (žlutý rámeček – opsat do sešitu), pod rámečkem cv. 9 – písemně do sešitu (vypsat jen zájmena a určit jejich druh)

    Pátek:

    Strana 90/10a v učebnici – písemně do sešitu (vypsat jen zájmena a určit jejich druh).

    Tímto jsme probrali zájmena. Příští týden vám připravím poslední pracovní list na opakování tohoto učiva a vrhneme se na číslovky.

    Domácí úkoly 14. 4. – 17. 4. 2020

    Úterý: mluvnice

    Učebnice str 102/ cv 5 a cv 6 (písemně do sešitu); poslat ofocené do 20.4.

    Středa: čtení

    Čítanka str 124 – Lassie se vrací

    Čtvrtek: mluvnice

    Učebnice str 103/ cv 7a (tužkou do knihy)

    Pátek: sloh

    Ti, co ještě neodevzdali popis pracovního postupu, tak mi ho pošlou. Zbytek se podívá na stranu 161 – 165 v učebnici (výpisky a výtah). Přečtěte si, co je to výtah, co vyjadřují klíčová slova, co jsou to výpisky.

    Domácí úkoly 20. 4. – 24. 4. 2020

    Pondělí:

    Učebnice str 105/cv 9a, 9b (ústně)

    Pokud ještě někdo nemá vlastní zápis na téma „číslovky“ opíše si nebo nalepí můj zápis do sešitu, který vám přikládám. Naleznete zde i skloňování číslovek dvě a obě.

    Úterý – čtvrtek:

    Učebnice str 106/cv 10a, cv 11 (písemně do sešitu)

    Pátek:

    Pracovní list – číslovky 1 (poslat do 27. 4.)

    Domácí úkoly 27. 4. – 30. 4. 2020

    Pondělí:

    Učebnice str 48/17 (tužkou doplnit)

    Úterý:

    Učebnice str 104/8a (ústně)

    Středa:

    Pracovní list – číslovky (poslat do 4.5.2020)

    Čtvrtek:

    Učebnice str 107 – 108 (slovesný způsob) – přečíst, udělat zápis do sešitu (kratší výpis ze žlutých rámečků).

    Domácí úkoly 4. 5. – 7. 5. 2020

    Pondělí:

    Mluvnice

    1. Učebnice strana 107/1 – písemně do sešitu (vyhledat sloveso ve větě a určit, který slovesný způsob vyjadřují, tzn. oznamovací, rozkazovací nebo podmiňovací) Zápis - slovesný způsob
    2. Učebnice strana 109/2 – ústně

    Úterý:

    Literatura

    Čítanka strana 113 – 115 (Liška Bystrouška) – přečíst. Slova, která neznáte nebo jim nerozumíte, si podtrhněte tužkou a popovídáme si o tom při online výuce.

    Středa:

    Mluvnice

    1. Učebnice strana 109/5a – ústně
    2. Učebnice strana 110/6 – písemně do sešitu

    Čtvrtek:

    Mluvnice pracovní list (slovesa + doplnění i, í/y, ý)  – poslat do 11. 5. 2020

    Domácí úkoly 11.5. – 15.5.

    Pondělí:

    Mluvnice

    Pracovní sešit -  slovesa;  cvičení 1, 3 na straně 34

    Úterý:

    Literatura

    Čítanka - Bertík Vajíčko (G. Durrel), přečíst, odpovědět na otázky na konci textu, udělat krátký zápis do sešitu (o čem daný úryvek pojednává)

    Středa - Čtvrtek

    Mluvnice

    Učebnice str 111, odpovědět na otázky v oranžovém rámečku (opakování) – písemně do sešitu

    Pátek:

    Mluvnice

    Učebnice str 112 – přísudek (udělat si zápis do sešitu); pracovní list (opakování slovesného způsobu) –
    poslat do 18. 5. 2020

    Domácí úkoly 18.5. – 22.5.

    Pondělí:

    Mluvnice

    Učebnice strana 112/1 a str 113/ 2 (písemně do sešitu)

    Úterý:

    Mluvnice

    Pracovní list 1  – přísudek slovesný jednoduchý/ složený (poslat do 25. 5. 2020)

    Středa:

    Mluvnice

    Učebnice str 113/3 písemně do sešitu. Pracovní list 2 – přísudek jmenný se sponou/beze spony (poslat do 25. 5. 2020)

    Čtvrtek:

    Mluvnice

    Pracovní list 3 – určení druhu přísudku (poslat do 25. 5. 2020).

    Učebnice strana 113 – 114 (Co je podmět a jeho druhy), udělat si zápis do sešitu.

    Pátek:

    Literatura

    Čítanka strana 111 – 113 (Vejce, Sépie, Housenka od M. Macourka) – přečíst

    Domácí úkoly 25.5. – 29.5.

    Pondělí:

    Mluvnice

    Učebnice str 114/cv 1, 2a (písemně do sešitu)

    Úterý:

    Mluvnice

    Učebnice str 114/cv 3 (písemně do sešitu), str 115 opsat si tabulku do sešitu (shoda přísudku s podmětem)

    Středa:

    Mluvnice

    Učebnice str 115/1 – písemně do sešitu, pracovní list (urči druh podmětu)poslat do 1. 6. 2020

    Čtvrtek:

    Literatura

    Čítanka strana 110 (Věra Hrdličková) – přečíst, zkusit odpovědět na otázky na straně 111

    Pátek:

    Mluvnice

    Pracovní sešit str 35/1, 2 – poslat do 1. 6. 2020

    Domácí úkoly 1.6.-5.6.

    Pondělí:

    Sloh

    Učebnice strana 167 – 170 (reklamní a propagační texty), přečíst a najít v novinách nebo na internetu nějaké reklamní nebo propagační texty, které vás zaujmou.

    Mluvnice

    Učebnice str 115/2 – písemně do sešitu

    Úterý:

    Literatura

    Čítanka str 116 – 118 přečíst (Já Baryk a můj šnek)

    Mluvnice

    Učebnice str 117 (shoda přísudku s několikanásobným podmětem) – opsat tabulku do sešitu. Na str 117/cv 1 – písemně tužkou do knížky

    Středa:

    Mluvnice

    Pracovní sešit str 35/3a,

    Učebnice str 119 (předmět - udělat si z tabulky v rámečku zápis do sešitu + nějaké příklady vět, které jsou uvedené nad ní); na straně 119 cv 1 (ústně) – společně zkontrolujeme na online hodině

    Čtvrtek:

    Mluvnice

    Pracovní sešit str 38/1, 2a, b, c, d  – písemně (poslat do 8. 6. 2020)

    Pátek:

    Mluvnice

    Učebnice str 120/2, 3 – písemně do sešitu

    Domácí úkoly 8. 6. – 12. 6. 2020

    Pondělí:

    Mluvnice

    Učebnice str 120 – 122 (příslovečné určení místa - napsat si zápis do sešitu z oranžového rámečku); zkusit si cvičení na straně 122/1a, b – písemně do sešitu

    Úterý:

    Mluvnice

    Učebnice str 122/2a, pracovní list (opakování předmětu) – poslat do 15. 6.

    Středa:

    Literatura:

    Čítanka str 118 – 120 (Jiří Žáček – Ušaté Torpédo, Tulákovy Vánoce); přečíst a odpovědět na první a poslední otázku v oranžovém rámečku (prostřední otázku ne, protože přívlastky jsme neprobírali)

    Čtvrtek – pátek:

    Mluvnice

    Pracovní sešit str 40/1, 2

    Učebnice str 122 – 123 (příslovečné určení času – udělat si z oranžového rámečku zápis); str 123/cv 3 – písemně do sešitu

    Domácí úkoly 15. 6. – 19. 6. 2020

    pondělí – úterý :

    Přísloveční určení způsobu – str 124 v učebnici (udělejte si zápis z oranžového rámečku). Na stejné straně cvičení 5 – tužkou do knihy nebo písemně do sešitu.

    Pracovní sešit str 41/cv 1 (opakování příslovečného určení času)

    středa - čtvrtek

    Pracovní sešit str 42/cv 1, 2, 3 (příslovečné určení způsobu) – poslat do 19.6.

    pátek:

    Učebnice str 124 (vyplňte si tabulku pod oranžovým rámečkem)

     

    Zadání od: Mgr. Dana Tučková    Předmět: Matematika

    12.3. zadáno: PS 87, 88 odevzdání do 16.3. Odevzdání - foto přes Bakaláře, e-mail, nebo skupinu na Messengeru.

    • do 16.3. - bez odevzdání
      • Podívat se na prezentaci na webu https://slideplayer.cz/slide/2328471/
      • (na webu prezentaci spustíte pomocí tlačítka Play - viz příloha Spusteni.png, na čtvrtém snímku nefunguje automatické časování, je nutné prezentaci posouvat pomocí kliknutí myší, procvičení na posledním snímku nevěnujte pozornost - viz příloha 4snímek.png)
      • Do sešitu zepředu zápis - viz příloha shodne_utvary.pdf
        - k zápisu z prezentace doplnit jak shodnost označujeme/zapisujeme
        - 6B už část zápisu má - podívat se do sešitu a případně doplnit zápis, co chybí.
      • PS 89/2
    • do 17.3. - odevzdání do 17.3. 16h
      • PS 89 celá
    • do 19.3. - bez odevzdání
    • do 20.3. - odevzdání do 20.3. 16h
      • PS 90/1,2
    • do 24.3.
      • kdo ještě neudělal – tak se podívat na video a udělat zápis (stejný úkol co byl do 19.3.)
      • poslat foto zápisu!
      • Podívat se na video https://www.youtube.com/watch?v=_3lqXUxq-jE
      • do sešitu zepředu zápis Osová souměrnost - viz příloha Osova_soumernost.jpg
        • v zápisu rýsovat trojúhelník dle videa
        • dále do sešitu doplnit i přímku a kružnici v osové souměrnosti - dle videa
        • vše zepředu - nová látka
      • Odpovědět na otázky z dokumentu Shodnost_rozhodni.docx – poslat foto
    • do 26.3
      • Projít učebnici kapitola Osová souměrnost – strana 26, 27 (všímejte si modrých rámečků – důležité informace – máme i v zápisu v sešitě – zopakujte si)
      • Do sešitu zezadu str. 28/ cv.1 – poslat foto
    • do 27.3.
      • Početník 2. díl str.1/ 1,2,3,4 – poslat foto
    • Do 30.3. – poslat foto
      • PS 90/cv. 3, 4
    • Do 31.3. – poslat foto
      • PS 91/cv. 5,6
      • uč. 3 díl str.28/cv.3 – pouze b)
    • Do 2.4.
      • Dokreslete obrázky podle osové souměrnosti s osou o – viz příloha (stačí překreslit, není třeba tisknout, práci urychlí čtverečkovaný papír)
      • na internetu můžete procvičovat osovou souměrnost na webu www.Umimematiku.cz, tam vyhledat Osová souměrnost – doporučuji vyzkoušet hlavně „mřížkovanou“ ?
    • Do 3.4. – poslat foto
      • početník 2.díl str.1/cv.5 a str.2/cv.6,7
    • Do 14.4.
      • Početník 2.díl str.3 celá
    • Do 16.4.
      • PS 91/7,8
      • Připomenout si jak se dělá osa úhlu – sešit nebo učebnice
    • Do 17.4.
      • str 92/3; 93/4
    • Do 24.4.
    • do 30.4.
      • 27.4. – online hodina MS Teams
      • 28.4. – test v Teams
      • 30.4. – online hodina MS Teams
    • Týden 4.5.-7.5.:
      • 4.5. – Online hodina MS Teams od 9h
      • 5.5. – Test v MS Teams
      • 7.5. – Online hodina MS Teams od 10h
    • Týden 11.5.-15.5.:
      • 11.5. – online hodina Teams – 9h
      • 12.5. – PS 98/1,2; 99/7
      • 14.5. – online hodina Teams – 10h
      • 15.5. – PS 100
    • Týden 18.5. - 22.5.
      • 18.5. – Online hodina od 9h
      • 19.5. – PS 101/6, PS 102/7
      • 21.5. – Online hodina od 10h
      • 22.5. – PS 102/1,2 (jen MNO, STU, XYZ)
    • Týden 25.5. – 29.5.
      • 25.5. – Online Teams 9h
      • 26.5. – PS 103/5, 104/6,7
      • 28.5. – Online Teams 10h
      • 29.5. – PS 105
    • Týden 1.6. – 5.6.:
      • 1.6. – Online Teams 9h
      • 2.6. – PS 107/1,2
      • 4.6. – Online Teams 10h
      • 5.6. – Test v Teams – Vlastnosti trojúhelníku
    • Týden 8.6. – 12.6.:
      • 8.6. – Online hodina 9h
      • 9.6. – Test Teams
      • 11.6. – Online hodina 10h
      • 12.6. – Test Teams
    • Týden 15.6.-19.6.:
      • 16.6. – Test Teams
      • 18.6. – Čt – Online – 10h

    Dotazy možné psát přes Bakaláře nebo Teams. Na Bakaláře odeslána informace o konzultacích přes aplikaci Teams na portal.office.com.

    Foto úkolů možné poslat přes Komens v Bakalářích, e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., skupinu na Messengeru a nově je možné připojit přílohu i přímo přes domácí úkoly v Bakalářích – někteří již používají – velmi chválím!

     

    Zadání od: Mgr. Dana Tučková    Předmět: VkZ

    Přečíst a zapsat do sešitu – hygienické desatero a slovníček pojmů (viz přílohy) – stačí heslovitě, nemusíte opisovat doslova, jen abyste znali význam (kontrola až ve škole).

     

    Zadání od: Mgr. Hana Ošlejšková    Předmět: Přírodopis

    •  opsat do sešitu zápisy dle přílohy: zápis př6
    • v učebnici si přečíst stránky 51 – 62 a dozadu do sešitu vypracovat odpovědi na otázky z učebnice: 51/2,3, 53/1-5, 54/1,2 a 54/1-3, 55/2,3, 56/1-6, 58/1-5, 62/1-8.
    • vypracujte pracovní list na téma hmyz a odešlete ho na e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
    • Udělejte si zápisky z učebnice ze stran: 63 – 67 (do denních motýlů včetně – podle předchozího vzoru) a přečtěte si pozorně text. Odpovědi na otázky 64/1-6 odešlete na můj e-mail. Pracovní list i odpovědi budou známkované. Termín: 27.3.!!!
    • zopakujte si denní  motýly (přečtěte si učebnici s. 65-67). Prohlédněte si přiloženou prezentaci.
    • přečtěte si z učebnice noční motýly ( s. 68-69) a podle přiloženého zápisu si udělejte zápisy do sešitu
    • na můj e-mail odešlete vypracované odpovědi na otázky z učebnice s. 69/1-6
    • přečtěte si v učebnici Ostnokožce – s. 70, prohlédněte si přiloženou prezentaci. Její poslední 2 slidy jsou váš zápis do sešitu, přepište si ho.
    • Přečíst v učebnici s. 77- 78 (sinice, červené a hnědé řasy).
    • Opsat výpisky do sešitu – podle 2 slidů v prezentaci Sinice a červené a hnědé řasy podle slidů v prezentaci Řasy
    • Prohlédněte si prezentaci sinice a řasy.
    • Učivo si procvičte na pracovním listu Sinice. Vyplněný pracovní list mi odešlete.
    • Téma: Zelené řasy, rozsivky
    • prostudujte si přiloženou prezentaci a udělejte si zápis podle posledních slidů řasy stélkaté A
    • vypracujte pracovní listy a odešlete mi je ke kontrole pl řasy, pl řasy 2
    • přečtěte si v učebnici Mechorosty – s. 81 -84
    • odpovězte na otázky z učebnice 84/1, 2, 3 a odpovědi mi pošlete ke kontrole do konce týdne.
    • přečtěte si v učebnici Plavuně a přesličky – s. 87-88 v učebnici
    • odpovězte na otázky z učebnice 87/1, 2, 3 a 89/1, 2, 3 a odpovědi mi pošlete ke kontrole do konce týdne.
    • přečtěte si v učebnici „Kapradiny“ – s. 89 – 91
    • prohlédněte si přiloženou prezentaci a zopakujte si celé kapraďorosty (tj. přesličky, plavuně a kapradiny) Kapradiny, přesličky, plavuně
    • vypracujte přiložený pracovní list a odešlete mi ho ke kontrole do 25.5. Kapradiny 23.8.
    • přečtěte si v učebnici s. 92-94. Přepište si zápis do sešitu. Nahosemenné rostliny zápis
    • zopakujte si kapraďorosty v následující úkol
    • přečtěte si v učebnici s. 95-99 (Nahosemenné rostliny)
    • vypracujte odpovědi na otázky z učebnice 100/1 až 8 a odpovědi mi pošlete ke kontrole do konce týdne
    • zapište si do sešitů zápis podle přílohy nahosemenné rostliny – zástupci – plocha
    • přečtěte si v učebnici Jehličnaté dřeviny a jejich společenstva – s. 100-101
    • prostudujte si přiloženou prezentaci Lesní patra
    • udělejte si zápis podle přílohy zápis společenstva
    • přečtěte si v učebnici téma „Houby“ – s. 102 – 107
    • prostudujte si přiloženou prezentaci Houby – vir
    • vypracujte pomocí učebnice a prezentace pracovní list a odešlete ho ke kontrole pl houby 26.8.

     

    Zadání od: Mgr. Hana Ošlejšková    Předmět: Anglický jazyk

    • vypsat do slovníčků slovíčka: 83/ Revision – od „finally“ až do 4C – Mut goes shopping (včetně) – tj. do „worried“ a naučit se je.
    • Do školních sešitů si přepsat nepravidelná slovesa – dokončit celý první sloupec. 3. tvary dopíšeme společně a naučit se je.
    • V učebnici přečíst a přeložit si 44/1. V PS 34/1-3 a 35/4 – poslech z CD v PS.
    • Do sešitu přeložit příběh z učebnice s. 46/2 – Stone soup.
    • přečtěte si gramatiku – počitatelná a nepočitatelná podstatná jména (v příloze)
    • v pracovním sešitu vypracujte s. 35
    • přečtěte si v učebnici Mut goes shopping –s. 48 a vypracujte cvičení 49/2. Pak mi ho odešlete na e-mail.
    • vyplňte následující přehled a odešlete mi ho na e-mail:
    • Naučit a napsat do slovníčku slovíčka PS 83/4B a 4C – do slovíčka worried
    • Ze slovíček 1.-3. Lekce vypsat:
    • 10 slovíček, která začínají na „m“
    • 20 slovíček, která začínají na „b“ - odešlete mi to ke kontrole do 26.4.
    • Naučte se nepravidelná slovesa a napište si je do přehledu do sešitu:

      infinitiv

      česky

      Minulý čas

      2. Tvar minulého  času

      To make

      dělat, vyrábět

      made

      made

      To mean

      znamenat

      meant

      meant

      To pay

      (za)platit

      paid

      paid

      To put

      dát, položit

      put

      put

      To read

      číst

      read

      read

      To ride

      jezdit (na)

      rode

      ridden

      To ring

      zvonit

      rang

      rung

      To run

      běhat

      ran

      run

      To say

      říci (něco)

      said

      said

      To see

      vidět

      saw

      seen

    • napište si do přehledu nepravidelných sloves ve velkém sešitu následující slovíčka a naučte se je:
    • do slovníčků si napište slovíčka z PS 83/4D
    • po výkladu v úterý vypracujte v PS 38/1 a 2 a odešlete ke kontrole. Pokud nestihnete připojení, výklad máte v PS na s. 76 – How much, how many
    • přepište si do velkých sešitů na angličtinu další nepravidelná slovesa a naučte se je:

      Sloveso - infinitiv

      Český překlad

      Minulý čas

      Minulý čas – 2. tvar

      To steal

      krást

      stole

      stolen

      To stick

      Lepit, přilepit

      stuck

      stuck

      To sweep

      Zametat

      swept

      swept

      To swim

      Plavat

      swam

      swum

      To take

      Vzít

      took

      taken

      To teach

      Učit

      taught

      taught

      To tear

      Trhat

      tore

      torn

      To tell

      Říci (komu)

      told

      told

      To think

      Myslet

      thought

      thought

      To throw

      házet

      threw

      thrown

    •  procvičte si nepravidelná slovesa v této tabulce a pošlete mi ji do konce týdne ke kontrole:

      Sloveso - infinitiv

      Český překlad

      Minulý čas

      Minulý čas – 2. tvar

      To steal

      krást

       

      stolen

      To stick

      lepit, přilepit

       

      stuck

      To sweep

       

      swept

       
       

      plavat

      swam

       

      To take

      vzít

       

      taken

       

      učit

       

      taught

      To tear

      tTrhat

       

      torn

      To tell

       

      told

      told

       

      myslet

      thought

       

      To throw

         

      thrown

    •  naučte se slovíčka - PS 83/4D
    •  v úterý se sejdeme na Teamsech
    • výklad: some x any – PS 76 a a little x a few PS 76, PS s. 41, učebnice 54/1-4
    • vytiskněte si a vlepte do sešitu Jak vyjadřovat množství potravin, nebo si to opište
    • vypracujte pracovní list a pošlete mi ho ke kontrole. Vaším úkolem je doplňovat slovíčka z rámečku a spojovat s obrázky.
    • poslechněte si na webu výklad. Je na tomto odkazu.
    • http://i-lector.com/clanek/vyjadreni-mnozstvi-video/
    • naučte se slovíčka z PS s. 83/Culture – začíná to slovíčkem „around“ a končí „vegetarian“
      Jak vyjadřovat množství potravin
      How to make…
    • přepište do sešitů nepravidelná slovesa a naučte se je. Pak vyplňte tabulku a odešlete mi ji ke kontrole do 25.5.

      Infinitiv

      česky

      Minulý čas

      2. tvar

      To steal

      krást

      stole

      stolen

      To stick

      (při)lepit

      stuck

      stuck

      To sweep

      zametat

      swept

      swept

      To swim

      plavat

      swam

      swum

      To take

      vzít

      took

      taken

      To teach

      učit

      taught

      taught

      To tear

      trhat

      tore

      torn

      To tell

      říci (komu)

      told

      told

      To think

      myslet

      thought

      thought

      To throw

      házet

      threw

      thrown

      Infinitiv

      česky

      Minulý čas

      2. tvar

      To steal

      krást

       

      stolen

      To

      (při)lepit

         

      To sweep

       

      swept

       

      To

      plavat

       

      swum

      To take

       

      took

       

      To teach

         

      taught

      To tear

      trhat

         

      To tell

         

      told

      To think

       

      thought

       

      To

      házet

       

      thrown

    • naučte se slovíčka Culture – s. 83 (od around do vegetarian)
    • vypracujte v pracovních sešitech s. 40/1, 2 a 3 a 40/6 a odešlete mi to ke kontrole
    • přečtěte a přeložte si v učebnici s. 50 (Apple crumble)

    Přípravy od 25.5

    • naučit se slovíčka 83/ English Across the Curriculum, 84/Revision a Your Project
    • doplnit si ústně v učebnici 56/1
    • do sešitu si přepsat rámeček z učebnice 56/4
    • z poslechového CD si doplnit v PS 45/4
    • napsat text podle PS 45/6b o Eiffel Tower – všechny informace máte vedle obrázku.  Stačí napsat pouze ve větách. Odešlete mi to ke kontrole.
    • dopište si do sešitu poslední nepravidelná slovesa a naučte se je:

      Sloveso

      česky

      Minulý čas prostý

      2. tvar

      To understand

      rozumět

      understood

      understood

      To wake

      (vz)budit (se)

      woke

      woken

      To wear

      nosit, mít na sobě

      wore

      worn

      To win

      vyhrát

      won

      won

      To write

      psát

      wrote

      written

    Přípravy od 1.6.

    • vypracujte cvičení z učebnice 57/6 a 7 a odešlete mi je ke kontrole. Doporučuji, počkejte po on-line hodině, kde si článek společně přečteme a přeložíme.
    • v pracovním sešitu vypracujte cvičení 52/1 a 2. Pokud si nebudete jistí, napište mi.
    • prohlédněte si pracovní list weather, spojte obrázek se slovíčkem a procvičte si slovní zásobu

    Přípravy od 8.6.

    • přečtěte si výklad „Stupňování přídavných jmen“ z přiložené tabulky. Vysvětlím vám to na on-line výuce.
      S – tab – adjectives
    • vypracujte přiložený pracovní list a odešlete mi ho ke kontrole.
      s_prl_anj_dk_032_grading_adjectives_er_est_6_cz
    • napište si do slovníčků a naučte se slovíčka z PS 84/5A-5B (končí to „yesterday“)

    Přípravy od 15.6.

    • procvičte si stupňování přídavných jmen v pracovním listu a pošlete mi ho ke kontrole
      Stupňování přídavných jmen vir
    • přečtěte si článek v učebnici na s. 62 a odpovězte na otázky 62/1a. Odpovědi mi pošlete ke kontrole.
    • napište si a naučte se slovíčka z PS 84/ The weather – 5D (končí slovíčkem „worth“)

     

    Zadání od: Mgr. Hana Ošlejšková    Předmět: Výtvarná výchova

    • Nakreslete výkres na téma „Slušné chování a udržování pořádku“ – podle toho, jak jsme si povídali, co máme nebo nemáme dělat, když jsme na zastávce autobusu na náměstí.

    • výkres na téma: „Co mě nyní nejvíc baví“. Všechny výkresy si shromažďujte a odevzdáte je po nástupu do školy.

    • nakreslete „velikonoční vajíčko“ na papír A4 (přes celý papír = velké) a libovolným způsobem i technikou ho dekorujte. Výkres odevzdáte po návratu do školy. Přeji pěkné velikonoce.

     

    Zadání od: Mgr. Soňa Blažková    Předmět: Dějepis

    Zpracovat do 20.3. zadaná témata v učebnici přečíst. Do sešitu odpovědět na otázky = místo zápisu. Otázky jsou pro vás závazné a zároveň návodné pro to, co se máte učit.

    Městský stát SPARTA – uč.s. 70

    1. Který národ založil Spartu?
    2. Co se stalo s původním obyvatelstvem?
    3. Kdy stát přebral výchovu dětí?
    4. Jak probíhá výchova dívek.
    5. Jak probíhá výchova chlapců.

    ŘECKO-PERSKÉ VÁLKY - uč.s. 71- 72

    1. Kdo ohrožuje řecká města?
    2. Proč se vzbouřila řecká města v Malé Asii?
    3. Bitva u Marathonu – kdy proběhla, kdo zvítězil
    4. Proč se běhá dnes maratonský běh, jak je dlouhý?
    5. Bitva u Thermopyl – kdy proběhla, kdo zvítězil
    6. Proč padli spartští vojáci, kdo je vedl?
    7. Bitva u Salamíny – kdy proběhla, kdo zvítězil
    8. Bitva u Plataj – kdy proběhla, kdo zvítězil

    Domácí úkol – období 24.3. – 27.3.

    Války mezi Spartou a Aténami – uč.s. 74

    1. Jak a kdy začala Peloponéská válka?
    2. Jak dlouho trvala a kdy skončila?
    3. Situace Atén a Sparty po válce.

    Řecko pod nadvládou Makedonie – uč.s. 75-76

    1. Vláda krále Filipa II. –
    2. Vláda krále Alexandra Makedonského-
    3. Výprava proti Peršanům
    4. Výprava do Indie – r.323 př.n.l.
    5. Rozpad Makedonské říše

    Domácí úkoly na 20.4.-27.4.

    1. Řecké divadlo uč.s. 84 (zápis přiložen)
      Olympijské hry uč.s. 85 (zápis přiložen)
      Vytištěné zápisy si můžete přímo lepit do sešitu.

    2. Opakování celého Řecka 27.4.-4.5.
      bude na příští týden, kdo chce, může začít opakovat
      Přiloženy Otázky na opakování celého Řecka s výsledky

    Domácí úkoly na týden 27.4.- 4.5

    1. opakování  celé Řecko - viz příloha
    2. Příští týden - test celé Řecko                                  

    Domácí úkoly na týden 4.5.- 11.5.

    1. test –Řecko, vyplněný test pošli zpět do 11.5.
    2. zápis Řím počátek a republika uč.s. 88-93,- zápis přiložen
      Zápisy vytištěné můžeš lepit přímo do ŠS

    úkoly na 11.5.- 18.5.  

    1. 2 zápisy –Ovládnutí Apeninského poloostrova s. 94 - 95 – zápis přiložen
    2. Punské války uč.s. 96-99 – zápis přiložen
    3. Zápisy obsahují na konci otázky pro opakování, aby se vám to lépe učilo. Vypracovávejte ústně.

    úkoly na 18.-25.5.

    1. Zánik republiky a Spartakus s.100-102 – zápis přiložen
    2. Konec římské republiky s. 102-103 – zápis přiložen

    úkoly na 25.-29.5.

    1. test – opakujeme učivo z Říma pošli do 1.6. - přiložen
    2. zápisy –Císařství a Krize císařství - přiloženo

    úkoly na 1.6.-5.6.

    1. Zánik římské říše – zápis přiložen
    2. Umění a věda Říma – zápis přiložen

    úkoly na 8.6.-12.6.

    1. test abc – Řím – přiložen pošli do 15.6. nejpozději
    2. úkol do 19.6. pouze přečíst v uč. Každodenní život Římanů – s. 114-120.
    3. POZOR, uschovejte sešit dějepisu ze 6.třídy na příští školní rok, děkuji.

     

    Zadání od: Mgr. Alice Vanišová    Předmět: PŘÍRODA  A JÁ

    úkoly do 27.3.

    1. Udělat si referát na téma: OCHRANA PŘÍRODY V ČR ( zadáno ještě ve škole), formou prezentace (7 snímků) nebo na papír A4. (zaslat jako přílohu na bakaláře nebo na můj školní email.)
    2. Zpracovat téma MEZINÁRODNÍ DOHODY O OCHRANĚ PŘÍRODY. (referát opět poslat na můj email nebo přes bakaláře.)
    3. Kdo ještě neodevzdal referát na libovolného živočicha s jeho vzorci chování, tak mi pošle.
    4. Na stránkách www.skolasnadhledem.cz si zkuste online cvičení (Národní parky)

    úkoly 30.3.-3.4

    • Na stránkách https://www.jsns.cz/lekce/15557-ekoduely-sumava-na-rozcesti se podívat na dokument Šumava na rozcestí.
    • Vypracovat referát (formou prezentace 7 snímků, nebo na A4 ) o tomto dokumentu (čeho se týkal, rozebrat názory jednotlivých skupin v dokumentu, napsat váš názor na řešení kůrovcové kalamity). (Odevzdat do 6.4., bude hodnoceno)

    úkoly 13.4.-17.4.

    • Vyhledej informace na téma: Červená kniha ohrožených druhů v ČR a Červený seznam. Ve formě prezentace nebo na papír A4 mi odevzdat do 24.4.

     

    Zadání od: Veronika Jaklová    Předmět: Konverzace z anglického jazyka

     VYTVOŘIT DENÍK  alias MY DIARY

    • bude formou knihy (možno složené z papíru, stačí formát A5)
    • napíšete v AJ co jste dělali minulý týden:
    • bude obsahovat obrázky (ať tištěné nebo namalované) + text v celých větách v Past Simple (minulý prostý čas, používejte pravidelná i nepravidelná slovesa)

    Popiš každý den od rána do večera (nemusí být vše podle pravdy, hlavně ať je to gramaticky správně, ke každému dni vymysli alespoň 5 vět, hotové nafoť a pošli na můj email do 31.3.

     

    Zadání od: Mgr. Jan Knap    Předmět: Fyzika

    12.3.

    • vynechat cca jednu stránku  - bude zde dokončení minulých látek ( po příchodu dokončíme společně )
    • vypsat látky ze stran 95 -100
      • Čas, jeho měření, měřidla, přesnost měření 
      • časové jednotky a jejich převody: dny - hodiny - minuty - sekundy a převody mezi nimi

    20.3.

    • Opakování a procvičování probrané látky, převodů a příkladů dle vzoru v sešitech.
    • Prosím o procvičování příkladů s dětmi, např.:

      1den = ...........hodin = .............minut = ................. sekund
      1,5 hodiny = ........................................ minut = .................................... sekund
      3 /4 hodiny = .......................................minut = ......................................sekund
      2587 sekund = ............minut ..................... sekund
      6583 sekund = ................ hodin ............... minut .................................... sekund

      A další příklady

    29.3.

    • Nejsou nové úkoly - nejdeme dále s látkou.
    • Prosím o pokračování procvičování z minulého týdne.
    • Opakování minulých látek.

    14.4.

    • opakování ČAS A JEHO MĚŘENÍ
    • procvičování převodů jednotek
    • dopsat do sešitů tabulku:  (Tabulka může být podstatně delší ) Příloha
    • vypracovat a poslat mi v co nejkratším termínu ( do pátku ) tyto převody Příloha

    20.4.

    • opakování ČAS A JEHO MĚŘENÍ
    • Nová látka: Měření teploty:
    • strana 100 - 103 učebnice
    • Doplnit a dále vypsat a zdůvodnit:
    • Značka
    • Jednotky: je jich více ( C, K, F )
    • Co se děje při zahřívání s tělesy + deformace látek
    • Co je dilatace / dilatační spára + kde je najdem
    • Jak se napínají dráty u železnic, aby byly stále napnuté (problém dilatace )?
    • Co je bimetal
    • Jak se dříve nasazovaly obruče na kola a sudy?
    • Proč, když nejde povolit ( např.: zarezlý šroub ) se zahřeje plamenem?

    27.4.

    Nová látka: Měření teploty:

    • strana 106  - 108 učebnice
    • Doplnit a dále vypsat  a  zdůvodnit:
    • Teploměr
    • Druhy teploměrů:
      1. lihový
      2. rtuťový
      3. pružinový
      4. membránový
      5. bimetalový
      6. spektrální
      7. digitální / odporový / termistor
    • Jednotky: C, K, F
    • Prosím o nakreslení : Lékařský teploměr a jeho popis + zvláštnosti

    4.5.

    Nová látka: Měření teploty:

    • strana 109  - 114 učebnice
    • Projít si a  zdůvodnit látku a promyslet otázky
    • Do sešitů:
      • Termograf
      • Průměrná teplota
        1. denní
        2. měsíční / roční...
      • Kladné a záporné teploty ( 5 - 6 řádků )
      • Absolutní nula    a přepočet O K a stupně C
      • vlastnosti látek  pod nulou a při velmi vysokých teplotách

    Nová látka: El. proud:
    -  

    • strana 117  - 119 učebnice 
    • Co musí splňovat el. obvod, aby fungoval?
    • nakreslit do sešitu značky: Obr 3.4 / str. 118

    11.5.

    Nová látka: El. proud:

    • strana 120  - 123 učebnice 
    • A. Volta
    • Jednotka + značka napětí + odvozené jednotky
    • Měření – napětí ( čím + kde se měří ( obr. 3.7))
    • A. M. Ampére
    • Jednotka + značka proudu + odvozené jednotky
    • Měření – proudu ( čím + kde se měří ( obr. 3.32...) )
    • Zdroj proudu :
      1. článek + druhy ( 4 x)
      2. baterie
      3. akumulátor

    - Obvyklý proud v bateriích - více příkladů použití ( pokud to jde )

    Proud

    Kde ho potřebujeme

    1,5 V

     

    4,5 V

     

    6 V

     

    9 V

     

    12 V

     

    24 V

     

     

    Písemně odpovědět na úkoly 123 / 3 a,b, 2 b,

    18.5.

    Nová látka: El. proud:

    • strana 123  - 129 učebnice 
    • Vodiče
    • Příklady
    • Látky a materiály, které vodí el. proud
    • Izolanty
    • Příklady
    • Látky a materiály, které nevodí el. Proud

    • Elektrolyt  x destilovaná voda
    • druhy výbojů – jiskrový – blesk + další použití v domácnosti
    • Hromosvod + vynálezci

    • Tepelné účinky  proudu :
    • využití v domácnosti + spotřebiče běžně používané ( 10 x )

    25.5.

    Nová látka: El. proud:

    • strana 130  - 132 učebnice 
    • Obvody a jističe
      • Příklady obvodů + vodiče = síla a materiály vodičů
      • Výhody jističů x pojistkám
      • Automatické jističe
    • Tepelné spotřebiče
      • Příklady
      • Tavné pojistky, přístrojové pojistky = důvody použití
      • Přehřejvání spotřebičů
      • Proč se vypínají spotřebiče při delším odstavení
      • Zkrat a důvody zkratu
      • Šetření el. proudem - proč
      • Požáry způsobené el. Proudem

    Ústně odpovědět na otázky str. 132

    1.6.

    Nová látka: El. proud:

    • strana 133  - 138 učebnice 
    • Magnetické pole a cívka
    • Magnetické vlastnosti materiálů, mag. pole, ...
    • Cívky a jádro
    • Jak zvýšíme mag. sílu:
      1.  
      2.  
      3.  
    • Čím měříme el. proud, napětí
    • Příklady + zapojení měřících přístrtojů
    • Jak ovlivňuje velikost proudu / napětí přístroje?
    • V jakých jednotkách měříme proud / napětí
    • Na co si dáváme pozor při zapojování:
      1.  
      2.  
      3.  
    • Ústně odpovědět na otázky str. 135 a 137 / 138

    Děkuji všem, co mi odpověděli  na příklady a odpoví na další příklady

    8.6.

    Nová látka: El. proud:

    • strana 1338 - 146 učebnice
    • Elektromagnet
    • Jeho využití v domácnosti
    • Zvonek
    • Jak funguje
    • Nákres – str. 140 ( oba obr. )
    • El. obvody
    • Příklady + zapojení
    • Druhy obvodů:
      1. Jednoduchý+ název + příklady
      2. Rozvětvený + název + příklady
    • Zapojení měřících přístrojů
    • Na co si dáváme pozor při zapojování:

    Ústně odpovědět na otázky str. 140 a 144

    15.6.

    Nová látka: El. proud:

    • strana 147 – 149 učebnice
    • Bezpečné zacházení s el. proudem
      Jen si přečíst a přemýšlet o látce

    Prosím o doplňování sešitů látkami a jejich „zachování“ do počátků příštího roku – bude se podle nich opakovat. Děkuji

    Přeji hezké prázdniny a hodně zdraví.

    Hezký dny a hodně zdraví přeje Jan Knap

     

    Zadání od: Mgr. Iveta Nováková    Předmět: Pracovní činnosti

    • poslat fotku: Co jste upekli nebo uvařili na Velikonoce
    • nebo poslat recept

    Školní informační systém

    bakbuton
    Jak na to...
    ZÁPISY ONLINE

    Svátek má

    Praha

    Aktuality