Zadání od: Mgr. Iveta Nováková Předmět: Informatika
Microsoft PowerPoint - vytvořit prezentaci na svoje zájmy (mimo školní aktivity)- Úvodní snímek
- Minimálně 6 snímku
- Vložení obrázků
- Použít karty Návrh, Přechody, Animace
- kdo neměl zatím ve škole referát na zajímavosti ze světa informatiky, vytvoří v MS Word a pošle mi ho, stačí 1 stránka
- VŠICHNI OSTATNÍ - nová prezentace POWER POINT na známky!: práce na 14 dní
- vytvořte prezentaci a nemažte si jí z počítače, budeme s ní ještě pracovat
- 5-7 snímků
- oblíbená kniha, film, seriál, pohádka
- každá prezentace Úvodní snímek a závěrečný snímek - např. Děkuji za pozornost
- v prezentaci budou obrázky, text, postavy atd.
- použijte Návrh i Animace
- kdo ještě neposlal prezentaci Power Point oblíbená kniha, film nebo seriál
- kdo neměl ve škole referát Zajímavosti ze světa informatiky - Word 1 stránka
Kdo nemá, kde vytvořit prezentaci napište a domluvíme se individuálně.
Úkoly od 20.4.2020
Vkládání zvuku do prezentace
- v již hotové prezentaci na Oblíbenou knihu, film nebo seriál budeme vkládat zvuk (písničku)
- spustíme si prezentace v PowerPointu
- karta Vložení - úplně vpravo Zvuk
- kliknu levým tlačítkem na zvuk
- vyberete si Zvuk ze souboru
- najdete si v počítači písničku, kterou máte uloženou (jakoukoli písničku)
- dvojklikem levým tlačítkem myši vložíte písničku
Když písničku vložíte na první snímek, objeví se nám nahoře nová karta NÁSTROJE ZVUKU
V této kartě máte další dvě pod karty Formát a Přehrávání
Kliknete na Přehrávání
Zde si nastavíte v MOŽNOSTI ZVUKU - Začátek: automaticky
Kdo nebude mít začátek automaticky, bude muset kliknout myší, až spustí prezentaci.
- Poté spustíte prezentace, máte dvě možnosti
- 1) tlačítko F5 - nahoře na klávesnici
- 2) nebo kliknete na kartu Prezentace - Od začátku
Úkoly 27.4. - 30.4.
Kdo ještě nezaslal:
- 2 prezentace - zadány z předchozích týdnů
- referát (kdo neměl ve škole nebo kdo ještě neposlal)
- kdo má vše hotovo, zkusí u jedné prezentace Načasovat snímky (nemusíte mi posílat, jen vyzkoušejte)
PowerPoint - časování
- Nahoře v pásu karet klikneme na PŘECHODY
- V nabídce si vybereme ten přechod, který se nám líbí.
- Můžeme si vybrat pouze jeden přechod a kliknout na POUŽÍT U VŠECH - všechny snímky potom budou mít stejný přechod a nemusíme nastavovat každý snímek zvlášť
- V pravé části ČASOVÁNÍ zaklikneme Za: a nastavíme vteřiny - například 12
- Za těchto 12 vteřin se překlikne další snímek
- Spustíme prezentaci tlačítkem F5 nebo Prezentace - Od začátku
Úkoly 4.5. - 7.5.
NEBEZPEČÍ KOMUNIKACE PŘES INTERNET
- Napsat nebo nakreslit alespoň 5. bodů nebo obrázků, které se týkají tohoto tématu.
- Vyberte si jakýkoli program - Word, Malování, PowerPoint nebo na papír.
- Po vypracování mi to pošlete.
- Kdo neposlal referát na informatiku pošle - Zajímavosti ze světa informatiky.
- Kdo neposlal dvě prezentace zašle. V Bakalářích ve známkování je vidět, kdo co odevzdal.
Časování se většinou nepoužívá u prezentace, u které zároveň mluvíme, protože by nám mohla prezentace utéct, než bychom domluvili.
Úkoly 11.-17.5.
Kdo ještě neposlal následující úkoly, zadány v minulých týdnech:
- prezentace - Moje zájmy
- prezentace - Oblíbený film, seriál nebo kniha
- referát - Zajímavost ze světa informatiky
- nebezpečí komunikace přes internet - použít PowerPoint, Word, Malování nebo nakreslit na papír.
Úkoly 18.-22.5.
Úkoly, které byly zadány v minulých týdnech
- Prezentace - Moje zájmy
- Prezentace - Oblíbená kniha, film nebo seriál
- Nebezpečí komunikace přes internet - malování, PowerPoint, Word, na papír
Úkoly 1.-7.6.
Kdo zatím neposlal referát nebo neprezentoval ve škole, zašle referát na téma Zajímavost ze světa informatiky.
1 strana ve Wordu
Zadání od: Mgr. Iveta Nováková Předmět: Matematika
Učebnice 2. díl strana 37 - cvičení 13 + zkoušky
strana 40 - cvičení 1., 3., 4., 5., 6. + opsat příklady z růžové tabulky
TAKTIK strana 34/ cvičení 1., 2., 3., 4.
Geometrie
Učebnice 2. díl strana 38
- do sešitu napsat nadpis STŘED ÚSEČKY A OSA ÚSEČKY a opsat si růžový rámeček Zopakuj si, pod prvním cvičením
- narýsovat na straně 38 cvičení 5. a 6.
Učebnice 2. díl strana 39
- napsat nadpis VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKU
- narýsovat na straně 39 cvičení 4. a 6.
Počítání
strana 41
- opsat 3 rámečky s převody jednotek
VŽDY SI OPISUJTE I ZADÁNÍ PŘÍKLADŮ, NE JEN VÝSLEDKY, U SLOVNÍCH ÚLOH NEZAPOMEŇTE NA ZÁPIS, OTÁZKU, VÝPOČET A ODPOVĚĎ.
Vypracovat následující cvičení
- strana 41 všechny cvičení (7.-14.) pracujte podle zadání strana 42
- nadpis do sešitu POROVNÁVÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
- opsat si růžový rámeček
- strana 42 cvičení 3., 4., 5.,
- strana 43 - celá strana (cvičení 6.-15.)
- strana 44 - cvičení 2.,3.,7.,
- strana 45 - cvičení 11.,12., 13., 15., 17.
Kdo bude mít vše vypočítáno, může pokračovat v Početníku nebo v Taktiku kapitolou, kterou jsme již probírali.
Týden 30.3. - 3.4.
- vždy si napište nadpis do sešitu
- postupujte v učebnice podle zadání
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Učebnice číslo 2
- strana 48 - opsat růžový rámeček po 1. cvičením
- str. 48/ cvičení 2., 3., 4., 5.
- strana 49 - opsat růžový rámeček NAHOŘE stránky
- str. 49/ cvičení 6., 7., 10., 14.
VÝPOČET POVRCHU KVÁDRU - opakování
Učebnice číslo 2
- strana 54/ cvičení 2., 3.
- Kdo má vypočítáno procvičuje v učebnici číslo 2 od strany 55
Týden 14.4. - 17.4.
Odčítání desetinných čísel - Učebnice 2. díl počítat podle zadání v učebnici
Strana 50
- opsat oba růžové rámečky
- cvičení 2., 3., 4., 5.
Strana 51
- opsat růžový rámeček NAHOŘE stránky
- cvičení 6., 8., 9., 10., 14.
Zaokrouhlování desetinných čísel
Strana 52
- opsat růžový rámeček NAHOŘE stránky
- cvičení 1., 2., 3., 7.
Kdo má spočítáno procvičuje od strany 55 v učebnici
Úkoly od 20.4.2020
Sčítání a odčítání desetinných čísel - procvičování
TAKTIK 2. DÍL
strana 15/cvičení 1., 2., 3., 7.
strana 16/cvičení 8., 11.
strana 17/cvičení 1.,2.,7.
strana 18/cvičení 9.
Kdo je rychlejší dopočítá si i ostatní cvičení na zadaných stránkách.
Možnost online konzultace v úterý od 8:00 Teams
Úkoly 27.4. - 30.4.
NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL DESETI A STEM
Učebnice 3. díl
strana 24 - opsat červený text
(Násobíme-li desetinné číslo deseti, posuneme desetinnou čárku o 1 místo doprava)
strana 24/ cvičení 4., 6.
strana 25 - opsat červený text
(Násobíme-li desetinné číslo stem, posuneme desetinnou čárku o 2 místa doprava)
strana 25/ cvičení 5., 6.
Taktik 2. díl
strana 19/ cvičení 1., 3., 5.
Taktik strana 19 cvičení 3 poslat za domácí úkol!!
Kdo je rychlejší dopočítá si celou stranu 19 nebo může procvičovat v Taktiku 2. díl strany 1-14
Úkoly 4.5. - 7.5.
Dělení desetinných čísel deseti a stem
Učebnice číslo 3
strana 29 - červený text opsat
(Dělíme-li desetinné číslo deseti, posuneme desetinnou čárku o 1 místo doleva.)
strana 29/ cvičení 4., 5.
strana 30 - červený text opsat
(Dělíme-li desetinné číslo stem, posuneme desetinnou čárku o 2 místa doleva.)
strana 30/cvičení 4., 5.
TAKTIK 2. díl strana 21/cvičení 4 - poslat za úkol
Osově souměrné tvary
Učebnice číslo 3
strana 11 - opsat červený text do sešitu
(Osově souměrný útvar můžeš poznat tak, že když ho po vystřižení přeložíš podle jeho osy souměrnosti, obě jeho části se kryjí.)
Nakreslit si do sešitu srdíčko, hřib - a barevně vyznačit osu souměrnosti, jako je to v učebnici strana 11 první cvičení.
TAKTIK 2. díl strana 31/cvičení 2.,5.
Úkoly 11.-17.5.2020
NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM
Učebnice číslo 3
strana 32 - růžová a žlutá tabulka opsat do sešitu
(Desetinné číslo násobíme přirozeným číslem tak, že obě čísla vynásobíme jako čísla přirozená a nakonec v součinu oddělíme tolik desetinných míst, kolik jich mělo desetinné číslo.)
Příklad: 4 . 0,7 -> Počítáme 4 . 7 = 28 a pak oddělíme 1 desetinné místo: 4 . 0,7 = 2,8
Učebnice 3. díl strana 32/ cvičení 2., 3.
Taktik 2. díl
strana 20/1 - POSLAT JAKO DÚ!
TĚLESA A STAVBY Z KRYCHLÍ - opakování
Taktik 2. díl
strana 42/cvičení 2.,4.
Pro rychlejší Taktik 2. díl str. 40-41 nebo procvičování v Početníku 1. a 2. díl.
Kdo by si s nějakým cvičením nevěděl rady, napište mi nebo se zeptejte v úterý ráno 8:00 při online výuce.
Úkoly 18.-22.5.2020
DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM
Učebnice číslo 3
strana 35 - druhý růžový a zelený rámeček - opsat do sešitu
(Vždy nejprve dělíme celou část čísla. Při překročení desetinné čárky vyznačíme také desetinnou čárku do podílu.)
- Začneme dělit jako čísla přirozená 17,40 : 3 = 5
- Jakmile sepisujeme první číslici za desetinnou čárkou, musíme zapsat desetinnou čárku do podílu 17,40 : 3 = 5,
- Pak pokračujeme v dělení 17,40 : 3 = 5,80
Zkoušku provedeme násobením
Učebnice číslo 3 strana 35 cvičení 3.,4.
TAKTIK 2. díl strana 22 cvičení 1 - zaslat jako DÚ
Úkoly 25.-31.5.2020
PRÁCE S TABULKAMI A GRAFY
Taktik 1. díl
strana 27/cvičení 1., 3.
strana 29/cvičení 1., 3.
strana 29 cvičení 3. poslat jako DÚ
SOUŘADNICE BODŮ
Taktik 1. díl
strana 40/cvičení 2.
ARITMETICKÝ PRŮMĚR
Taktik 2. díl
strana 25/cvičení 1., 3.
Online výuka Teams úterý 8:00
Úkoly 1.-7.6.
PŘEVODY JEDNOTEK
TAKTIK 2. díl - souhrn učiva vzadu v pracovním sešitě strana 11
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU - opakování
Taktik 2. díl strana 26/cvičení 1., 3.'
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY - opakování
Taktik 2. díl strana 26/cvičení 2 - z každého sloupce první 3 příklady
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI - opakování
Taktik 2. díl strana 27/cvičení 1 - z každého sloupce první 3 příklady
PŘEVODY JEDNOTEK OBJEMU - nová látka
Taktik 2. díl strana 27/ cvičení 1., 2. - poslat DÚ
KRUH A KRUŽNICE - OPAKOVÁNÍ
Taktik 1. díl strana 41/cvičení 1.
Kdo je rychlejší, dopočítá si celou stránku nebo počítá v Početníku 2.
Úkoly 15.-19.6.
ŘÍMSKÁ ČÍSLA
Taktik 1. díl strana 28 cvičení 1., 2., 5. - poslat DÚ
Kdo má vše vyplněné může dodělat celou stránku nebo počítat v Početníku 1. díl strana 29
ZÁPORNÁ ČÍSLA
Nyní pouze seznámení, počítání se zápornými čísly bude v 6. ročníku.
zapsat do sešitu:
- Čísla menší než nula jsou záporná čísla.
- Zapisujeme se znaménkem minus.
- Na číselné ose jsou od nuly doleva.
- Příklad je teploměr.
Kdo má možnost může si pustit následující video, které je zaměřeno na záporná čísla.
https://www.youtube.com/watch?v=MJmSkJ5beSI&list=PLlQgBpv1udkKurWDGh1Wa-Fe0SBXK4jwO
Přípravny kurz
- prosím pokračujte zatím sami v testech na přijímačky. Podívejte se na prostorovou představivost tvarů z kostek, geometrii.
- Zkoušejte si i celé didaktické testy, ať víte, kolik je v testu úloh. Zapněte si k tomu i čas, ať víte, jak je dlouhá doba na vypracování testu.
- vyzkoušíme výuku online přes Microsoft Teams
- přihlásíte se na stránku portal.office.com - zadáte
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. a heslo, kterým se přihlašují žáci ve škole - najdete si ikonku Teams - kliknete na ní a měl by tam být Přípravný kurz matematika
- vyzkoušíme v úterý 31.3. v devět hodin
- kdo se nemá jak přihlásit procvičuje si online testy
- podívá se do učebnice číslo 2 strana 62/7., 8.
- přihlásíte se na stránku portal.office.com - zadáte
- úterý 7.4.2020 8:30 online výuka Teams
- Tělesa procvičování
- PŘIPRAVIT SI HRACÍ KOSTKU
- úterý 14.4.2020 8:30 online výuka portal.office.com = Teams
- Online výuka úterý 8:30 Teams
Zadání od: Mgr. Iveta Nováková Předmět: Tělesná výchova
- jóga - cvičení dle obrázku alespoň dvakrát týdně
- 50 skoků přes švihadlo nebo na místě
Zadání od: Mgr. Iveta Nováková Předmět: Pracovní činnosti
na známky!
vyfoťte a pošlete ROUŠKU, kterou jste si doma vytvořilikdo má zdravotnickou roušku vytvoří na papír návrh roušky, kterou by chtěl nosit
poslat fotku: Co jste upekli nebo uvařili na Velikonoce
nebo poslat recept
Zadání od: Mgr. Martina Hanušová Předmět: Anglický jazyk
Present simple - 3rd sg
do 16.3. - kopie "Daily routine" - vymyslete si jméno pro kluka na obrázku a napište ke každému obrázku jednu větu (celkem 20 vět) - např. Peter wakes up at 6:45.
Můžete psát na počítači nebo na papír - kopii mi pošlete na e-mail:
do 17.3. - - pracovní list "Present simple -3rd sg" - vyplňte slovesa do správného sloupku.
Prosím vyplnit online nebo ofotit do telefonu a poslat na email (
do 18.3. - Napište 15 vět o "Daily routine" maminky nebo tatínka. (ex. My mum has coffee for breakfast. She goes to work at 7 o´clock.) Můžete psát na počítači nebo na papír a kopii (ofocení) prosím poslat na email nebo přes Bakaláře.
do 18.3. - Vypsat a naučit se slovíčka - WB 83/4C Free time
do 23.3. - Pracovní list " Me and my friend" - ke každému obrázku napiš 1 větu o sobě a 1 větu o svém kamarádovi. Zkus pracovat bez slovníčku (jsou to slovíčka z předchozího DÚ)
do 24.3. - WB 37/5 a+b (poslech z CD / příloha 19)
+ vypsat a naučit se slovíčka WB 83/Musical instrument
- ofotit vypracované a poslat na email:
do 26.3. - WB 38/1,2 + WB 39/5 (poslech z CD / příloha 20) + WB 39/6
- ofotit vypracované a poslat na email:
do 30.3. - zopakovat (již jsme dělali, měli byste mít kopii v sešitě) tázací slova:
WHEN, WHERE, WHO, WHAT, WHY, HOW MUCH, HOW MANY, WHAT TIME - umět.
od pondělí 30.3. - on-line výuka AJ dle rozpisu (veškeré info najdete na Bakalářích v Komens)
- K on-line lekci děti potřebuji:
- počítač nebo tablet nebo telefon s fungujícím mikrofonem (kamera na zařízení není potřeba),
- připojení k internetu, učebnice (ty co používáme ve škole)
- psací potřeby. - Výuka bude probíhat následovně:
PO - 8:00 - 8:50 - 5.A - 1. skupina
- 9:00 - 9:50 - 5.A - 2. skupina
- 10:00 - 10:50 - 5.B - 1. skupina
- 11:00 - 11:50 - 5B - 2. skupina - ST - 8:00 - 8:50 - 5.B - 1. skupina
- 9:00 - 9:50 - 5.B - 2. skupina
- 10:00 - 10:50 - 5.A - 1. skupina
- 11:00 - 11:50 - 5A - 2. skupina - Rozdělení do skupin (abecedně):
- 5.A - 1. skupina: H - Kož N.
- 5.A - 2. skupina: Kož O. - Z
- 5.B. - 1. skupina: H - Ne
- 5.B. 2. skupina: No - Z - Do pátku obdržíte informace jak se přihlásit na výuku (nebojte nic složitého a žádné zdlouhavé instalování).
- Jak na on-line výuku AJ
do 6.4. - Opravte si dosavadní domácí úkoly dle přiloženého klíče. Případné dotazy a nejasnosti zodpovím na on-line lekci 6.4.
- na 20.4. - 6 otázek na učitelku s použitím DO a DOES (3 otázky pro učitelku a 3 otázky o její nejlepší kamarádce)
Není třeba posílat, zkontrolujeme při on-line výuce. - Zkontrolujte si Bakaláře, které DÚ jste ještě neodevzdali! Vypracujte chybějící úkoly a pošlete mi je na e-mail nebo přes Teams nebo přes Bakaláře!!!! Do 20.4.!!!
- do 24.4. - Quiz na Teams
- do 17.5. - quiz na Teams (Question words + Adverbs of frequency).
- do 25.5. (zkontrolujeme na on-line hodině) - WB 68/2,3 - pracujte samostatně!
- Do 1.6. - vypsat a naučit se slovíčka - WB 83/A + Prepositions
- do st 3.6. - WB 44/1a,b
- do po 8.6. - vocabulary - WB 84/B - places, furniture (vypsat a naučit se)
- do pondělí 15.6. - Nakreslit plánek svého domu nebo bytu - ke každé místnosti napsat v AJ její název a pod obrázek 10 vět co je v jakém pokoji - there is / are (např. There´s a lamp in the bedroom. There are hamsters in the living room.) Vyfotit a poslat! (na email nebo do Teams nebo na bakaláře)
- do středy 17.6. - SB 62/1+2a
Zadání od: Mgr. Alice Vanišová Předmět: Vlastivěda
Učebnice str. 12-19 (kraje Jihočeský,Plzeňský, Karlovarský, Ústecký )- přečíst a udělat stručný zápis, pracovat s přiloženou mapou).Ke každému kraji v učebnici jsou úkoly označené směrovou růžicí, tyto úkoly si vypracovat.
30.3.-3.4.
Přečíst a udělat stručný zápis učebnice str.20- 23 (Liberecký a Královéhradecký kraj).
Vypracovat úkoly se směrovou růžicí (str.20-21), na str. 21 (napsat do sešitu rozdíl jezero a rybník). Vypracovat úkoly se směrovou růžicí (str. 22). Doporučuji pracovat s mapou.
Vypracovat pracovní list Královéhradecký kraj. Poslat mi oskenovaný na email nebo přes bakaláře do 6.4.. (Používejte učebnici, mapu, internet.)
13.4.-17.4.
- Přečíst a udělat stručný zápis (černě zvýrazněné): Pardubický kraj a kraj Vysočina (str.24-27)
- Zkusit si úkoly se směrovou růžicí (hledání na mapě)
- Vypracovat úkoly 1-11 na str. 36 do sešitu.
20.4.-24.4.
- Přečíst a udělat si stručný zápis na téma (Jihomoravský a Olomoucký kraj), uč. str.28-31.
- Vypracovat úkoly označené směrovou růžicí.
- Na Teams vlevo kliknete na záložku týmy (zvolíte svoji třídu vlastivěda). Nahoře kliknete na Zadání: je tam test na tyto dva kraje. Test vyplníte a dáte odeslat.
- Pokud by někdo z vás něčemu z učiva neporozuměl, tak napište. Můžeme se domluvit na online konzultaci přes Teams.
27.4.-30.4.
- Přečíst a udělat si stručný zápis: Zlínský a Moravskoslezský kraj, uč. str. 32-35.
- Vypracovat si všechny úkoly označené směrovou růžicí (str.32-35).
- Vyplnit test na Teams: Zadání- Zlínský a Moravskoslezský kraj, vyplníte a dáte odeslat.
- Pěkná videa o krajích jsou na www.ctedu.cz: 1. stupeň- vlastivěda- ČR
4.5.-7.5.
- Přečíst a udělat stručný zápis: Oceány a světadíly, uč. str.37-39.
- Vypracovat do sešitu úkoly na str.38-39 označené vlevo mapou světa.
- Na Teams si kliknete vlevo na týmy (vyberete svoji třídu vlastivěda), nahoře kliknete na Zadání. Je tam test (Oceány a světadíly), ten vyplníte a dáte odeslat.
11.5.-15.5.
- Přečíst a udělat si stručný zápis: Evropa- rozloha, povrch, uč. str.40-41.
- Vyplnit test na Teams: Zadání (Evropa rozloha,povrch). Vyplníte a dáte odeslat.
- Vypracujete si v učebnici úkoly se směrovou růžicí na str.40-41, (orientace na mapě).
18.5.-22.5.
- Přečíst a udělat si stručný zápis: Evropa -Podnebí, přírodní krajiny uč. str. 42-43
- Prohlédněte si mapky podnebných pásů a přírodních krajin Evropy v učebnici.
- Vypracujete si úkoly do sešitu na str.42 (označené směrovou růžicí a mapou světa).
25.5.-29.5.
- Přečíst a udělat si stručný zápis Evropa-vodstvo, obyvatelstvo a hospodářství, v uč. str.44-46.
- V učebnici na str.44 si vypracovat úkoly označené směrovou růžicí.
- Vypracovat si úkoly na str.47 do sešitu.
- Vypracovat do sešitu všechny úkoly označené směrovou růžicí a mapou světa v učebnici na str.45-46.
1.6.-5.6.
- Slovensko, Polsko, uč. str.48-51.
- Do sešitu si vypracovat úkoly v učebnici na str.48-49 označené vlajkou EU.
- Do sešitu si vypracovat úkoly v učebnici na str. 50 označené směrovou růžicí.
8.6.-12.6.
- Přečíst a udělat si stručný zápis: Německo, Rakousko, uč. str.52-55.
- V učebnici na str.56 si udělat do sešitu úkoly 1-13.
- Vypracovat si do sešitu otázky (+ukazovat si na mapě) označené směrovou růžicí na str.52,53,54,55.
15.6.-19.6.
- Přečíst a udělat si stručný zápis: Toulky Evropou, uč. str.57-59.
- Do sešitu si vypracovat úkol v uč. na str.59 označený vlajkou EU.
- Vypracovat úkol v uč. str.58 označený směrovou růžicí (orientace na mapě).
- V učebnici na str.60-61 si vypracovat do sešitu úkoly ze závěrečného opakování.
Zadání od: Mgr. Alice Vanišová Předmět: Přírodověda
Učebnice str.58, 59,60,61, 62 (přečíst a udělat do sešitu stručný zápis (dýchací, oběhová, trávicí, vylučovací).Prohlédnout si v učebnici potravinovou pyramidu.
V učebnici na str.59 vypracovat úkol PT (zelený rámeček) do sešitu.
30.3.-3.4.
Přečíst a udělat stručný zápis z učebnice str.63, 64 (kožní a smyslová soustava). Prohlédnout si obrázky: stavba kůže, stavba smyslových orgánů).
Vypracovat úkoly do sešitu na str.63 (PT zelený rámeček, Př: zásady ošetření kůže a lékárnička)
Na str. 64 vypracovat úkol PT zelený rámeček do sešitu.
13.4.-17.4.
- Přečíst a udělat si stručný zápis (černě zvýrazněné) (nervová,rozmnožovací soustava a člověk roste a vyvíjí se)- str. (65-68)
- Vyplnit pracovní list a poslat mi do 20.4. oskenovaný na email nebo přes bakaláře.
20.4.-24.4.
- Znova si zopakovat všechny orgánové soustavy z uč. str. 55-67.
- Přihlásíte se na Teams a vlevo kliknete na Týmy (zvolíte svoji třídu přírodověda). Nahoře kliknete na Zadání a dále na Lidské tělo-opakování. Je zde pracovní list, který vyplníte, zavřete a dáte odeslat.
Pracovní list přikládám i zde. - Pokud by někdo z vás něčemu z učiva neporozuměl, tak napište. Můžeme se domluvit na online konzultaci přes Teams.
27.4.-30.4.
- Přečíst si téma: Chráníme si zdraví, uč. str.69. Vypracovat si do sešitu úkol v růžovém rámečku na str.69.
- Prostudujte si dokument, který přikládám zde, (klidně si vytiskněte a přiložte do sešitu).
- Na stránkách www.skolasnadhledem.cz si zkuste online cvičení (Jak předcházet šíření infekce). Když otevřete toto cvičení, tak součástí je i správné řešení (můžete si rovnou zkontrolovat).
4.5.-7.5.
- Přečíst si téma: Odlišujeme se od ostatních živočichů, uč. str.71.
- Vypracujete si v učebnici na str. 71 úkol v růžovém rámečku, do sešitu.
11.5.-15.5.
- Přečíst a udělat si stručný zápis: Člověk zpracovává výrobky, průmysl. Učebnice str.73-74.
- Vypracovat do sešitu úkoly: na str. 73 (nahoře v růžovém rámečku- stačí 5 výrobků, ve žlutém rámečku dole : průmysl v Pardubickém kraji).
18.5.-22.5.
- Přečíst si kapitolu : Člověk přijímá informace (Zařízení sloužící k příjmu informací), uč. str. 74-75. Kdo má aktualizované vydání učebnice, pokračuje v kapitolách (rodina, soužití mezi lidmi,... ).
- V učebnici na str.75 vypracovat úkol v růžovém rámečku do sešitu (o počítači).
25.5.-29.5.
- Přečíst si téma: Jak si člověk dokáže svou práci usnadnit., uč. str. 76-77. Kdo má aktualizované vydání učebnice, pokračuje v kapitolách (rodina, soužití mezi lidmi,... ).
- Do sešitu si vypracovat úkol na str.76 (v růžovém rámečku).
1.6.-5.6.
- Přečíst si téma: Chráníme přírodu a vztah člověka k životnímu prostředí, uč. str.78-79. Kdo má aktualizované vydání učebnice pokračuje v tématu Šikana, týrání, sexuální zneužívání..
- Na stránkách www.skolasnadhledem.cz si zkuste online cvičení Národní parky Česka (přetahování).
8.6.-12.6.
- Přečíst si téma: Zdraví a závislost (návykové látky) a První pomoc, uč. str.83-84, 89-92. Kdo nemá aktualizované vydání učebnice, přikládám zde.
- Doporučuji se podívat na krátký dokument na www.youtube.com: BESIP:Návykové látky
15.6.-19.6.
- Přečíst a prostudovat si téma: Osobní bezpečí, uč. str.85-88. Kdo nemá aktualizované vydání učebnice, tak přikládám zde:
- Vypracujete si do sešitu všechny otázky označené PT v zeleném rámečku dole (str.85-88).
Zadání od: Mgr. Veroniká Jaklová Předmět: Český jazyk
Mluvnice
Úkol do 26.3. Máte nalepená zájmena do pamatováku (kdo nemá, poprosí spolužáka o ofocení a zápis si dopíše či dolepí), vaším úkolem bylo si je naučit, teď vyzkoušíte své znalosti
uč. str. 121/cv. 4 tužkou do učebnice
PS str. 16/ cv. 1, 2, 3, 5
PS str. 17/ 1 a), b)
Úkol do 27.3. Udělej si zápis do pamatováku - osobní zájmeno JÁ https://docs.google.com/presentation/d/17qTMW0EoWg4C-wJ4ggtwW21wdIIYUpZzql0OCnbyFSg/edit?usp=sharing
Procvič v PS str. 18/ cv.1, 2, 6
Úkol do 30.3.Udělej si zápis do pamatováku - osobní zájmeno SEBOU/S SEBOU https://docs.google.com/presentation/d/1BZJGo41apGhvCcCXWBhvyukSHBlvGshzN5bzgauqlaQ/edit?usp=sharing
Procvič v PS str. 18/cv. 3
uč. str. 123/3 - tužkou do učebnice
Úkol do 31.3. Zápis do pamatováku
opiš tabulku z učebnice str. 125
zápis z prezentace zájmeno ONA https://docs.google.com/presentation/d/1Wa4QheYQRuBMrozfCxq19HzIrHMu9fs4pc5EVODUpZk/edit?usp=sharing
Procvič PS str. 18/4, 5
Úkol do 1.4. Udělej zápis do pamatováku - přivlastňovací zájmena náš/váš https://docs.google.com/presentation/d/1wYka6SgiW_p9DWRm5036BbTCQkTlaJo0XmYDq1k0KEE/edit?usp=sharing
Procvič v PS str. 19/1, 2, 3
Vyplněný PS vyfotit a zaslat na email do 3. 4. !
Literatura
- vyber si z knížky, co najdeš doma nebo najdi na internetu básničku související s jarem nebo Velikonocemi a nauč se ji.
- Ve čtvrtek 26.3. sledovat pořad ČT učítelku pro 5. třídy 11: 35 - 12: 00 Čteme a pracujeme s klíčovými slovy
Sloh - dobrovolné, ale třeba pro někoho zábavné….. na jedničku
Máte je rádi, pravidelně je sledujete a někteří se jimi chce stát - youtubery. Co takhle natočit video (na mobil, přes webkameru) - tak trochu lepší mluvní cvičení doma?
Téma: Zdraví, jak se naše rodina vypořádává s karanténou
- mluv spisovně, nezadrhávej se, mluv k věci (neodbočuj), pozor na parazitická slůvka!
- alespoň mluv 1 minutu a půl :-)
14.4.-17.4.
Literatura
- ukažte mi, jak jste se pěkně naučili jarní/ velikonoční básničku, při recitaci se nahrajte na video a zašlete na email
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Mluvnice
1) Procvič si druhy zájmen pomocí kvízu na internetu:
- http://skolicka6.sweb.cz/ZAJMENA/ZAJMENA5.htm
- https://www.pravopisne.cz/2013/02/test-druhy-zajmen-4-10/
- https://www.umimecesky.cz/rozrazovacka-zajmena-druhy-1-uroven/314
2) Pracuj v pracovním sešitě, klíč je vzadu
- PS str. 19/1, 2 dole
- PS str. 20/3, 4
3) Procvičuj pravopis na internetu:
- zájmena mi/my - https://www.pravopisne.cz/2014/12/pravopis-zajmen-mymi-11/
- další procvičení: https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=5&subject=%C4%8Cesk%C3%BD%20jazyk&search1=03.+Z%C3%A1jmena#selid
4) Nová látka – ČÍSLOVKY
- podívej se na díl pořadu Učítelka na ČT z 9.4. (čtvrtek) pro 5. ročník
- napiš si zápis do pamatováku (prezentace Číslovky – slide 2, 3, 4, 6 + tabulka z učebnice str. 139)
ÚKOLY NA TÝDEN 20. - 24. DUBNA
- Online výuka ÚT, ČT, PÁ v aplikaci Teams (žákům přijde oznámení)
- Číslovky – napiš si zápis – Skloňování číslovek podle podst. jmen do pamatováků (soubor najdeš buď na Bakalářích nebo v souborech na Teamsu ve složce Zápisy)
- Procvičuj číslovky v PS str. 21, 22, 23
ÚKOLY na 4.5.-10.5.
- online výuka v aplikaci Teams (ÚT, ČT, PÁ – páteční je dobrovolná)
- doplň si zápisy do pamatováku (buď přepiš, nebo vytiskni a vlep) – soubor najdeš v aplikaci Teams, v části Soubory -> složka Zápisy
- Číslovky – část 2 (skloňování číslovek podle vzoru podst. jmen, číslovky + párové orgány, řadové číslovky)
- Slovesa – část 1
- Procvičuj si látku v pracovním sešitě (modrý)
- Číslovky - str. 24/1, 2, 3
- Slovesa - str. 8/ 1 nahoře, 1 (1. Slovesný způsob), 2
- str. 9/1 a)přirovnání obsahuje jako, b), c), 2, 3, 4, 5
- Vyplň Pracovní list 1 (soubor najdeš v aplikaci Teams, v části Soubory -> složka Pracovní listy)
ÚKOLY na 18.5.-22.5.
- online výuka v aplikaci Teams (ÚT, ČT, PÁ – páteční je dobrovolná)
- dodělej si veškeré zadané úkoly (PS, pracovní listy na Teamsech)
- dodělej si zápisy do pamatováku (přepiš nebo vytiskni a nalep), soubor najdeš v aplikaci Teams, v části Soubory -> složka Zápisy -> prezentace Číslovky 1, Číslovky 2 a Slovesa
- Vyplň Pracovní list 3 (Slovesa), soubor najdeš v aplikaci Teams, v části Zadání, stačí dokument upravit online a odevzdat online, není třeba nic stahovat a přeposílat přes mail
- Procvičuj si látku v pracovním sešitě:
PS str. 12/ cv. 1 – 4
PS str. 13/ cv. 1 -2
Po dopsání cvičení si vždy zkontroluj správnost (klíč se správným řešením najdeš vzadu) ?
ÚKOLY 25. - 31.5.
- online výuka v aplikaci Teams (ÚT, ČT, PÁ – páteční je dobrovolná)
- dodělej si veškeré zadané úkoly (PS, pracovní listy na Teamsech)
- zápis do pamatováku (Stavba věty)
- Vyplň Pracovní list 4 (Slovesa), soubor najdeš v aplikaci Teams, v části Zadání, stačí dokument upravit online a odevzdat online, není třeba nic stahovat a přeposílat přes mail
- Procvičuj si látku v pracovním sešitě:
PS str. 14 / cv. Celá
PS str. 26 -27
Po dopsání cvičení si vždy zkontroluj správnost (klíč se správným řešením najdeš vzadu) ?
ÚKOLY na 1. 6. – 7.6.
- online výuka v aplikaci Teams (ÚT, ČT, PÁ – páteční je dobrovolná)
- dodělej si veškeré zadané úkoly (PS, pracovní listy na Teamsech)
- zápis do pamatováku (Stavba věty 2 – Podmět a přísudek rozvitý a několikanásobný)
- Procvičuj si látku v pracovním sešitě:nPS str. 28 – 30 vše
Po dopsání cvičení si vždy zkontroluj správnost (klíč se správným řešením najdeš vzadu) J?
ÚKOLY na 8.6. -14. 6.
- Online výuka v aplikaci Teams (PO – pondělní je dobrovolná, ÚT, ČT)
- Dodělej si veškeré zadané úkoly (PS, pracovní listy na Teamsech)
- Zápisy do pamatováku:
- Stavba věty 2 – Podmět a přísudek rozvitý a několikanásobný)
- Shoda podmětu s přísudkem
- Věta jednoduchá a souvětí
- Procvičuj si látku v pracovním sešitě: PS str. 31 – 32, 34
Po dopsání cvičení si vždy zkontroluj správnost (klíč se správným řešením najdeš vzadu)!
ÚKOLY 15. 6. – 19. 6.
- Online výuka v aplikaci Teams (PÁ–páteční je dobrovolná , ÚT, ČT)
- Zápisy do pamatováku:
- Věta jednoduchá a souvětí
- Procvičuj si látku v pracovním sešitě: PS str. 34, 36 + úkoly k procvičení přímo v prezentaci (prezentace obsahuje řešení)
- Zopakuj si látku, v předcházejících prezentacích najdeš také různá cvičení k procvičení, udělej si je
- PS str. 37 - 40 dobrovolné opakování probrané látky 5. ročníku
Milí páťáci, stýská se mi po Vás! Doufám, že se Vám vede dobře. Všem přeji v této době hlavně pevné zdraví, buďte poctiví a připravujte se, ať nemusíme látku dohánět!
V případě nejasností mě kontaktujte emailem - buď školní nebo