Tentokrát jsme ve 3.B propojili český jazyk s prvoukou, pracovními činnostmi a vlastně úvodem do fyziky. Zabývali jsme se minulostí, přítomností a budoucností a velmi se nám hodila nabídla pana Janovského, že předvede dětem, jak funguje parní stroj, jak se síla páry využívá i dnes a vše, co děti viděly a zažily, jsme zkusily převést do představ, jestli objevy a vynálezy doby našich prapradědečků a praprababiček by mohly mít nějaké využití i v budoucnosti. Děti viděly reálnou sílu páry, samozřejmě ve značném zmenšení, samy odhadovaly, k čemu který stroj mohl sloužit, v některých případech si vzpomněly, že prarodiče takový stroj doma měli nebo mají. Viděli jsme vedle samotného parního stroje a jeho síly, také pilu a hoblovačku na opracování dřeva, vodní mlýn, brousek, vyprávěli jsme si o parní lokomotivě. Z ukázek jsme „těžili“ i v dalších hodinách, popisovali jsme stroje, zapisovali zážitky, vyprávěli si, proč je dobré vědět o životě našich prarodičů, a hlavně spolu děti živě komunikovaly, ptaly se pana Janovského na vše, co je zajímalo.
Další foto... |
Mgr. Radmila Falgenhauerová