Parní stroj ve 3.B

    Tentokrát jsme ve 3.B propojili český jazyk s prvoukou, pracovními činnostmi a vlastně úvodem do fyziky. Zabývali jsme se minulostí, přítomností a budoucností a velmi se nám hodila nabídla pana Janovského, že předvede dětem, jak funguje parní stroj, jak se síla páry využívá i dnes a vše, co děti viděly a zažily, jsme zkusily převést do představ, jestli objevy a vynálezy doby našich prapradědečků a praprababiček by mohly mít nějaké využití i v budoucnosti. Děti viděly reálnou sílu páry, samozřejmě ve značném zmenšení, samy odhadovaly, k čemu který stroj mohl sloužit, v některých případech si vzpomněly, že prarodiče takový stroj doma měli nebo mají. Viděli jsme vedle samotného parního stroje a jeho síly, také pilu a hoblovačku na opracování dřeva, vodní mlýn, brousek, vyprávěli jsme si o parní lokomotivě. Z ukázek jsme „těžili“ i v dalších hodinách, popisovali jsme stroje, zapisovali zážitky, vyprávěli si, proč je dobré vědět o životě našich prarodičů, a hlavně spolu děti živě komunikovaly, ptaly se pana Janovského na vše, co je zajímalo.

    Parni stroj 01 Parni stroj 02 Parni stroj 03 Parni stroj 05
    camera Další foto...      

    Mgr. Radmila Falgenhauerová

    Školní informační systém

    bakbuton
    Jak na to...
    ZÁPISY ONLINE

    Svátek má

    Praha

    Aktuality