V letošním školním roce se naše škola opět rozhodla zapojit do projektu: Záložka do knihy spojuje školy. Cílem projektu je propojit české a slovenské školy, respektive jejich žáky, na základě tvorby záložek a možná navázat i další spolupráci a nová přátelství. Byla nám přidělena Základní škola Jánošovka, Čierny Balog, která se nachází na středním Slovensku v Bansko-bystrickém kraji.

Do tvorby záložek se zapojili žáci z prvního i druhého stupně v rámci výtvarné výchovy nebo pracovních činností. Vyrobené záložky jsme poté zabalili a poslali s drobnými dárečky a pozdravy kamarádům na Slovensko, na oplátku jsme zase my obdrželi krásné záložky a pozdravy ze Slovenska. Tvorba žáky bavila, vytvořili spoustu krásných a nápaditých záložek a podle zpráv víme, že se líbili i v místě doručení. Ráda bych poděkovala všem pedagogům, pod jejichž dohledem záložky vznikaly, ale především žákům, kteří je tvořili. Těšíme se na další spolupráci.

zalozky 2019 09 zalozky 2019 10 zalozky 2019 11 zalozky 2019 12
 camera Další foto...      

Mgr. Alena Machová

Druháci se 12.listopadu zapojili do projektu České spořitelny  ABECEDA PENĚZ.

Žáci si zahráli na dospěláky. Museli se dostat do práce, nakoupit, zaplatit výdaje spojené s bydlení i nečekané výdaje (pokažené auto). Za svou "práci" dostali výplatu. V bance si ji vyměnili za opravdové peníze. Každý dostal 10 Kč, ty si podle svého uvážení ušetřili nebo si za ně nakoupili drobnosti. 

Na děti ještě čekají úkoly v pracovním sešitku - ty ale budou po prožitém dni dospěláka snadné. :-) 

2 abeceda penez 01 2 abeceda penez 04 2 abeceda penez 05 2 abeceda penez 06

Mgr. Marie Brožová

Již ve školním roce 2015/2016 přišla VZP s originálním projektem VZPoura úrazům, zaměřeným na prevenci dětských úrazů a nehod. Tato netradiční forma edukace má velmi pozitivní ohlas, a tak projekt pokračuje.

Projekt je založen na edukačních setkáních žáků základních a středních škol s hendikepovanými pracovníky VZP. Tito lidé jsou sami po úrazu upoutáni na invalidní vozík nebo se s následky úrazu celoživotně potýkají. Z vlastní zkušenosti tak dobře vědí, jaké je to žít s trvalými následky po vážném zranění, a dokážou svou zkušenost předat dětem.

Také naši školu navštívili v týdnu od 18. 11. do 21. 11. čtyři zástupci tohoto týmu. V tomto termínu se na besedách s nimi vystřídali žáci celé školy a vyslechli si jejich životní příběhy. Doufejme, že si jejich zkušenost vezmou k srdci a budou se v silničním provozu i jinde chovat bezpečně.

vzpoura urazum 01 vzpoura urazum 04 vzpoura urazum 11 vzpoura urazum 14
 camera Další foto...      

Mgr. Zuzana Bílková

To je biková  adrenalinová  moderovaná show, které jsme se zúčastnili v pátek 15. 11. Do školy k nám přijeli dva sympatičtí mladíci a ve velké tělocvičně s dětmi probrali zásady bezpečného chování v silničním provozu, správné vybavení jízdního kola, správné oblečení, ale i dopravní značky a dopravní předpisy. Kromě toho jsme byli svědky úžasných výkonů na cyklotrialových kolech a na jednokolce. Atmosféru této akce si můžete prohlédnout ve fotogalerii nebo na  http://www.ridewheel.cz/.

ride wheel 07 ride wheel 10 ride wheel 22 ride wheel 34
 camera Další foto...      

Mgr. Zuzana Bílková

Nastalý podzim si prvňáci připomínají v hodinách výtvarné výchovy (barvy), pracovních činností (obrázky z listů) i prvouky (zavařili jsme podzim). Po podzimních prázdninách ve čtvrtek 31. 10. za námi přijela pracovnice Ekocentra PALETA z Chrudimi a pracovala s dětmi v programu na téma „Podzim“. Děti si tak společně zopakovaly, co se děje v přírodě, ochutnaly „Babiččin čaj“, nalepily si barevné lístky na paletky a upekly brambory v popelu.

podzim 03 podzim 10 podzim 08 podzim 25
 camera Další foto...      

Mgr. Zuzana Bílková

beseda s nevidomym lektoremV úterý 1. října se žáci čtvrtých ročníků setkali s nevidomým lektorem a tyflografem panem Lukášem Tremlem. Setkání zprostředkovala paní Radka Zelenková.

Hned první pokyn pana lektora, že zrušíme pro tentokrát pravidlo o hlášení se o slovo rukou, přijaly žáci s nadšením. Strávili jsme dvě smysluplné hodiny živým rozhovorem na téma, jak můžeme prospět nevidomému nebo slabozrakému člověku při přecházení vozovky a přitom ho příliš naší pomocí nevyděsit. Dověděli jsme se, jak se rozlišují základní zrakové vady a dokonce jsme si pomocí speciálních brýlí mohli vyzkoušet, jak takový člověk vnímá svět. Zkoušeli jsme psát poslepu do speciální tabulky, hmatem hledali slepecký text, seznámili se s technickým zázrakem "mluvící krabičkou". Víme, jak poslepu zalít horkou vodou čaj i kolik audio knih si můžeme "přečíst" sluchem. Možná by nám jeden život sotva stačil. Nezbývá než si přát, aby se každý, kdo to potřebuje, dokázal se svým postižením takto vyrovnat.

Ivana Benešová